Citat:
Ursprungligen postat av
Ok-perfekt
I den bästa av världar så hade alla i den här tråden antingen ignorerat ts eller låtit svaren demonstrativt hållas på ts egen nivå. I vilket samhälle tar man människor som slänger sig med sådana här uttryck på allvar? Finns det verkligen noll skam där ute? Respekt ska förtjänas och de där ordvalen förtjänar ingen alls; bara ostracism.
Vilken fantasi - det är bara att se på människans närmsta släktingar för att slå den idén ur hågen. Vad har du fått det där ifrån?
Det beror helt på vilka släktingar du ser på. Om du ser på schimpanser så verkar det som att hierarkier är normala. Ser du på bonobos så är det ganska annorlunda.
Sedan har jag aldrig fattat - även om faktiskt alla andra djur
skulle ha strikta hierakier - varför människor skulle ta efter det eller varför människor som inte tillhör "eliten" så energiskt försvarar detta. Jag har ingen aning om vem du är, men jag är helt säker på en sak: du tillhör inte den s.k. eliten, så varför sitter du och försvarar att dessa as sitter och leker Gud över dig och mig och alla andra vanliga människor?
Varför vill du inte ha ett samhälle där alla får göra som de vill så länge de inte skadar andra, där alla är garanterade ett slags grundtrygghet och där alla beslut fattas gemensamt genom direkta omröstningar t.ex? Obegripligt.