2024-12-19, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tompers
Uppenbarligen är det inte ens det. Produktionen valde vem av Ida och Maxim som skulle gå till final. Det var ju inte ens spännande när man såg vilka som skulle rösta.
Det är sant, det känns lite meningslöst med ett program som håller på i flera veckor och ändå handplockas sedan finalister av produktionen. Robinson är allt för regisserat för att jag ska bry mig om att se det några fler säsonger.
2024-12-19, 04:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Andra säsonger har en röstats fram och två duellerat om den sista finalplatsen, men de gjorde inte på det sättet trots att det fanns en urna kvar med duell då de ville att ormen Ida skulle gå till final.

Det stämmer att det fanns en urna kvar, men det var ju för att när Elsa blev utröstad så användes ju ingen urna. Meningslöst eftersom Elsa ville bli utröstad.

Sen var det en jury, även förra säsongen, som utsåg finalisterna. Ingen duell.
2024-12-19, 04:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Sämsta Robinson-vinnaren genom tiderna.
Petra Malm och produktionen har gjort om Robinson till ett lekprogram helt utan logik, man styr utgången genom att dela ut immuniteter och handplocka deltagare som får frikort att komma direkt in i spelet. Det finns inget kvar av det ursprungliga Robinson som avgjordes genom tävlingar och öråd. Nu avgörs det med frikort och ”upphittade” immuniteter.

Man gör en spelplan som bygger på att en redan klar finalist får utslagsrösten och den slutliga makten att direkt påverka vem hon får som motståndare i finalen. Till sist låter man sedan några utröstade deltagare välja sin kandidat från sin misslyckade pakt. Sen ska dessa göra upp om vinsten.

Vad är det för mening med en hel säsong av tävlingar och öråd när produktionen handplockar de slutliga finalisterna?
2024-12-19, 05:00
Medlem
myh1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Det är mer för att dom tror på skitsnack och är lättpåverkade. Amanda är ju fan retard, kan inte säga en mening utan att skratta, mer lättpåverkad mongo får man leta efter.
SPOT ON!!!! Och en skrikig röst som kan ge tinnitus....
2024-12-19, 05:11
Medlem
myh1s avatar
Citat:
Produktionen väljer Ida till finalplats. Sånt jävla skämt
Vilken idiot-kommentar!!! Menar du att alla deltagare i Robinson skulle flygas tillbaka till Filippinerna för en kvälls oråd? - Det har alltid varit så här, och är det i dom flesta reality program som sänds...
2024-12-19, 05:13
Medlem
myh1s avatar
Citat:
Varför fick inte Amanda och Nabaz rösta på finaldeltagare? Jo för produktionen ville ha Ida.

Det var ju uppenbart vem som skulle bli vald till final när man såg vilka som skulle rösta.
Vad svamlar du om???
Amanda och Nabaz hade redan röstat....!!! Ska dom sitta och avge dubbla röster?
2024-12-19, 05:19
Medlem
myh1s avatar
X

Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Ormen Ida säger "Så välförtjänt att en tjej vinner". Vad fan har snippan att göra med att något skulle vara välförtjänt eller inte? Äckliga orm.
Jag tror det är du som är den äckliga ormen här... 😂🤣😂🤣😂

Nu vet inte jag om du är efterbliven eller inte, men om du inte är det, så borde du veta att kvinnor har mindre muskelmassa, och simmar/springer/drar rep långsammare än män - Därför var det välförtjänt att en tjej/kvinna vann! (Sedan dom flesta utmaningar i hinderbanan var fysiska)
Senast redigerad av myh1 2024-12-19 kl. 05:38. Anledning: Nytt tillägg
2024-12-19, 05:44
Medlem
Inte sett sista avsnittet än men jag trodde inte att man kunde hata någon mer och mer för varje avsnitt.

När det stod mellan b***en Ida och Maxim var det givet vem jag ville skulle gå vidare. Maxim, you love him you hate him. Fällde en tår när han själv började gråta.
2024-12-19, 05:48
Medlem
Extra skönt att ida vann, svider nog extra för Patrik 🤣 han blev jävligt tyst helt plötsligt
2024-12-19, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myh1
Jag tror det är du som är den äckliga ormen här... 😂🤣😂🤣😂

Nu vet inte jag om du är efterbliven eller inte, men om du inte är det, så borde du veta att kvinnor har mindre muskelmassa, och simmar/springer/drar rep långsammare än män - Därför var det välförtjänt att en tjej/kvinna vann! (Sedan dom flesta utmaningar i hinderbanan var fysiska)
Ditt inlägg visar att du inte har gjort upp med dina fördomar om vad som är manligt och kvinnligt.
2024-12-19, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Sämsta Robinson-vinnaren genom tiderna.
Och tror hon att hon är cool som använder ordet "jävla" i var och varannan mening? Ska bli så "jävla" skönt att slippa henne och några andra i tv rutan. Det är en mardröm att ha personer som henne på ett jobb.

Nabaz fastnade tyvärr vid dykningen och elden, synd att han inte vann men eftersom han var först till eldstation är han vinnaren i mina ögon. Som jag sagt förut handlar det mycket om tur i det delmomentet.

Jag hade velat se en fajt mellan Nabaz och Maxim.
Senast redigerad av Liljor 2024-12-19 kl. 07:28.
2024-12-19, 06:38
Medlem
myh1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Extra skönt att ida vann, svider nog extra för Patrik 🤣 han blev jävligt tyst helt plötsligt
Patrik är nog den mest patetiska deltagaren i Robinson - genom tiderna!!!
"Jag sätter ärlighet högst" sen är det väl han som kommer upp med att de ska ljuga för andra deltagare efter måltiden dom hade?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in