2024-12-19, 15:50
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Jag vill nog hoppa in till Jessicas försvar. En sådan personlighet som Runar kan du aldrig försvara dig emot. Är du i närheten så snärjor dom dig förr eller senare. Därför ville Jessica enbart ha SMS-kontakt med Runar (smart). Det finns fängelsedirektörer eller överläkare på rättspsykiatri anstalter som har trillat dit på en psykopat. Hur otroligt den än låter så kan du inte skydda dig. Kom ihåg att dom har levt på att ljuga i många år i flera fall 50 år och är således experter på det. Dom vet vilket tonläge, kroppsspråk eller ögonkontakt som fungerar. Har man inte varit utsatt så går det helt enkelt inte att förstå.
Det finns inga bevis för att Runar är psykopat, men det finns indikationer:
• Kedjning med både fot- och handbojor efter psykundersökningen.
• Försök att manipulera personalen.
• Skjuta med hagelgevär inomhus som 12-åring och fortsätta som vuxen.
• Skjuta katter och rådjur från fönstret.

Dessa beteenden tyder på psykopatiska drag, men en psykopatidiagnos kräver en formell utredning.
Citera
2024-12-19, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko

Dessa beteenden tyder på psykopatiska drag, men en psykopatidiagnos kräver en formell utredning.
Går man efter Robert Hares Psychopathy Checklist. Då tickar Runar i alla boxar enligt mig.
Citera
2024-12-19, 17:23
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becko

Ändå har du själv kallat honom för just psykopat i en rad inlägg…
Citera
2024-12-19, 17:29
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Går man efter Robert Hares Psychopathy Checklist. Då tickar Runar i alla boxar enligt mig.
Han är en psykopat med narcissistiska drag. Det finns även en del mytomaniska inslag. Men det är svårt att avgöra enbart utifrån vad han själv skriver. Att han var polare med Sting till exempel. Han säger säkert oftare liknande saker än när han skriver officiellt.

Expressen listar idag de svenskar som har störst skulder till Kronofogden. Av topp tio i Stockholm har den siste skulder på en 15 miljoner. Rune har en liten bit kvar. Kämpa!
Citera
2024-12-19, 20:00
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
I stämningsansökan står att han burit sig illa åt mot både hennes nuvarande partner och hennes tidigare barn.
https://gofile.io/d/96EbOm
Runar Topp 10 anklagelser:
1. Ett barn sköt sig själv i benet under bristande tillsyn.
2. Barn tilläts skjuta vapen, köra golfbil och bada utan uppsikt.
3. Fysiskt våld som att dra barnen i öron och hår.
4. Barnen bevittnade hot och våld inom familjen.
5. Sögaard belönade våld i idrott genom pengar.
6. Barnen drogs in i lojalitetskonflikter genom att Runar talade illa om deras mamma.
7. Psykisk manipulation genom lögner om sitt fängelsestraff.
8. Incidenter där barnen skadades i huvudet och inte fick vård.
9. Runar exponerade barnen i media.
10. Runar bryter överenskommelser om boende och umgänge.

Runar anklagas för att vara likgiltig inför skador, brista i tillsynen, uppmuntra våld, skapa instabilitet, och orsaka psykisk stress och oro, vilket förstärker osunda värderingar hos barnen.
Senast redigerad av becko 2024-12-19 kl. 20:03.
Citera
2024-12-19, 20:01
Medlem
Oelbacks avatar
Dagens obegripliga Runar-citat (bildtext till den dagliga bilden från ett folktomt gym):

”De flesta börjar 1:a januari. Jag började i mitten av oktober. För jag vill ha hållbara bestående resultat..”

Gissar att Runar med detta vill ha sagt att han är två månader före alla andra med sin förberedande kåkfarargympa. Inte 10 månader efter…
Citera
2024-12-19, 23:59
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oelback
Dagens obegripliga Runar-citat (bildtext till den dagliga bilden från ett folktomt gym):

”De flesta börjar 1:a januari. Jag började i mitten av oktober. För jag vill ha hållbara bestående resultat..”

Gissar att Runar med detta vill ha sagt att han är två månader före alla andra med sin förberedande kåkfarargympa. Inte 10 månader efter…
Så för att nå hållbara bestånde resultat är det viktigt att börja på hösten? Undrar när han ska visa sitt resultat? På selfien ser han smal ut. Det kanske var meningen? Samtidig undrar jag om han vet hur muskler fungerar? Tror han kommer skada sig snart.
Citera
2024-12-20, 01:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Han är en psykopat med narcissistiska drag. Det finns även en del mytomaniska inslag. Men det är svårt att avgöra enbart utifrån vad han själv skriver. Att han var polare med Sting till exempel. Han säger säkert oftare liknande saker än när han skriver officiellt.

Expressen listar idag de svenskar som har störst skulder till Kronofogden. Av topp tio i Stockholm har den siste skulder på en 15 miljoner. Rune har en liten bit kvar. Kämpa!

Mycket bra sammanfattat! Runar är både ett tragisk och fascinerande fenomen. Tyvärr finns liknande karaktär(er) i min närhet vilket gör att jag finner överstepräst Runar och denna tråd intressant. Det bästa för omgivningen är om de blir ett vårdpaket eller aska.
Citera
2024-12-20, 02:11
Avslutad
Citat:
Jag vill nog hoppa in till Jessicas försvar. En sådan personlighet som Runar kan du aldrig försvara dig emot. Är du i närheten så snärjor dom dig förr eller senare. Därför ville Jessica enbart ha SMS-kontakt med Runar (smart). Det finns fängelsedirektörer eller överläkare på rättspsykiatri anstalter som har trillat dit på en psykopat. Hur otroligt den än låter så kan du inte skydda dig. Kom ihåg att dom har levt på att ljuga i många år i flera fall 50 år och är således experter på det. Dom vet vilket tonläge, kroppsspråk eller ögonkontakt som fungerar. Har man inte varit utsatt så går det helt enkelt inte att förstå.

Ja, de behöver hållas på textkommunikations-avstånd.
Citera
2024-12-20, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undseende
Där ser han ju betydlig bättre ut än här: https://imgur.com/a/WQlhrBd

Med det utseendet och det långa håret blir han definitivt någons "fru" i fängelset nästa gång.
Han borde sätta upp det i flätor och kalla sig Wenke eller Sissel, två präktiga norska flicknamn, det bör ge utdelning i fängelset.
Citera
2024-12-20, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Vad har du för belägg för att Jessica inte är den vassaste kniven i lådan?
Ganska onödig kommentar.

Magictrix skriver INTE att Jessica inte är den vassaste kniven i lådan. Du glömde nog läsa det lilla ordet 'kanske'. Meningen är retorisk, alltså inget påstående, endast en spekulation, alltså behövs inga belägg.
Citera
2024-12-20, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
Magictrix skriver INTE att Jessica inte är den vassaste kniven i lådan. Du glömde nog läsa det lilla ordet 'kanske'. Meningen är retorisk, alltså inget påstående, endast en spekulation, alltså behövs inga belägg.
Oavsett vad du tycker så ställer jag frågan ändå 👍

Magictrix’s inlägg brukar alltid vara oerhört välskrivna och insiktsfulla men den aktuella kommentaren om Jessica var ju helt onödig.
Det har i vart fall inte framkommit något här i tråden som tyder på att något saknas henne, tvärtom så vet hon ju precis hur man ska bete sig i vårdnadstvister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in