2024-12-16, 21:41
Avstängd
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Förbannat irriterande det här.

Och där drog TSLA förbi MSTR ...

Uppenbarligen riggat.
Jag langade in 600k.
Citera
2024-12-16, 21:46
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Uppenbarligen riggat.
Jag langade in 600k.

Funderade på att rotera över från MSTR till TSLA med en fjärdedel av min förmögenhet innan idag. Får sådana infall ibland och de brukar leda mig rätt. Borde ha lyssnat på det.

Måste börja slipa på mina tradings skills igen.

Nåja, bättre lycka nästa gång.
Citera
2024-12-16, 21:47
Citat:
Uppenbarligen riggat.
Jag langade in 600k.

Langade in 600K i vad? MSTR?
Citera
2024-12-16, 21:53
Avstängd
Glossuss avatar
Citat:
Langade in 600K i vad? MSTR?

Ja. Kabalen får svårt att skaka ut mig. -Tvi!
Citera
2024-12-16, 22:04
Citat:
Ja. Kabalen får svårt att skaka ut mig. -Tvi!

Hur många procent av din kassa har du i MSTR respektive TSLA.

Jag kan börja med att redogöra för att 100% av min ISK kassa är i MSTR, och att ca 50% av det ska över till TSLA senast i januari. Musk är uppenbarligen med i Kabalen.
Citera
2024-12-16, 22:16
Avstängd
Glossuss avatar
Citat:
Hur många procent av din kassa har du i MSTR respektive TSLA.

Jag kan börja med att redogöra för att 100% av min ISK kassa är i MSTR, och att ca 50% av det ska över till TSLA senast i januari. Musk är uppenbarligen med i Kabalen.

Mest stålar ligger i MSTR. Tesla utgör ca 30% av mitt innehav i Solana..
Kan väl lugnt konstatera att jag satsar mer offensivt än vad jag borde.
Nåväl, ingen minns en fegis.
Citera
2024-12-16, 23:00
Medlem
DVikings avatar
Varför blandar ni ihop Tesla med det här ponzibolaget?

Skiten kommer krascha - frågan är nu bara från vilken höjd.
Citera
2024-12-17, 08:11
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
frågan är nu bara från vilken höjd?
...och av vilken anledning?

Tror du det är för:
* Att dom dumpar alla sina Bitcoin?
* Att dom aldrig ägt några Bitcoin öht?
* Annan anledning?
Citera
2024-12-17, 08:28
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
...och av vilken anledning?

Tror du det är för:
* Att dom dumpar alla sina Bitcoin?
* Att dom aldrig ägt några Bitcoin öht?
* Annan anledning?

De lånar upp pengar för att köpa bitcoin vilket driver upp priset på bitcoin. När de får problem med att låna upp pengar stöttar de inte längre bitcoinkursen och den rasar, drar med sig deras aktiekurs vilket gör att de inte kan låna och behöver istället börja betala tillbaka. De får då sälja bitcoin (eftersom de inte har några andra intäkter eller tillgångar) vilket sänker både bitcoinkursen och deras aktiekurs ytterligare.

Det vore lixom inte första gången den här typen av upplägg rasar samman. Klassiskt inom fastighetssektorn.
Citera
2024-12-17, 08:47
Medlem
Leastons avatar
Citat:
De lånar upp pengar för att köpa bitcoin vilket driver upp priset på bitcoin. När de får problem med att låna upp pengar stöttar de inte längre bitcoinkursen och den rasar, drar med sig deras aktiekurs vilket gör att de inte kan låna och behöver istället börja betala tillbaka. De får då sälja bitcoin (eftersom de inte har några andra intäkter eller tillgångar) vilket sänker både bitcoinkursen och deras aktiekurs ytterligare.

Det vore lixom inte första gången den här typen av upplägg rasar samman. Klassiskt inom fastighetssektorn.

Ser du någon speciell anledning till att dom får problem att låna mer? Jag ser nämligen raka motsatsen.

Ett annat misstag du gör i din slutledning är att du får det att låta som att MSTR själva är dom som driver på kursen? Du är medveten om att bara BlackRock köper Bitcoin för 40 miljarder sek i veckan? USA pratar om att göra Bitcoin till en strategisk reserv? Osv osv osv.

Nej, det där resonemanget höll inte riktigt. Bättre kan du, eller?
Citera
2024-12-17, 08:52
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Ser du någon speciell anledning till att dom får problem att låna mer? Jag ser nämligen raka motsatsen.

Ett annat misstag du gör i din slutledning är att du får det att låta som att MSTR själva är dom som driver på kursen? Du är medveten om att bara BlackRock köper Bitcoin för 40 miljarder sek i veckan? USA pratar om att göra Bitcoin till en strategisk reserv? Osv osv osv.

Nej, det där resonemanget höll inte riktigt. Bättre kan du, eller?

De kan få problem att låna mer av alla möjliga skäl. Varför skulle de ha en aldrig sinande källa till billig fiatkredit?

Givetvis finns det andra spelare inblandade och om då t.ex. BlackRock ändrar sin strategi kring bitcoin kan även det innebära ett ras för bitcoin vilket leder till eskalerande problem för MSTR.

Du kan själv se ett flertal större ras för bitcoin under de senaste 7 åren. "This time it's different, trust me bro!"
Citera
2024-12-17, 08:55
Medlem
Leastons avatar
Citat:
BlackRock ändrar sin strategi kring bitcoin kan även det innebära ett ras för bitcoin vilket leder till eskalerande problem för MSTR.
Ställer samma fråga igen, ser du någon anledning till varför dom skulle göra det?

Det känns som att du inte riktigt tänkt till utan hittar på anledningar vartefter som man frågar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in