Citat:
Ursprungligen postat av
Somalimonkey
Såg nån amerikansk youtuber som beställde hem en elbil från Kina för typ 200-300 papp om jag inte kommer ihåg fel. Var inte ens samma bil som på bilden som kom hem. Ren komedi.
Självklart var den en sportig bil på bilden och det som kom hem var en riktigt plastig och ful moppebil, typ.
Hittade videon:
https://youtu.be/MOaWF4nHoUc
Haha den har jag faktiskt sett också! Sjukt kul, men trist att han blev lurad som ett as. Men han vart lite godtrogen, du skall alltid förutsätta att Kinesiska staten (och därmed majoriteten av den kinesiska befolkningen) vill lura dig så mycket som möjligt.
Jag har bekanta som startat upp företag med "Kina fabriker" och det krävs ett jävla jobb, dom respekterar inte alls "copyright" osv osv... så du får aldrig ge dom något mer än "gör så och så" för att få det att fungera "billigt"... om du ger dom för mycket information så har du 10 fabriker som gör exakt samma hälften så billigt och alla jobbar för den Kinesiska staten...
Men det är inte det jag är ute efter...
Det enda jag är ute efter är en "framework" billigt som attan. Sedan kan man ta hem det, putsa på det så det passar utan att bli för dyrt. Samtidigt om man har en marknad så kan man faktiskt åka till Kina och faktiskt ställa lite krav, vara lite hands on och få lite mer kvalité. Men slut "putsen" får alltid vara i Sverige. Vilket också ger en möjligt att skicka tillbaka DOA's och "below quality" utan att betala...
Jaja bara en idé...
Kanske bara jag som vill ha lite tak överhuvudet när jag åker runt inom 5 mil, varannan dag. För en billig penning...