2024-12-16, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DietCoke
Vägen från busshållplatsen till husen är mörk och läskig att gå på. Hon kom definitivt från bussen och kanske även GM. Man befinner sig inte i det området om man inte åker buss skulle jag säga. Finns inget annat där.

Det finns väl kameror på alla bussar numera? Så om de åkte buss ihop hoppas man att det kan finnas bra bilder.
Mannen kommer säkert vara mörkklädd med en huva uppdragen över huvudet
Citera
2024-12-16, 09:35
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Ja, oftast är det väl det. Men man vet ju att många kvinnor känner sig hotade när de går hem, här verkar det varit en befogad känsla.

Tragiskt.

Varför känner sig kvinnor hotade när dom går hem?

Efter krogen ska alla ta en taxi, oavsett kön.
Män löper ännu större risk att bli misshandlade och rånade. Känslor har väl inget med det här att göra?
Citera
2024-12-16, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Man som kvinna så är sannolikeheten för att du råkar ut för något sånt här minimal.

Sen vet vi inte om gm känner bo.

Eller menar du att kvinnor är mörkrädda?

Risken är kanske minimal men jag är alltid på min vakt när jag är ute och rör mig i mörker vilket iofs inte händer så ofta. Inte lurar i öronen med musik på osv

Visst kan hon och GM känna varandra men det låter inte så i detta fallet
Citera
2024-12-16, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Det finns väl kameror på alla bussar numera? Så om de åkte buss ihop hoppas man att det kan finnas bra bilder.

Ja, det är ju gångbart mode i området. Tacka gangsterkulturen och svensk television som glamoriserar den för det.
Citera
2024-12-16, 09:38
Medlem
Känns som att GM tagit en väldigt stor risk med tanke på att han anföll någon som pratade i telefon.
Citera
2024-12-16, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast

Kan vara så att hon var på väg till bussen också. Ser att det gick en buss till Märsta station klockan 23.08 från Vidargatan. Den senaste bussen från Märsta station till Vidargatan kom in 22.46, vilket lämnar mycket tid då larmsamtalet kom 23.06.
Citera
2024-12-16, 09:54
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Varför känner sig kvinnor hotade när dom går hem?

Efter krogen ska alla ta en taxi, oavsett kön.
Män löper ännu större risk att bli misshandlade och rånade. Känslor har väl inget med det här att göra?

Nu finns det väl inget som talar att hon kom från krogen, men ganska sannolikt från bussen. Orimligt att alla ska ta taxi hem från exempelvis ett arbetspass.
Citera
2024-12-16, 09:55
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av microscopium
On topic: hoppas hon hann ge en beskrivning innan gm slog till!

Tror nog att hon tappade telefonen ganska snabbt.
Citera
2024-12-16, 10:09
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Varför skulle det vara så?
Jag tänker att det inte borde spela någon roll alls till om hon känner GM eller inte

Om det var riktat mot henne personligen - hur skulle GM då veta att hon befann sig där och då? Skulle hon bestämt möte i GM borde hon inte tala i telefon vid angreppet.

Visst är det teoretiskt möjligt att GM kände henne och hade kartlagt hennes rutiner.

Men mer sannolikt att det är något som Elin Krantz, Stina Zetterberg, Lena Wänergrip eller Nancy Tavsan. Tror kanske inte på sexualrelaterat dock.
Citera
2024-12-16, 10:10
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Känns som att GM tagit en väldigt stor risk med tanke på att han anföll någon som pratade i telefon.

Om GM är någon kvinnan kände hoppas jag verkligen att hon på något sätt hann förmedla vem hon var med, eller vem som plötsligt överföll henne om det var så det skedde. Är det en okänd gärningsman är risken att kvinnan inte hann med att ge något signalement. Överfall eller närstående, båda är lika jävla meningslösa (om det nu finns meningsfullt våld). Hoppas verkligen telefonsamtalet ger något spår och att GM åker fast. Hur bebyggt är området? Tänker om det kan finnas kameror som fångat upp något kring en busshållsplats.
Citera
2024-12-16, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Om GM är någon kvinnan kände hoppas jag verkligen att hon på något sätt hann förmedla vem hon var med, eller vem som plötsligt överföll henne om det var så det skedde. Är det en okänd gärningsman är risken att kvinnan inte hann med att ge något signalement. Överfall eller närstående, båda är lika jävla meningslösa (om det nu finns meningsfullt våld). Hoppas verkligen telefonsamtalet ger något spår och att GM åker fast. Hur bebyggt är området? Tänker om det kan finnas kameror som fångat upp något kring en busshållsplats.

Knappast kameror där. Det är en stor skogsdunge och lite trafik på stora vägen vid denna tid. Här kan du se själv.

https://maps.app.goo.gl/cKDXUv6P4CknxoPbA?g_st=ic
Citera
2024-12-16, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Om det var riktat mot henne personligen - hur skulle GM då veta att hon befann sig där och då? Skulle hon bestämt möte i GM borde hon inte tala i telefon vid angreppet.

Visst är det teoretiskt möjligt att GM kände henne och hade kartlagt hennes rutiner.

Men mer sannolikt att det är något som Elin Krantz, Stina Zetterberg, Lena Wänergrip eller Nancy Tavsan. Tror kanske inte på sexualrelaterat dock.

Bestämt möte och var rädd för personen så hon hade en vän på telefon samtidigt är väll inte helt konstigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in