Citat:
Ursprungligen postat av
fido1986
*ler* Jag har ju i och för sig förstått det. Jag var övertygad om att alla sunda människor tar tillfället i akt att ha riktigt roligt om livet blir torpederat. Göra sådant du vill göra, men inte kan göra för att riskerna är för stora. Att ligga ner och tycka synd om sig själv verkar så okonstruktivt. Ändå är det vad de flesta gäddor tycks göra.
Tror att fiskarna uppmuntrar att de här chattarna spårar ur. Eller jag vet att det är så. Har chattat med flera av fiskarna. Personligen så är jag inte så förtjust i sex-chatt alls. Jag vill ses irl, inte sitta och chatta.
Jag tror inte att polisen ska syssla med brottsprovokation över huvud taget. Det är så lätt att det blir fel. Anta att polisen spelar barn och lockar mig till att försöka träffa minderåriga tjejer. Men att jag istället för att träffa polisen bli inspirerad och träffar någon annan istället.
Sen kan övervakning av farliga individer vara långt mycket bättre än att låsa in dem. Särskilt om det är preventivt. Dvs farliga individer som ej begått brott. Att låsa in folk är otroligt dyrt. Kan en sådan individ jobba och dra sitt strå till stacken så är det mycket bättre.
Är genuint intresserad av det här
Jag håller med om att brottsprovokation är tveksamt o svårt att få rätt.
Hade det varit så att man tog ngn för att de "råkat" dragits in i att sexchatta med ett barn som man menar är för följsamt o männens sexualdrift gjorde dem så upphetsade för ngn halvtimma, hade jag kunnat förstå. Nu har de massor av tillfällen på sig att tänka efter o i princip samtliga vet att det är olagligt o är oroliga för Dumpen/polis/utpressare men tar ändå risken.
Hur menar du då att det skapar fler gärningsmän? Borde det inte snarare vara färre som tar risken o kanske tänker efter en andra gång när de vet att de kan förstöra så mycket för sig själva med att leva ut sin fantasi? Stoppar inte tanken på att du kan åka dit på det dig ifrån att träffa upp barnet om du inte ens är så road av själva chattandet?
Om man enas om att inget barn hur trasigt det än är ska bli utsatta för sexuella övergrepp. Vad ska man då använda för metoder för att identifiera dem? Att som Ecpat o liknande organisationer menar på -ta bort stigmat så de själva söker vård o övervakning låter ju fantastiskt men skulle du tro att många skulle göra det? Jag har väldigt liten tilltro till den teorin.
Att utbilda barn-absolut. Man gör det till viss del med "stopp min kropp" osv. Det räcker uppenbarligen inte o det finns barn i marginalerna.
Håller också med om att det bästa vore om fängelse inte var det enda straffet utan ngn slags övervakning framöver av män som bevisats lever ut sina sexuella fantasier på barn. . Det är ju för övrigt vad USA har när de placerar sexdömda personer i speciella områden o att de hamnar i ett register. Känner mig tveksam till detta med.
Kanske är det ni som söker barn som har svaret på frågan..