Citat:
Ursprungligen postat av
KamratBlue
Har endast gått ner 6 kg på drygt 6 månader, mest i början. Hur gör ni för att få kg att rinna av er? Har iofs ätit en massa antibiotika pga infektioner efter en skada som kan ha påverkat det hela.
Vilken dos kör du nu? Tränar du något också?
Citat:
Ursprungligen postat av
MayansMC
Jag har ätit Rybelsus sedan i somras. Väldigt lite biverkningar på 3 resp 7 mg. Det enda som var lite jobbigt var att jag aldrig kände mig hungrig. Visst men det är väl bra, skulle vissa säga, men det var ingen positiv känsla i kroppen. Svårt att förklara för någon som aldrig ätit dessa mediciner. När jag sedan gick upp på 14 mg i september och då började strulet med magen. Först problem att sköta magen, för att sedan tvärstanna för 3 v sedan. Slutade med medicinen p g a det och har nu varit utan i 1 v snart. Magen har varit ett fullständigt helvete och provat allt som finns i laxermedel och andra medel mot förstoppning. Börjar komma lite på banan igen, men inte helt bra fortfarande. Inga andra som haft dessa problem??? Kan ju inte vara ensam? Viktmässigt har jag gått ner 10 kg och 13 cm i midjemått. När magen ordnat till sig ska jag börja med Ozempic istället för att se om det går bättre. Kan ju ha lite olika biverkansprofiler per os och subkutana injektioner. Hoppas!! Så trist att behöva sluta då mina värden var väldigt bra vid senaste provtagningen! Andra som haft problem med förstoppning??
Jag hade diarré i början för att bli förstoppad (körde 7mg Rybelsus). När förstoppningen slog till så blev det katastrof för mig. Försökte med Movicol som jag tog två gånger om dagen och efter ca fyra dagar med det så kunde jag gå på toaletten. När jag slutade igen med Movicol så blev jag förstoppad igen. Vågar inte ta Ozempic pga. nojig för sprutor. Annars hade jag gått över på det för jag har hört att det är bättre för magen.