Citat:
Ursprungligen postat av
tojo
Haha! Nu ser jag att just denna säljs för 179.000:- på Blocket, Bytbil, etc av bl.a MCK Group AB (kallar sig felaktigt Megagroup AB). Modellen har de själva gett namnet Titan R7s. De ger olika kinesiska leverantörer namnen Titan (se titanzero.se). Nån som vet om någon faktiskt köper dem för 179k av dessa när de kostar 29k + frakt direkt från Kina?
Länken - som är snart 1½ år gammal - är död.
Vem skulle ens komma på tanken att köpa en kinesisk elbil/moppe som importeras av någon liten skuttfirma? Reservdelstillgång, uppdatering av mjukvara, försäkringar, support etc. Jag ser bara gigantiska utmaningar och framtida problem framför mig.
Att priset ändras från Alibaba innan den får säljas och nyttjas i Sverige beror på intyg, tester, anpassningar etc som är nödvändiga och allt sånt kostar givetvis pengar. Sen har vi moms och eventuella tullar på det. Sen har jag lärt mig med tiden att kinesiska überlåga priser aldrig speglar sanningen, det kan vara nåt så enkelt som att hjul, batteriet och laddare räknas som tillbehör och "tillkommer på priset" när man börjar borra ner sig i erbjudandet.