2024-12-15, 13:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Malapagos
Rätt dyrt ändå. Nästan 800 i månaden.

Hur ser det ut när det kommer till hur seriösa kvinnorna är? Vi de ha sex eller vill de ha relationer? Märker man någon skillnad mellan kvinnorna på Hinge och Tinder?
Det är inte dyrt. Det är priset för en pizza under en vecka.

Sen är det inte värt att köpa månadsabonnemang. Man gör en engånskostnad för en veckas abonnemang där du swipar ordentligt under dessa dagar. Du kommer samla på dig så pass många matchningar att du inte har behov av något längre abonnemang.

Kvinnorna där är faktiskt betydligt mer seriösa om du spelar dina kort rätt. Många tjejer som själva dessutom tar initiativ till att skriva. Brukar vara fler äldre tjejer där (30 årsåldern och uppåt) än vad det är på Tinder där det verkar vara fler 20 åringar. Testa och se.

Men sen är det inte på dejtingappar man nuförtiden kan träffa kvinnor. Dejtingapparnas guldålder är förbi. Var väl 2012-2016 de var bra. Sen har det bara gått utför. Guldkornen hänger inte direkt på dejtingappar.
Senast redigerad av Genelkurmay 2024-12-15 kl. 13:28.
Citera
2024-12-15, 13:27
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay

Sen är det inte värt att köpa månadsabonnemang. Man gör en engånskostnad för en veckas abonnemang där du swipar ordentligt under dessa dagar. Du kommer samla på dig så pass många matchningar att du inte har behov av något längre abonnemang.

Kvinnorna där är faktiskt betydligt mer seriösa om du spelar dina kort rätt. Många tjejer som själva dessutom tar initiativ till att skriva. Brukar vara fler äldre tjejer där (30 årsåldern och uppåt) än vad det är på Tinder där det verkar vara fler 20 åringar. Testa och se.

Men sen är det inte på dejtingappar man nuförtiden kan träffa kvinnor. Dejtingapparnas guldålder är förbi. Var väl 2010-2016 de var bra. Sen har det bara gått utför. Guldkornen hänger inte direkt på dejtingappar.

Var hänger guldkornen?
Citera
2024-12-15, 13:31
Medlem
Citat:

Men sen är det inte på dejtingappar man nuförtiden kan träffa kvinnor. Dejtingapparnas guldålder är förbi. Var väl 2012-2016 de var bra. Sen har det bara gått utför. Guldkornen hänger inte direkt på dejtingappar.

Hur är det man tar kontakt på Hinge? Hur går den där processen till? Är det som Tinder att man svipar höger eller vänster? Eller hur gör man?
Citera
2024-12-15, 13:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Var hänger guldkornen?
På högskolor, i storstädernas fik och exklusiva krogar/nattklubbar, stora gallerior, samt arbetsplatser (kontor/butik). Har du tjejkompisar är chansen också stor att du kan stöta dig på deras snygga tjejkompisar.
Citera
2024-12-15, 13:32
Avslutad
Citat:
Hur är det man tar kontakt på Hinge? Hur går den där processen till? Är det som Tinder att man svipar höger eller vänster? Eller hur gör man?
Det är samma princip med kortlek och matchningar.

Man swipar inte. Man måste aktivt klicka gilla, eller klicka på kryss.
Citera
2024-12-15, 13:35
Medlem
Citat:
Var hänger guldkornen?

I besöksrummet på Norrtäljeanstalten, där de köar för att få träffa Anders Eklund.

Nä men jag skulle tro att det är en blandning. Instagram eller Tiktok om man med guldkorn avser kvinnor som är snygga och utseendefixerade. Och avser man mer jordnära men vackra kvinnor så tror jag de mest umgås i sina egna slutna kretsar. De går på hemmafester och annat hos sina bekanta, de träffar folk genom sina arbeten, när de är ute och reser. Tror inte det finns nått specifikt forum.
Citera
2024-12-15, 13:36
Medlem
Citat:
Det är samma princip med kortlek och matchningar.

Man swipar inte. Man måste aktivt klicka gilla, eller klicka på kryss.

Och man kan inte skriva eller kommentera utan en matchning?
Citera
2024-12-15, 13:36
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
I besöksrummet på Norrtäljeanstalten, där de köar för att få träffa Anders Eklund.

Nä men jag skulle tro att det är en blandning. Instagram eller Tiktok om man med guldkorn avser kvinnor som är snygga och utseendefixerade. Och avser man mer jordnära men vackra kvinnor så tror jag de mest umgås i sina egna slutna kretsar. De går på hemmafester och annat hos sina bekanta, de träffar folk genom sina arbeten, när de är ute och reser. Tror inte det finns nått specifikt forum.

Okej okej.. Ja då är det uppförsbacke deluxe.
Citera
2024-12-15, 13:37
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
På högskolor, i storstädernas fik och exklusiva krogar/nattklubbar, stora gallerior, samt arbetsplatser (kontor/butik). Har du tjejkompisar är chansen också stor att du kan stöta dig på deras snygga tjejkompisar.

Jag förstår. Tack.
Citera
2024-12-15, 13:40
Medlem
Citat:
Okej okej.. Ja då är det uppförsbacke deluxe.

Ja det är det ju. Det är dessvärre betydligt mycket enklare för en vacker och vettig kvinna att hitta en likadan man, än tvärt om. Tyvärr är det så. Kvinnorna har en fördel mycket på grund av den extrema invandring som skett till Sverige. Men utöver den så är det ju även så att kvinnor generellt har större sociala nätverk, fler kompisar och genom det lättare kan träffa någon. Män är oftare mer ensamma, sysslar med sina specialintressen så som styrketräning, gå på fotboll eller syssla med bilar.
Citera
2024-12-15, 13:40
Avslutad
Citat:
Och man kan inte skriva eller kommentera utan en matchning?
Nej. Men när du skickar en like kan du skriva en kommentar till någon bild.
Citera
2024-12-15, 13:44
Medlem
Citat:

Citat:
Jag förstår. Tack.

När jag pluggade på högskolan så hade vi en jämn fördelning mellan män och kvinnor i min klass. Men jag upplevde det som att väldigt många kvinnor redan var i förhållanden. De unga hade antagligen träffat någon under gymnasietiden och de äldre hade träffat någon under sina aktiva år på arbetsmarknaden, vissa hade barn.

Jag trodde på förhand att det skulle vara ett bra ställe att träffa någon på, men det var det inte. Däremot hittade jag en brud jag var tillsammans med ganska länge under den här perioden, men det var inte via skolan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in