2024-12-16, 14:36
Medlem
[quote=GregLestrade|90410187]Det har inte bara med kvinnor att göra, människor fungerar så. Efter Englamordet kan vi anta att de flesta pappor i närheten av Stjärnsund i Dalarna inte sina barn vara ute och cykla själva, där var det också en händelse.

Har ingenting med manligt och kvinnligt att göra. Samma sak som gör att vi låser dörren till bostaden när vi går och lägger oss.[/QUOTE

Håller med dig, det är så här människor reagerar på en sån här händelse vilket inte är konstigt, bor många barnfamiljer där och par i alla åldrar, en del pensionärer också.

Eftersom jag bor i Märsta så är min dörr låst 24/7.
Citera
2024-12-16, 14:41
Medlem
Jag fick precis höra att det är en kvinna med somaliskt ursprung som var påväg hem efter jobbet och blev överfallen.
Citera
2024-12-16, 14:50
Medlem
calle555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Om det rör sig om hedersmord (ser det inte som så sannolikt) så kan man ju även tänka sig att GM är hennes ex, och att det är hans släkt som hon anses vanhedrat. Det vill säga att hennes föräldrar, syskon och kusiner inte på något vis är inblandade.

Helt sant, och om det är ett ex behöver det ju inte alls vara hedersrelaterat.

Vanlig svartsjuka räcker för att göra folk galna.
Citera
2024-12-16, 14:54
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApolloSthlm
Min magkänsla säger hedersmord- varför vet jag inte

För att du önskar det?

Nella var inte hedersmord, Engla var inget hedersmord, inte heller Elin Krantz eller Kai Foley om du så vill. Har du något hedersmord i närtid som skett utomhus nattetid överhuvudtaget?
Citera
2024-12-16, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knachi
Jag fick precis höra att det är en kvinna med somaliskt ursprung som var påväg hem efter jobbet och blev överfallen.

Säker källa?

Då kunde vi kanske rikta in de på somaliska namn på ymergatan
Citera
2024-12-16, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knachi

Om det är så borde det väl vara ganska troligt att det rör sig om ett hedersmord?
Citera
2024-12-16, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tekoppen1989
Jag åkte förbi där men avspärrningarna var borta men det gick 2 poliser i dungen vid Vidargatans busshållplats (mot Stationen) mot Magnegatan och där parkeringshuset som brann låg om du känner till området?
Enl gammal kollega som jag nyfiket ringt, tycks det ha skett närmare viadukten (nära hållplatsen) vid stigen upp mot området. Polis hade sökt och intervjuat längs de väst-östliga huslängorna (magne) och spärrat av på skogssidan där. Han var osäker på vem offret var men tror att gärningsmannen sprungit bort från offret längs husen medan offret egentligen var på väg att vända i en lite annan riktning. Mager info, jag vet
Citera
2024-12-16, 15:04
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Om det rör sig om hedersmord (ser det inte som så sannolikt) så kan man ju även tänka sig att GM är hennes ex, och att det är hans släkt som hon anses vanhedrat. Det vill säga att hennes föräldrar, syskon och kusiner inte på något vis är inblandade.

Nej sett till omständigheterna känns det inte så sannolikt, men om nån bekant eller ex-make skulle ha stått i snöslasket och väntat på henne vid 23-tiden på kvällen, så borde det finnas en god chans att den hon pratade i mobil med kan ha uppfattat vem det skulle röra sig om.

Fast hedersmord sent på kvällen vid en busshållplats. Jag vet inte. Plats och tidpunkt känns mer typiskt för överfall. Å andra sidan så brukar kvinnoöverfall ha en sexuell komponent. Att överösa en för gärningsmannen okänd kvinna med knivhugg är udda, men psykoser eller droger har tidigare fått män att begå rena överfall mot kvinnor.

Som flera har påpekat är Valsta inget bra område och drogmissbruk och kriminalitet ligger nog långt över genomsnittet där.
Senast redigerad av fernebo 2024-12-16 kl. 15:08.
Citera
2024-12-16, 15:04
Medlem
ApolloSthlms avatar
Jag skrev att jag fick en känsla...har du svårt att läsa? Ofta har jag rätt faktiskt, men ytterst sällan har jag haft fel oxå....
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
För att du önskar det?

Nella var inte hedersmord, Engla var inget hedersmord, inte heller Elin Krantz eller Kai Foley om du så vill. Har du något hedersmord i närtid som skett utomhus nattetid överhuvudtaget?
Citera
2024-12-16, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Catchmeifyoucan00
Säker källa?

Då kunde vi kanske rikta in de på somaliska namn på ymergatan

Det stämmer överens med personer som setts på platsen under dagen. Sörjande släktingar/vänner troligen.
Citera
2024-12-16, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DietCoke
Det stämmer överens med personer som setts på platsen under dagen. Sörjande släktingar/vänner troligen.

Tack då är det bara att försöka solla med alla namn runt Ymer och hitta en Somalisk kvinna i 30 års åldern som inte bor ensam
Citera
2024-12-16, 15:08
Medlem
Tattarhunters avatar
Lokal Facebook grupp skrev en boende på magnegatan att hon bodde på 52-54
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in