Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-12-18, 22:16
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Jag som inte är säker på att jag sett artikerln. Vad är källan till att SE ritat denna teckning?

Det finns ett foto i samma tidning som visar hur SE ritar den.

Tror knappast att Kvällsposten kände till LJ:s position utefter den gula linjen eller sneddandet ...

Sådana överkurskunskaper tillhörde endast GM... f'låt SE.
Citera
2024-12-18, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Om vittnena bara ser en person blir väl "speglandet" helt misslyckat och meningslöst?

Då är ju speglingsteorierna helt verkningslösa. Ser inte vittnena dubbelt när GM-SE speglar sig är ju hela grejen fullständigt poänglös.

Va ?

Tänk nu..

Om Engström är GM och går bakom och sen skjuter...

Låt säga att Anders Delsborn skulle påstå att han såg Engström gå bakom paret Palme på Sveavägen...! Då kan ju GM-SE säga : Korrekt det har jag sagt hela tiden...Men jag vek in för att kolla klockan vid Skyltfönstret och GM måste ha väntat vid Dekorima hörnet som IM påstår..
Citera
2024-12-18, 22:19
Medlem
Citat:
Precis. Speglingen är inget skydd för GM SE, det är ett hot.

Nej faktiskt inte..

Dekorimamannen var GM första veckorna ...Eller det Engström hoppades på !
Citera
2024-12-18, 22:21
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Vad är det som har övertygat dig om att det här med tiderna måste handla om minnesfel?

Bl.a dina usla argument för motsatsen.
Citera
2024-12-18, 22:22
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Precis. Speglingen är inget skydd för GM SE, det är ett hot.

Ja för mig är hela speglingsteorin helt befängd och det är för mig helt ogenomträngligt hur det är tänkt att "hjälpa" GM-SE på något sätt över huvud taget.

De som ligger bakom hjärnfisen "speglingsteorin" borde se sig i spegeln och fundera över hur de tänker egentligen.

Vem är målgruppen för GM-SEs speglingsövningar? Lobotomerade poliser som är fastspända i sina kontorsstolar?
Citera
2024-12-18, 22:22
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Det finns ett foto i samma tidning som visar hur SE ritar den.

Tror knappast att Kvällsposten kände till LJ:s position utefter den gula linjen eller sneddandet ...

Sådana överkurskunskaper tillhörde endast GM... f'låt SE.

Så grafikern SE är dålig på att rita. Väldig dubbelnatur denne SE.

Källa vore nåt att läsa.
Citera
2024-12-18, 22:23
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Han hade kunnat säga att ja, det var dig som jag mötte, men det var lite längre söderut.

"Tensonmannen" och NF korsade varandras väg cirka 10 meter norr om där SE gick ut.

Så Skandiamannens hela alibi hänger på dessa futtiga 10 meter ...

SE kunde inte veta att NF hängde upp sin minnesbild på "mannen i skyltfönstret".
Nja, 10 meter är där NF korsade väg med LOP. Inte tensonmannen. Och när NF först såg LOP var de 20 meter norr om skandia med tensonmannen ännu längre norrut.

SE har då varit minst 30 meter norr om Skandias ingång. Troligtvis längre bort än så.

Och den här biten struntar han helt i att ta med i speglingen.

Men när han kommer söder om skandia igen blir det plötsligt viktigt att spegla sig själv som gm ifall någon har sett honom.

Om någon sett honom bli avsnäst uppe vid Sari, som är en återkommande teori, eller sett honom gå bakom LOP norr om skandia är han av någon outgrundlig anledning helt obrydd om. Han är inte ens det minsta orolig för att väktarna ska sett åt vilket håll han gick åt.
Citera
2024-12-18, 22:25
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Va ?

Tänk nu..

Om Engström är GM och går bakom och sen skjuter...

Låt säga att Anders Delsborn skulle påstå att han såg Engström gå bakom paret Palme på Sveavägen...! Då kan ju GM-SE säga : Korrekt det har jag sagt hela tiden...Men jag vek in för att kolla klockan vid Skyltfönstret och GM måste ha väntat vid Dekorima hörnet som IM påstår..

Hur kan GM-SE planera för vad olika vittnen kommer att säga och hur vet han det i förväg?
Citera
2024-12-18, 22:27
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Bl.a dina usla argument för motsatsen.
Ok. Inga sakliga skäl alls?
Citera
2024-12-18, 22:27
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Vad är det som har övertygat dig om att det här med tiderna måste handla om minnesfel?

Kan förtydliga ovanstående.
Dina inlägg brukar sällan ge något som ger bra argument för hypotesen om SE som gärningsman, så även detta

Jag hoppades mer på att andra kan bemöta mitt frågetecken kring detta på ett mer sakligt sätt.
Citera
2024-12-18, 22:28
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Undrar hur SE skulle ha agerat om han fått vara med på en rekonstruktion av mordet?

Hade han tagit med sig en leksaksrevolver och "skjutit" den som spelade Olof Palme?

Ja, det var synd att han inte fick vara med efter sin show i TV.

På lördagen samma vecka som tidningsartiklarna var det en med både JA och NF.

"Men tjena, det var ju dig jag mötte nära La Carterie! Du måste ha sett nåt?"

"Nej, jag tittade på min klocka."

"Hallå där! Din ryggtavla ser bekant ut ..."
Citera
2024-12-18, 22:29
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Jasså nu kom du in och ställde en korkad fråga...

Engström skyddar sig inte personligen mot NF utan människor som gick längs Sveavägen...I detta fall var det bara AB och NF men vi kan inte anklaga Engström som GM att han ska ha full koll när han passerade dessa..

Troligtvis var dom bara brus och kanske knappt la märke till dom..

Spegligen handlar enbart om en sak !!

Att hålla sig så nära sanningen som möjligt och hoppas att polisen faktiskt tror på en väntande GM vid Dekorima
Men han vet att ingen såg honom på sträckan norr om skandia?

Eller varför skyddade han sig inte mot "bruset" den biten?

Ska man hålla sig så nära sanningen som möjligt är det väl rätt bra om man då håller sig så nära den som möjligt och inte kapar en stor del av ens promenad.

"Jag började gå mot bussen men insåg att det var bättre med tunnelbanan och vände om". Så enkelt hade han löst den historian.

Men jag antar att man måste cherrypicka även vilken del av sträckan speglingen pågår under.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in