2024-12-16, 08:32
Medlem
GamlaFalls avatar
Det verkar finns två busshållplatser det kan handla om Vidargatan och Midgårdsvägen. Svårt att säga vilken men Vidargatan är mindre "central" verkar det som. Mångkulturellt område.
Citera
2024-12-16, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GamlaFall
Det verkar finns två busshållplatser det kan handla om Vidargatan och Midgårdsvägen. Svårt att säga vilken men Vidargatan är mindre "central" verkar det som. Mångkulturellt område.
100% att det är busshållplatsen Vidargatan, i skogsdungen upp mot hyresrätterna vid Magnegatan (skrev felaktigt bostadsrätter förut, menade hyres men behöver uppenbarligen mer kaffe).
Citera
2024-12-16, 09:18
Medlem
https://omni.se/a/93G39M

Hon ska ha pratat i telefon under tiden hon blev överfallen.
Citera
2024-12-16, 09:19
Medlem
Troians avatar
Om det stämmer att hon talade i telefon när hon överfölls så skulle jag säga att det är mest sannolikt att det inte fanns någon relation mellan GM och BO.
Citera
2024-12-16, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Om det stämmer att hon talade i telefon när hon överfölls så skulle jag säga att det är mest sannolikt att det inte fanns någon relation mellan GM och BO.

Ja, så tänker jag också. Låter som ett överfallsmord, inte omöjligt att hon ringde någon närstående för att hon kände sig hotad av någon som förföljde.

Märsta känns kameratätt. Förhoppningsvis löst inom kort.
Citera
2024-12-16, 09:26
Medlem
Som kvinna känner man sig alltid en smula säkrare när man pratar i telefon när man går ute ensam i mörkret men det är man ju inte.
Så fruktansvärt det måste vara för personen hon pratade med.

Vad kan motivet vara här? Våldtäkt ?
Citera
2024-12-16, 09:28
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Ja, så tänker jag också. Låter som ett överfallsmord, inte omöjligt att hon ringde någon närstående för att hon kände sig hotad av någon som förföljde.

Märsta känns kameratätt. Förhoppningsvis löst inom kort.

Precis. Eller så…hotad och hotad. Kan vara en ren försiktighetsåtgärd.

Var exakt inträffade det?
Citera
2024-12-16, 09:29
Medlem
Citat:

Varför skulle det vara så?
Jag tänker att det inte borde spela någon roll alls till om hon känner GM eller inte
Citera
2024-12-16, 09:30
Medlem
Vägen från busshållplatsen till husen är mörk och läskig att gå på. Hon kom definitivt från bussen och kanske även GM. Man befinner sig inte i det området om man inte åker buss skulle jag säga. Finns inget annat där.
Citera
2024-12-16, 09:31
Medlem
Citat:
Precis. Eller så…hotad och hotad. Kan vara en ren försiktighetsåtgärd.

Var exakt inträffade det?

Ja, oftast är det väl det. Men man vet ju att många kvinnor känner sig hotade när de går hem, här verkar det varit en befogad känsla.

Tragiskt.
Citera
2024-12-16, 09:33
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Som kvinna känner man sig alltid en smula säkrare när man pratar i telefon när man går ute ensam i mörkret men det är man ju inte.
Så fruktansvärt det måste vara för personen hon pratade med.

Vad kan motivet vara här? Våldtäkt ?

Man som kvinna så är sannolikeheten för att du råkar ut för något sånt här minimal.

Sen vet vi inte om gm känner bo.

Eller menar du att kvinnor är mörkrädda?
Citera
2024-12-16, 09:33
Medlem
https://maps.app.goo.gl/9mmxyxcM4g9etCHZ9?g_st=ic

För er som vill se hur det ser ut i området.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in