2022-05-17, 12:13
Medlem
rogerks avatar
Skillnad mellan Österåker och Täby? Ja jag vet inte, båda är klass 2. Men troligtvis är det skillnad inom olika klass 2-fängelserna och även inne på själva fängelserna. Jag är bara boende i trakten men i min värld är Täby en snällare anstalt än Österåker. Så jag tror Runar har kommit till tuffare avdelning än Täby kunde erbjuda internt. Eller så var Runar så dum så kom ihop sig med fängelsechefer igen och fick flytta vidare.
Hur som helst verkar han verkligen göra sin fängelseresa baklänges till skillnad från andra dömda.
Citera
2022-05-17, 12:52
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerk
Skillnad mellan Österåker och Täby? Ja jag vet inte, båda är klass 2. Men troligtvis är det skillnad inom olika klass 2-fängelserna och även inne på själva fängelserna. Jag är bara boende i trakten men i min värld är Täby en snällare anstalt än Österåker. Så jag tror Runar har kommit till tuffare avdelning än Täby kunde erbjuda internt. Eller så var Runar så dum så kom ihop sig med fängelsechefer igen och fick flytta vidare.
Hur som helst verkar han verkligen göra sin fängelseresa baklänges till skillnad från andra dömda.

Man kan ju bara hoppas att psykopaten förverkar sin möjlighet till straffrabatt…
Citera
2022-05-17, 14:26
Medlem
Frågan är väl om han nu är förflyttad. Det påstods vara ett rykte.
Citera
2022-05-17, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Machines
Uppkomsten till detta rykte? Skulle inte förvåna om han trasslat in sig där också. Dom kanske inte förstår hans "storhet" som blivande filmstjärna.
Finns nog många som retar sig på en kaxig Runar på anstalterna.
Citera
2022-05-18, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Machines
Frågan är väl om han nu är förflyttad. Det påstods vara ett rykte.

Just precis! Rykte. Finns det någon som vet säkert får ni gärna bekräfta, annars är spekulationer om de olika anstalterna meningslösa. Någon som vet också om han får besök av sina söner? Amadeus kanske tar med smågrabbarna till besök.
Citera
2022-05-18, 11:22
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
Just precis! Rykte. Finns det någon som vet säkert får ni gärna bekräfta, annars är spekulationer om de olika anstalterna meningslösa. Någon som vet också om han får besök av sina söner? Amadeus kanske tar med smågrabbarna till besök.
Eller så skäms släkten ögonen ur sig och lurar i killarna att pappa är på ett jobb i Hollywood ett år. Vid närmare eftertanke kan han säkert ha sagt det själv.
Citera
2022-06-06, 16:24
Medlem
rogerks avatar
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/k6oxRv/runar-sogaard-fangelse-varnas-otillaten-paverkan

Senast redigerad av rogerk 2022-06-06 kl. 16:29.
Citera
2022-06-06, 16:26
Medlem
Runar Sögaard varnas i fängelset – igen /

Ska ha försökt påverka personal och beslutsfattare.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/k6oxRv/runar-sogaard-fangelse-varnas-otillaten-paverkan

Runar gillar att predika tydligen.
Citera
2022-06-06, 17:23
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PassTid
Runar Sögaard varnas i fängelset – igen /

Ska ha försökt påverka personal och beslutsfattare.

Runar gillar att predika tydligen.

Citat:
Anhöriga ska också ha ringt och hotat med att kontakta media om inte Sögaards ärenden tas om hand omedelbart.

Jaha, I nya Sverige kan man tydligen straffas för vad ens släktingar gör, antar att det bara gäller vita personer?
Citera
2022-06-06, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Jaha, I nya Sverige kan man tydligen straffas för vad ens släktingar gör, antar att det bara gäller vita personer?

Märklig figur detta, Runar lär förmodligen få sitta hela strafftiden, kanske blir längre än då om detta fortsätter.
Citera
2022-06-06, 17:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Nej, han straffas inte, han flyttas pga sitt eget beteende. Ordet "också" berättar att inte bara Runar utan också hans släkt/familj försöker påverka besluten.
Det hans släktingar gör kan han aldrig straffas för - men upplevs de som ett hot och/eller ett arbetsproblem så kan han förflyttas givetvis. Det handlar om säkerhetsbedömning och inte straff.
Citera
2022-06-06, 17:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PassTid
Märklig figur detta, Runar lär förmodligen få sitta hela strafftiden, kanske blir längre än då om detta fortsätter.
Nej, den kan inte bli längre än strafftiden om han inte döms för nya brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in