Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-12-14, 22:54
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Enligt befängt/Dalulvskt tänkande skulle GM-SE också fixat fram ett vapen om han skulle bli "avsnäst" när han träffade på LOP efter bion av en slump.

GM-SE planerade således "slumpen" och garderade sig med ett grovkalibrigt mordvapen om han skulle råka bli avsnäst.

Precis så måste det gått till enligt "SE-experterna"!

Såvida han inte 3D-printade ut ett vapen där på kontoret, med sina påkostade mackapärer så ...

Ja, han måste av någon anledning haft ett vapen med sig.

Var han deprimerad men tog ut det på OP istället? Var han en rogue agent? Vem vet ...
Citera
2024-12-14, 22:55
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av csvens
Solklart? Det håller jag inte med om för fem öre. Hon säger ju den 2/3 att väskan var ca 15x20 cm, vilket stämmer förträffligt in med en handledsväska. Notera beskrivningen i bifogad länk!

https://hittajulklappar.nu/p/handledsvaska-herr/

Att folk kan påverkas är ju naturligtvis sant, men det bevisar väl inte att det måste vara så även här?

Jag förmodar att du vill ha sagt att hon såg en väska i strl 20x15, men att det egentligen var en vapenväska, men att eventuellt sådana tankar slogs i spillror när hon påverkades av polisen att det var en handlovsväska?

Borde inte polisen varit intresserad av och fråga om det kunde ha varit en vapenväska? Varför ville polisen styra mot en handledväska istället för en vapenväska enligt dig?

Du glömde skriva ut beskrivningen av väskan i din länk:
Beskrivning
Brun handledsväska för herr för att få till Stig Engström-looken. Inte säkert att handledsväskan får plats för en Magnum revolver men du får däremot plats med både plånbok och andra mindre föremål.
(Mest som en service för de som inte vill klicka på länkar.)
Citera
2024-12-14, 22:55
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Inget talar för detta utan snarare emot.

Menar du att SE måste ha mördat OP om han sett LOP när han var ute?

Vad bygger du det resonemanget på? Att SE var moderat?

Skuldsättning, depression, det androgyna, allmänt agg, testodipp, alkohol och tabletter ... ?

Vem vet. Varför mördades John Lennon?
Citera
2024-12-14, 22:59
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Såvida han inte 3D-printade ut ett vapen där på kontoret, med sina påkostade mackapärer så ...

Ja, han måste av någon anledning haft ett vapen med sig.

Var han deprimerad men tog ut det på OP istället? Var han en rogue agent? Vem vet ...

Som efterspelsvittne behöver SE inget vapen över huvud taget. Fortsätt du gärna att fantisera om 3D-printers på SEs arbetsrum och "rouge agents" om det tillför något till ditt liv.

"Ibland är sanningen så enkel att den blir svår att förstå!"
Citera
2024-12-14, 22:59
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Kvällstidningen som anordnade en liten vittneskonfrontation med YN hade bättre koll på detta då de åtminstone gav henne tre alternativ. Kvällstidningen trumfar därmed både PU och TP när det gäller flåsiga fotovisningar kopplade till SE. Tragikomiskt.

E15-01-G:

”Reportern intervjuade Nieminen angående de iakttagelser hon hade gjort under mordkvällen. Efter intervjun så förevisade reportern tre stycken olika bilder, av för henne, okända män.

[...]

Beträffande den person som Nieminen pekade ut på fotografiet, så var denne den mörkare av de tre och som bar mustasch. Denne man var den man som var mest grov runt själva axelpartiet. Detta var ju också det enda som Nieminen tittade på, eftersom ansiktet inte sade henne någonting.

Efter det att Nieminen pekat ut denne man, så uppgav reportern att han var identisk med den 41-årige man, som anhållits, misstänkt för mordet på statsminister Olof Palme.”

Och detta var då alltså Christer Pettersson.

Kvällstidningen visade henne tre ansiktsbilder, trots att hon inte sett ansiktet på mannen.

Det enda som stämde med CP var axelbredden. Detta är således inget utpekande av CP.

Vilket hon också påpekade.

Men vad gäller HELKROPPSBILDEN på SE så var det mer än ett halvdussin saker som stämde.

Är inte det lite skillnad? Frågan är varför inte Linder agerade på det, när han fick drömträff på SE.
Citera
2024-12-14, 23:02
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Som efterspelsvittne behöver SE inget vapen över huvud taget. Fortsätt du gärna att fantisera om 3D-printers på SEs arbetsrum och "rouge agents" om det tillför något till ditt liv.

"Ibland är sanningen så enkel att den blir svår att förstå!"

Du tror inte det fanns agenter från öst i vårt land?

Du tror inte det finns män med hemliga aggressioner?

Fortsätt du räkna sprakande Walkie-Talkies i sömnen.
Citera
2024-12-14, 23:10
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Skuldsättning, depression, det androgyna, allmänt agg, testodipp, alkohol och tabletter ... ?

Vem vet. Varför mördades John Lennon?

Jag förstod ingenting av detta inlägg?

Hur kopplar du en enda av de saker du räknar upp med MOP? Var John Lennon med Cluedolådan?

Jag försöker följa din tankekedja för att bättre förstå din logik:

- "SE var skuldsatt och som alla skuldsatta mördade han en statsminister i affekt", enligt Dalulvens "logik".
- "SE var deprimerad och som alla "deprimerade" mördade han en statsminister i affekt", enligt Dalulvens "logik".
- "SE var androgyn och som alla androgyna mördade han en statsminister i affekt", enligt Dalulvens "logik".
- "SE var "allmänt aggig" och som alla allmänt aggiga mördade han en statsminister i affekt", enligt Dalulvens "logik".
- "SE var testodippad och som alla testodippade mördade han en statsminister i affekt", enligt Dalulvens "logik".
- "SE var alkoholist och som alla alkoholister mördade han en statsminister i affekt", enligt Dalulvens "logik".
- "SE var tablettmissbrukare och som alla tablettmissbrukare mördade han en statsminister i affekt", enligt Dalulvens "logik".
Citera
2024-12-14, 23:15
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Du tror inte det fanns agenter från öst i vårt land?

Du tror inte det finns män med hemliga aggressioner?

Fortsätt du räkna sprakande Walkie-Talkies i sömnen.

Så nu har du fantiserat ihop att SE var "agent från öst" och hyste "hemliga aggressioner"?

Det är nästan lika tokigt påhittat av dig som den osannolika boken.

Orkar du länka till vad du tycker tyder på att SE var agent från öst? Länka till att SE hyste hemliga aggressioner?
Citera
2024-12-14, 23:19
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av csvens
Solklart? Det håller jag inte med om för fem öre. Hon säger ju den 2/3 att väskan var ca 15x20 cm, vilket stämmer förträffligt in med en handledsväska. Notera beskrivningen i bifogad länk!

https://hittajulklappar.nu/p/handledsvaska-herr/

Att folk kan påverkas är ju naturligtvis sant, men det bevisar väl inte att det måste vara så även här?

Jag förmodar att du vill ha sagt att hon såg en väska i strl 20x15, men att det egentligen var en vapenväska, men att eventuellt sådana tankar slogs i spillror när hon påverkades av polisen att det var en handlovsväska?

Borde inte polisen varit intresserad av och fråga om det kunde ha varit en vapenväska? Varför ville polisen styra mot en handledväska istället för en vapenväska enligt dig?

Mitt omdöme var avhängigt av att hon inte sagt handledsväska i första förhöret. I så fall finns det mycket som tyder på att hon påverkats till ordvalet handledsväska. Jag skulle vilja kalla det ganska solklart, om du är av en annan uppfattning är det okej.

Eftersom handledsväskan har gjorts till en så central kugge i narrativet mot SE av inte minst TP blir det intressant att utröna varifrån handledsväskan egentligen kom. Om allt YN sa i första förhöret var att det var en 15x20-väska som var hård i formen och saknade synlig rem faller en del av styrkan i väskargumentet mot SE. Då kan det mycket väl ha varit något annat än en handledsväska.

Jag tror absolut inte att det var en vapenväska. Det blir ju onödigt raljant om du måste antyda att jag är ute i något slags CA-ärende. CA är inte min gärningsman även om vem som helst kan se att han är 20 gånger mer misstänkt än SE.
Senast redigerad av Knattarna 2024-12-14 kl. 23:29.
Citera
2024-12-14, 23:23
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Jag förstod ingenting av detta inlägg?

Hur kopplar du en enda av de saker du räknar upp med MOP? Var John Lennon med Cluedolådan?

Jag försöker följa din tankekedja för att bättre förstå din logik:

- "SE var skuldsatt och som alla skuldsatta mördade han en statsminister i affekt", enligt Dalulvens "logik".
- "SE var deprimerad och som alla "deprimerade" mördade han en statsminister i affekt", enligt Dalulvens "logik".
- "SE var androgyn och som alla androgyna mördade han en statsminister i affekt", enligt Dalulvens "logik".
- "SE var "allmänt aggig" och som alla allmänt aggiga mördade han en statsminister i affekt", enligt Dalulvens "logik".
- "SE var testodippad och som alla testodippade mördade han en statsminister i affekt", enligt Dalulvens "logik".
- "SE var alkoholist och som alla alkoholister mördade han en statsminister i affekt", enligt Dalulvens "logik".
- "SE var tablettmissbrukare och som alla tablettmissbrukare mördade han en statsminister i affekt", enligt Dalulvens "logik".

Om jag visste svaret skulle jag inte sitta här. Då skulle jag skaka hand med Leffe GW i TV.

Aro och Aschberg skulle hyra in en blåsorkester.
Citera
2024-12-14, 23:24
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Så nu har du fantiserat ihop att SE var "agent från öst" och hyste "hemliga aggressioner"?

Det är nästan lika tokigt påhittat av dig som den osannolika boken.

Orkar du länka till vad du tycker tyder på att SE var agent från öst? Länka till att SE hyste hemliga aggressioner?

Finns det en länk som förklarar allt vad gäller GM? Har du blivit en naiv millennial?
Citera
2024-12-14, 23:26
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Om jag visste svaret skulle jag inte sitta här. Då skulle jag skaka hand med Leffe GW i TV.

Aro och Aschberg skulle hyra in en blåsorkester.

Men det var du själv som föreslog dessa "motiv".
I nästa inlägg var SE agent från öst?

Vad bygger du den hypotesen på? Din egen fantasi som vanligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in