Citat:
Ursprungligen postat av
Worldwatcher
Fast…det är ju det tråden handlar om. Hur stiftas och upprätthålls lagar i ett libertarianskt samhälle rent konkret?
Det behövs egentligen inga lagar alls, eftersom alla som inte är psykopater inte kommer att begå några större moraliska fel eller kanske begå dem någon enstaka gång. Den minoritet som begår grova moraliska fel gång på gång kommer bokstavligt talat inte att bli långlivad.
Det är raka motsatsen mot statens perverterade "rättvisa" där vapenlagen och andra lagar hindrar hederliga människor från att göra köttfärs av kriminella as.
Det är bara enfaldiga människor som tror på statens lögner.