2024-11-05, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disneyn
Jag har inte fått någon information om att man måste vara fastande 😱
Ja det verkar vara väldigt olika hur man reagerar! Jag tålde inte Metformin heller, men min mamma funkar hur bra som helst på den.

Okej 🤔 Ja du ska vara fastande 6-8 timmar innan intag av Rybelsus så magen är tom och sedan får du inte äta/dricka på 30-60 min efter intaget av tabletten.
Max 120ml vatten får intagas samtidigt som tabletten.
Citera
2024-11-12, 16:53
Medlem
Strodes avatar
Någon som provat både Reductil och Rybelsus (Semaglutid) någon gång i sitt liv (inte samtidigt) som kan berätta om skillnaderna de upplevt i sitt mående och av effekterna?
Citera
2024-11-17, 12:00
Medlem
Tagit första 14 mg nu. -7 kg än så länge. Känns skönt att något äntligen fungerar
Citera
2024-11-22, 07:08
Medlem
-8 kilo nu och har tagit 14mg i 5 dagar. Mår oförskämt bra, ingen biverkning öht. Blir proppmätt på jättesmå portioner och inget sötsug. Sött är ju ännu gott, men inte alls som förut. Hjärnan tycker också att det är lite vidrigt med sötsaker vid bara tanken
Citera
2024-12-04, 08:18
Medlem
Kört nu drygt i 2 månader och ligger på 7mg just nu.

Försökt hålla igång magen hela tiden så har inte haft mycket problem med magen.

Men vart matförgiftning och var dålig några dagar och sedan dess krånglar magen mycket mer än tidigare.

Sura uppstötningar och ont i magen, får väl prova att lägga till Gaviscon och se om det lugnar ner sig.
Senast redigerad av pizzaland 2024-12-04 kl. 08:18. Anledning: Done
Citera
2024-12-05, 01:44
Medlem
snart klar med andra förpackningen, så dag 55 eller något.

Startade på 105, snabbt ner under 100 med vätskeförlusten, men nu stabilt kring 94-95 och fortsätter nedåt. Fortfarande noll bieffekter, kanske lite hungrigare nu än jag var första månaden, så går upp på 7 mg. så räknar med att vara i mål med 87-88 kg om lite drygt en månad. varit helt otroligt hur bra det fungerar. Sötsug fortfarande på noll, inte ätit en enda godisbit eller fika sen jag började.
Citera
2024-12-06, 15:07
Medlem
Ätit Rybelsus drygt 2,5 månader nu, gått ner tio kilo. Inga biverkningar, mår toppen.
Hur länge har ni ätit? Ni som kanske gått ner mycket. Jag vill gå ner 20 kilo till.
Men undrar om detta blir en permanent lösning för mig, ska man måsta äta för alltid liksom. Har dålig relation till mat sedan 20 år tillbaka, tröstäter, överäter och har svårt känna mättnadskänsla normalt.
Citera
2024-12-13, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picadilly
Ätit Rybelsus drygt 2,5 månader nu, gått ner tio kilo. Inga biverkningar, mår toppen.
Hur länge har ni ätit? Ni som kanske gått ner mycket. Jag vill gå ner 20 kilo till.
Men undrar om detta blir en permanent lösning för mig, ska man måsta äta för alltid liksom. Har dålig relation till mat sedan 20 år tillbaka, tröstäter, överäter och har svårt känna mättnadskänsla normalt.

Det jag läst mig till är att när man slutar med semaglutid går man generellt upp 50% av sin vikt igen. Antingen går man ner mer än målvikten för att slutligen hamna nära där i slutändan eller så får man helt enkelt jobba gärnet av sig för att undvika det.
Citera
2024-12-13, 06:43
Medlem
Har endast gått ner 6 kg på drygt 6 månader, mest i början. Hur gör ni för att få kg att rinna av er? Har iofs ätit en massa antibiotika pga infektioner efter en skada som kan ha påverkat det hela.
Citera
2024-12-15, 17:11
Medlem
Jag har ätit Rybelsus sedan i somras. Väldigt lite biverkningar på 3 resp 7 mg. Det enda som var lite jobbigt var att jag aldrig kände mig hungrig. Visst men det är väl bra, skulle vissa säga, men det var ingen positiv känsla i kroppen. Svårt att förklara för någon som aldrig ätit dessa mediciner. När jag sedan gick upp på 14 mg i september och då började strulet med magen. Först problem att sköta magen, för att sedan tvärstanna för 3 v sedan. Slutade med medicinen p g a det och har nu varit utan i 1 v snart. Magen har varit ett fullständigt helvete och provat allt som finns i laxermedel och andra medel mot förstoppning. Börjar komma lite på banan igen, men inte helt bra fortfarande. Inga andra som haft dessa problem??? Kan ju inte vara ensam? Viktmässigt har jag gått ner 10 kg och 13 cm i midjemått. När magen ordnat till sig ska jag börja med Ozempic istället för att se om det går bättre. Kan ju ha lite olika biverkansprofiler per os och subkutana injektioner. Hoppas!! Så trist att behöva sluta då mina värden var väldigt bra vid senaste provtagningen! Andra som haft problem med förstoppning??
Citera
2024-12-16, 14:24
Medlem
primu[s]®s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Har endast gått ner 6 kg på drygt 6 månader, mest i början. Hur gör ni för att få kg att rinna av er? Har iofs ätit en massa antibiotika pga infektioner efter en skada som kan ha påverkat det hela.

Vilken dos kör du nu? Tränar du något också?

Citat:
Ursprungligen postat av MayansMC
Jag har ätit Rybelsus sedan i somras. Väldigt lite biverkningar på 3 resp 7 mg. Det enda som var lite jobbigt var att jag aldrig kände mig hungrig. Visst men det är väl bra, skulle vissa säga, men det var ingen positiv känsla i kroppen. Svårt att förklara för någon som aldrig ätit dessa mediciner. När jag sedan gick upp på 14 mg i september och då började strulet med magen. Först problem att sköta magen, för att sedan tvärstanna för 3 v sedan. Slutade med medicinen p g a det och har nu varit utan i 1 v snart. Magen har varit ett fullständigt helvete och provat allt som finns i laxermedel och andra medel mot förstoppning. Börjar komma lite på banan igen, men inte helt bra fortfarande. Inga andra som haft dessa problem??? Kan ju inte vara ensam? Viktmässigt har jag gått ner 10 kg och 13 cm i midjemått. När magen ordnat till sig ska jag börja med Ozempic istället för att se om det går bättre. Kan ju ha lite olika biverkansprofiler per os och subkutana injektioner. Hoppas!! Så trist att behöva sluta då mina värden var väldigt bra vid senaste provtagningen! Andra som haft problem med förstoppning??

Jag hade diarré i början för att bli förstoppad (körde 7mg Rybelsus). När förstoppningen slog till så blev det katastrof för mig. Försökte med Movicol som jag tog två gånger om dagen och efter ca fyra dagar med det så kunde jag gå på toaletten. När jag slutade igen med Movicol så blev jag förstoppad igen. Vågar inte ta Ozempic pga. nojig för sprutor. Annars hade jag gått över på det för jag har hört att det är bättre för magen.
Citera
2024-12-16, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av primu[s]®
Vilken dos kör du nu? Tränar du något också?
14 mg. Kan inte träna nu pga skada.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in