2024-12-15, 13:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Malapagos
När jag pluggade på högskolan så hade vi en jämn fördelning mellan män och kvinnor i min klass. Men jag upplevde det som att väldigt många kvinnor redan var i förhållanden. De unga hade antagligen träffat någon under gymnasietiden och de äldre hade träffat någon under sina aktiva år på arbetsmarknaden, vissa hade barn.

Jag trodde på förhand att det skulle vara ett bra ställe att träffa någon på, men det var det inte. Däremot hittade jag en brud jag var tillsammans med ganska länge under den här perioden, men det var inte via skolan.
Beror väl på vilken högskola eller vad för utbildning man läser.

Men där jag pluggade var det 70 procent kvinnor och 30 procent män i hela högskolan. Skulle tro att det är så den fördelningen överlag ser ut idag. Det var även väldigt många unga tjejer som var singlar. Så det var inga problem att hugga på skolans fester.

Problemet är när man närmar sig 30 och jobbar på arbetsplatser där snittåldern är rätt hög. Då är det i stort sett omöjligt att hitta någon då de flesta är i förhållanden redan. Förutom om man vill ragga på småtjejerna som jobbar på kundtjänst eller liknande. Men då är risken överhängande för att bli metooad. Så, är man kille och singel vid 30 så befinner man sig i en rävsax. Du har knappt något socialt liv utanför jobbet, och på jobbet är de flesta upptagna.
Citera
2024-12-15, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Du syns mer även som gratismedlem

Mer jordnära tjejer och inte bara bimbos som gör reklam för sin instagram

Du får tjejer av olika typer

Billigare prenumeration sett till vad du får

Fler tjejer som är aktiva på hinge än på tinder samt mindre bottar

Precis, ser allt för många nu som undrar om tinder. Glöm tinder! borde fästas i denna tråden att tinder kan man lägga ner. 99% av allt där är skräp, människorna och appen i sig.
Citera
2024-12-15, 14:01
Medlem
Citat:

Men där jag pluggade var det 70 procent kvinnor och 30 procent män i hela högskolan. Skulle tro att det är så den fördelningen överlag ser ut idag. Det var även väldigt många unga tjejer som var singlar. Så det var inga problem att hugga på skolans fester.

Problemet är när man närmar sig 30 och jobbar på arbetsplatser där snittåldern är rätt hög. Då är det i stort sett omöjligt att hitta någon då de flesta är i förhållanden redan. Förutom om man vill ragga på småtjejerna som jobbar på kundtjänst eller liknande. Men då är risken överhängande för att bli metooad. Så, är man kille och singel vid 30 så befinner man sig i en rävsax. Du har knappt något socialt liv utanför jobbet, och på jobbet är de flesta upptagna.

Sant. Det blir otroligt svårt.

Grejen på nätdejtingsidor är att det är en enorm konkurrens bland männen, mycket på grund av invandringen. Testa att göra en kvinnlig profil och en manlig profil på Tinder med samma utseende och status. I Mannen flöde kommer merparten av kvinnorna vara svenskar, typiska blondiner. I kvinnans flöde kommer en avsevärt mycket större del vara invandrare.

Invandrade killar och andra generationens invandrare har betydligt större spelrum och friheter. Kvinnorna och tjejerna är kontrollerade och måste bevara sin heder. Dessutom är en väldigt stor del av alla unga vuxna som invandrat till Sverige män.

Jag tror det är avsevärt mycket enklare att hitta en kvinna via nätdejting i länder med lång invandring jämfört med Sverige, Tyskland, England, Belgien, Frankrike.
Citera
2024-12-15, 14:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Malapagos
Sant. Det blir otroligt svårt.

Grejen på nätdejtingsidor är att det är en enorm konkurrens bland männen, mycket på grund av invandringen. Testa att göra en kvinnlig profil och en manlig profil på Tinder med samma utseende och status. I Mannen flöde kommer merparten av kvinnorna vara svenskar, typiska blondiner. I kvinnans flöde kommer en avsevärt mycket större del vara invandrare.

Invandrade killar och andra generationens invandrare har betydligt större spelrum och friheter. Kvinnorna och tjejerna är kontrollerade och måste bevara sin heder. Dessutom är en väldigt stor del av alla unga vuxna som invandrat till Sverige män.

Jag tror det är avsevärt mycket enklare att hitta en kvinna via nätdejting i länder med lång invandring jämfört med Sverige, Tyskland, England, Belgien, Frankrike.
Tror inte direkt att den vanliga blonda svenskan skulle vilja matcha med Abdullah eller Mohammed.
Citera
2024-12-15, 14:11
Medlem
zebra121s avatar
Citat:

Håller med. Det gör det hela väldigt knivigt för oss män. Har du någon lösning om man sitter i den rävsaxen?
Citera
2024-12-15, 14:12
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hastalavista200
Precis, ser allt för många nu som undrar om tinder. Glöm tinder! borde fästas i denna tråden att tinder kan man lägga ner. 99% av allt där är skräp, människorna och appen i sig.

Vad beror det på tror du? Att Tinder är skit.
Citera
2024-12-15, 14:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Håller med. Det gör det hela väldigt knivigt för oss män. Har du någon lösning om man sitter i den rävsaxen?
Hämta en tjej från Thailand eller Filippinerna.
Citera
2024-12-15, 14:22
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Hämta en tjej från Thailand eller Filippinerna.

Inte aktuellt.
Citera
2024-12-15, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Vad beror det på tror du? Att Tinder är skit.

Tinder själva bryr sig inte om kunderna. De vill ju att du ska vara på tinder för all tid, annars förlorar de en kund de vill ju göra saker besvärligt, sämre algoritmer för många å allt möjligt.

Sen har du även 80% killar å resten tjejer. Majoriteten av folket är helt cp, tänk dig massa äckliga blattar som stalkar, skickar dickpics. Tjejer som är 6/10 i verkligheten framstår som 10/10 för de får tusentals likes. Allt är uppfuckat på tinder
Citera
2024-12-15, 15:35
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hastalavista200
Tinder själva bryr sig inte om kunderna. De vill ju att du ska vara på tinder för all tid, annars förlorar de en kund de vill ju göra saker besvärligt, sämre algoritmer för många å allt möjligt.

Sen har du även 80% killar å resten tjejer. Majoriteten av folket är helt cp, tänk dig massa äckliga blattar som stalkar, skickar dickpics. Tjejer som är 6/10 i verkligheten framstår som 10/10 för de får tusentals likes. Allt är uppfuckat på tinder

jag har nyttjat både tinder och hinge (även om det var något år sedan). Tyckte det hände lite mer på Tinder ändå. tankar om det?
Citera
2024-12-16, 00:46
Medlem
Citat:
Tror inte direkt att den vanliga blonda svenskan skulle vilja matcha med Abdullah eller Mohammed.

Många vill säkert inte det, men jag tror ändå det är tillräckligt många för att det ska bli problem. På stan tycker i vart fall jag själv att jag ser en hel del svenska kvinnor med invandrare. Avsevärt mer ofta än det motsatta. På varje blatte tjej med svensk kille tycker jag det går 10-15 stycken blattekillar med svenska tjejer. Undantaget är väl sydostasiatiska kvinnor där man ofta kan se en svensk man med en sådan kvinna. Och det är ju lite ett andrahandsval som folk tar till för att de inte hittar någon annan, alla vet ju att det är så. Redan när jag växte upp så hade jag kompisar vars farsor var svenskar och morsor filipiner eller thailändare. Och det var ju oftast inte de mest framgångsrika männen precis, utan halvt misslyckade män eller lågt utbildade. Ibland när någon kvinna på jobbet eller så berättar om sin kille så tycker jag också att det oroväckande ofta är en invandrare. Sen kanske det inte alltid är en Muhammed även om det också förekommer men killar som är albaner, latinos, afrikaner osv. Så jag tror inte du ska underskatta invandringens destruktiva påverkan på dejtinglivet för svenska män.
Citera
2024-12-16, 00:54
Medlem
.
Senast redigerad av Malapagos 2024-12-16 kl. 01:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in