2024-12-15, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Nej det har hon inte gjort hon sög red och knulla för att hon ville, allt annat är en uppenbar efterhandskonstruktion och ni i sekten MÄHÄ har så klena argument att ni bara förstärker vår övertygelse om att någon våldtäkt absolut inte skett

Märkligt att han blev dömd i tingsrätten då, om det nu är så självklart att han är oskyldig... Tänk om, tänk rätt.
Citera
2024-12-15, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Du skriver väldigt mycket om vad du tror hela tiden, jag väntar fortfarande på svar på:

Finns det styrkta bevis på att hennes upplevda tillstånd dagen efter, är uteslutande och konstaterat kopplat till en rädsla för den tilltalande?

Jag har som sagt var redan svarat på det. Men du envisas med att låtsas att du inte förstår mitt svar.
Citera
2024-12-15, 20:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Målsägande har sagt det till sitt ex, enligt förhöret med exet. Läs FUP. Det är från FUP jag fått det att den dömde är starkare än målsägande.

Men du. Hon hade innan våldtäkten inte legat med någon på två veckor. Läs FUP.

Vad MÄ säger är fortfarande ingen fakta eller bevis.

Vet du inte vad bevis är?
Citera
2024-12-15, 20:10
Medlem
Citat:
Målsägande har sagt det till sitt ex, enligt förhöret med exet. Läs FUP. Det är från FUP jag fått det att den dömde är starkare än målsägande.

Men du. Hon hade innan våldtäkten inte legat med någon på två veckor. Läs FUP.

Så vi kan lita på allt som står i FUP att någon har sagt?

Gäller det allt alla har sagt eller vem bestämmer vad vad av det som står i FUP att någon sagt som är sant? Du?

Saken är den att allting som "vittnen" säger om händelsen är bara hörsägen och allt det kommer från kvinnan, hon är källan till all sådan information, och att hon ljuger om saker och ting det vet vi redan. Hennes lögner blir inte sanna bara för att hon kanaliserar dom via någon annan, särskilt inte ett lättlurat ex.
Citera
2024-12-15, 20:10
Avslutad
Citat:
Jag har som sagt var redan svarat på det. Men du envisas med att låtsas att du inte förstår mitt svar.

Nej du har inte presenterat något bevis, jag upprepar:

Finns det styrkta bevis på att hennes upplevda tillstånd dagen efter, är uteslutande och konstaterat kopplat till en rädsla för den tilltalande?
Citera
2024-12-15, 20:11
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Så starka personer kan inte bli utsatta för brott, menar du? Är du en sådan som inte tror att män kan bli våldtagna av kvinnor?

Målsägande var rädd. Rädsla förlamar.

Hade hon istället blivit förbannad, så hade hon kunnat använda sin styrka.

Sina känslor styr man inte så lätt över i skarpt läge.

Oavsett så är det en del av skeendet, men rätten förbiser detta totalt. "Oj lilla flickan var rädd, och varför varför skulle hon ljuga om något som detta? Se dessa hemska blåmärken, helt klart våldsamt våld som utövats! Tre års fängelse plus tre månader för den slöa vinballen. Frågor på det från fru advokat feministkämpe? Nehä, okay fängelse för dig Viking!"
Citera
2024-12-15, 20:15
Medlem
Citat:
Märkligt att han blev dömd i tingsrätten då, om det nu är så självklart att han är oskyldig... Tänk om, tänk rätt.

Tänk om, tänk rätt, det gäller dig mest av alla i den här tråden.

Närmare hälften av alla tr-domar som överklagas ändras i hr. Det kan man tycka är märkligt, med all rätta. Men så är det. Tingsrätten har fel i nästan vartannat fall. Givet det som framkommit i det här fallet och alldeles särskilt givet att den först tilldelade försvarsadvokaten var direkt korrupt, så kan man utan vidare säga att det är ytterst sannolikt att denna domen är en av alla de som kommer ändras av hr.

Det här var väldigt långt ifrån första gången en tingsrätt blundade för fakta, bevis och avsaknad av bevis och kom med en helt godtycklig dom. Gör om gör rätt, kommer det bli i hr.
Citera
2024-12-15, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Vad MÄ säger är fortfarande ingen fakta eller bevis.

Vet du inte vad bevis är?

Varför ska det bevisas att den dömde är starkare än målsägande? Det är ju inte det som fallet handlar om.
Citera
2024-12-15, 20:24
Avslutad
Citat:
Varför ska det bevisas att den dömde är starkare än målsägande? Det är ju inte det som fallet handlar om.

Du påstår ju att hon är rädd, vad var hon rädd för och vad är bevisen som styrker att rädslan kan kopplas till det?

Och:

Citera
2024-12-15, 20:29
Medlem
Citat:

Så varför ljuger du då i vart och vartannat inlägg om att han är starkare än henne?
Men nu när alla vet att det är tvärtom hon som är starkare än honom då vill du hindra andra att påpeka det! Så fult av dig!

Så är det, hon är elitidrottare i flera olika kraftsporter, på världsmästarnivå, hon är stark som en oxe och skulle kunna ha slängt ut fyllot genom fönstret vilken sekund som helst, om hon hade velat. Men tänka sig, det ville hon inte. Istället skippade hon madrassen på golvet och erbjöd honom att krypa ner under täcket tillsammans med henne.
Citera
2024-12-15, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Tänk om, tänk rätt, det gäller dig mest av alla i den här tråden.

Närmare hälften av alla tr-domar som överklagas ändras i hr. Det kan man tycka är märkligt, med all rätta. Men så är det. Tingsrätten har fel i nästan vartannat fall. Givet det som framkommit i det här fallet och alldeles särskilt givet att den först tilldelade försvarsadvokaten var direkt korrupt, så kan man utan vidare säga att det är ytterst sannolikt att denna domen är en av alla de som kommer ändras av hr.

Det här var väldigt långt ifrån första gången en tingsrätt blundade för fakta, bevis och avsaknad av bevis och kom med en helt godtycklig dom. Gör om gör rätt, kommer det bli i hr.

Nej, det är inte märkligt att många domar ändras i Hovrätten. Hade Hovrätten alltid vidhållit Tingsrättens alla domar, så hade Hovrätten mer setts som ett "spel för gallerierna" än som en instans som man verkligen kan överklaga till och få en ny granskning av ärendet, av bla. hela tre utbildade juristdomare.

Vad får dig att tro att försvarsadvokaten är korrupt? Bara för att hon jobbat som målsägandebiträde när det kommer till relationsvåld? Detta fallet rör ju inte relationsvåld, utan det rör bekantskapsvåldtäkt, vilket är ett helt annat typ av brott. Som advokat står hon givetvis på sin klients sida. Och som advokat vill hon givetvis göra ett så bra jobb som möjligt, så att fler vill anlita hennes firma och hon tjänar mer pengar. Men du tror alltså att hon bryr sig mer om målsägande i ett mål där hon ska försvara den tilltalade, än hon bryr sig om sitt eget rykte som advokat (vilket är vad som ger henne klirr i kassan)?

Ni tror alltså att målsägande är en falsk tillvitare som bara bryr sig om pengar.
Samtidigt som ni tror att den dömdes advokat är en empatisk och blödig person som bryr sig mer om målsägande än sin egen ekonomi.

Jag skulle nog förr tänka att advokaten mest bryr sig om att tjäna stålar. Och att målsägande är den blödiga av de två.

Nu lever målsägande och kan berätta vad hon själv har utsatts för och vem som har utsatt henne och det finns bevisning som styrker hennes trovärdighet och berättelse. I fall där en målsägande är död och inte kan vittna, så vet man ju aldrig... Där verkar fantasier och ryktesspridning etc. ibland få härja fritt. Jag syftar nu på styckmordet 1984. Eller Thomas Quick-fallet.

Men i detta fallet har vi en målsägande som kan berätta vad som hänt henne och vem som har utsatt henne.
Citera
2024-12-15, 20:41
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Jag syftar nu på styckmordet 1984. Eller Thomas Quick-fallet.

Kanske Sveriges två värsta justitiemord väljer du att dra upp? Ja, detta kan väl läggas till raden då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in