2024-12-16, 13:41
Kan det vara relaterat till den där internetsekten där ungdomar hetsar varandra att knivhugga random oskyldig person?
Citera
2024-12-16, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Jag känner området väl och vill påpeka att det visserligen är "blatterikt" men med stor spännvidd. Många av dem jobbar inom vård/omsorg och serviceyrken (tänk t.ex. Arlanda, buss, pendel, restaurang). Det är alltså inte alls ovanligt med obekväma arbetstider och mycket tidiga morgnar och sena kvällar. Ofta ensamma kvinnor på väg hem - har aldrig hört att någon skulle vara rädd där. Nu var det förvisso söndagskväll, så offret kan ju ha varit ute i andra ärenden, men det skulle vara fint om disdussionerna här nyanseerades lite.

På nästan precis samma plats (typ 30-50m ifrån) har det tidigare skett både skottlossning och knivdåd...be inte om länk, orkar inte söka efter det. Och precis bortanför, där Magneg går in från Vikingav var det ett parkeringsgarage förut där någon blev skjuten i benet när han skulle till jobbet på morgonen (vill minnas att det finns tråd här på fb), och sedan var det någon/några som satte eld på bilarna där så att allt blev förstört och de fick riva garaget... så nog händer det grejer där, även om det inte är lika mycket som uppe vid centrum. Men skiten verkar alltid vara just runt det hyresområdet och inget i bostadsrätterna på andra sidan vidarg.

Men du har helt rätt om att många i Märsta har jobb med skiftarbete och obekväma tider och jobb på helg. Om så var fallet med BO så skulle GM kunnat veta hur hon jobbar, vilken buss hon kommer hem/åker med och stått och väntat, dvs om han var ute efter just henne...vi får väl se om kling och klang får upp något spår.
Citera
2024-12-16, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Det vore toppen om du kunde beskriva vilka bokstäver du plockat bort.
De kan man ju räkna ut med stjärthålet, tror inte de är nån svenne som blivit nivad.
Citera
2024-12-16, 13:45
Medlem
5549s avatar
Jag tycker det verkar lite för tyst från polisens håll. Vet man troligtvis vem som har angripit BO, pga en tidigare hotbild, och därför inte oroar sig särskilt för att en okänd kvinnomördare går fri?
Citera
2024-12-16, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
De kan man ju räkna ut med stjärthålet, tror inte de är nån svenne som blivit nivad.
Och hur vet du att hon blivit "nivad", eller räknade du ut det med stjärthålet?
Citera
2024-12-16, 13:54
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Och hur vet du att hon blivit "nivad", eller räknade du ut det med stjärthålet?

Enligt flera medieuppgifter (exempelvis Aftonbladet) så blev hon knivhuggen.
Citera
2024-12-16, 14:22
Medlem
Kvinnan kanske arbetar med rullande schema, inkl. söndagar/sena kvällar.
Några tankar:

- Hon stiger av bussen och förföljs av någon som stiger av vid samma station upp till skogsområdet där han slår till. Kvinnan hade börjat sitt telefonsamtal på bussen och fortsatte sedan prata när hon steg av. Förövaren antar att hon är upptagen med samtalet och att han kan smyga efter henne obemärkt. Efter dådet går han hem, för han bor i området. Han kan knappast ha tagit nästa buss vidare om han var blodig. Dessutom vill han inte synas på kamera klivande på buss vid samma station och inom samma tidsrymd.

- Hon steg av bussen och överfölls av en väntande person i skogsområdet. Någon som visste att hon skulle passera vid denna tid. (Svartsjuka?*)

- Personen kvinnan talade med i telefonen kunde inte ringa 112 p.g.a. språksvårigheter utan ringde annan som gjorde det efter att ha förgäves ha försökt nå BO.

- Personen hon talade med kan ha någon orsak till att inte själv vilja larma polisen. (En 'vän'?*)

Mannen i videoklippet såg ut att härstamma från Afrikas horn (på östkusten). Kanske Somalia, Eritrea eller Etiopien. Mannen sa att "de" bodde granne med hans mamma, vilket inte behöver betyda en hel familj utan ev. ett par. Att söka på mannens mor med utgångspunkt från hans efternamn fungerar inte alltid, då kvinnorna i nämnda länder ofta har annat efternamn än sin man (många behåller sitt flicknamn som ofta härrör till faderns släkt).
Citera
2024-12-16, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Isåfall är jag ute och cyklar med eventuell adress till BO/BOs familj då jag utgick från. mannen i videon, efternamnet och deras adress.

Jag åkte förbi där men avspärrningarna var borta men det gick 2 poliser i dungen vid Vidargatans busshållplats (mot Stationen) mot Magnegatan och där parkeringshuset som brann låg om du känner till området?
Citera
2024-12-16, 14:27
Medlem
5549s avatar
Apropå att inte ringa polisen först, det känns fullt rimligt att man i full fart springer ut och mot busshållplatsen om man bor i direkt anslutning. Det hade jag nog också gjort.
Citera
2024-12-16, 14:30
Medlem
calle555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Apropå att inte ringa polisen först, det känns fullt rimligt att man i full fart springer ut och mot busshållplatsen om man bor i direkt anslutning. Det hade jag nog också gjort.

Samma här. Fullt rimligt att det tog tid emellan.

Alternativ och skrämmande tanke:

OM det var hedersrelaterat så kan den som BO pratade med ovetandes ha ringt mördaren eller någon annan inblandad när hen ringde efter undsättning.
Citera
2024-12-16, 14:31
Medlem
ApolloSthlms avatar
Min magkänsla säger hedersmord- varför vet jag inte
Citera
2024-12-16, 14:36
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calle555
Samma här. Fullt rimligt att det tog tid emellan.

Alternativ och skrämmande tanke:

OM det var hedersrelaterat så kan den som BO pratade med ovetandes ha ringt mördaren eller någon annan inblandad när hen ringde efter undsättning.

Om det rör sig om hedersmord (ser det inte som så sannolikt) så kan man ju även tänka sig att GM är hennes ex, och att det är hans släkt som hon anses vanhedrat. Det vill säga att hennes föräldrar, syskon och kusiner inte på något vis är inblandade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in