2024-12-14, 19:34
Medlem
Roligt att Marie-Louise har exakt likadana svävande bokhyllor hemma som nu Elsa har kopierat. Senaste numret av Residence är hemma hos-reportage hos MLS. Finns det ingenting Elsa har kommit på själv?
Citera
2024-12-14, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Roligt att Marie-Louise har exakt likadana svävande bokhyllor hemma som nu Elsa har kopierat. Senaste numret av Residence är hemma hos-reportage hos MLS. Finns det ingenting Elsa har kommit på själv?
Jag säger ju det, förut var Sofia Wood förebilden, nu är det Marie-Louise. Elsa är som den där jobbiga kompisen i grundskolan som alltid skulle apa efter
Citera
2024-12-16, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sopkvastensskaft
Jag säger ju det, förut var Sofia Wood förebilden, nu är det Marie-Louise. Elsa är som den där jobbiga kompisen i grundskolan som alltid skulle apa efter

Haha, precis så! Efteraparen från grundskolan. Nu senast har hon blivit superinspirerad av Ellinor Löfgrens (vem är det ens?!) Instagram. ”Terracottagolven, de putsade väggarna, rosettlampetterna, hissgardinen i linne och de mörka lackade trämöblerna.” Ursäkta men vad är superinspirerande med den intetsägande inredningen?! Flashback till att hon inspirerades av ett skåp med en lampa bredvid hos någon keramiker och vips hade gjort samma hemma. Ett skåp och med en lampa bredvid, amen hallå?!

Elsas inredning är bara efterapning, helt utan personlig touch. Det är väl därför hon aldrig riktigt får till det, och aldrig verkar bli nöjd. Finns alltid någon ny att ta efter!
Citera
2024-12-16, 15:41
Medlem
Dagens blogg är precis det jag vill läsa hos Elsa. Hon har letat upp fina bilder och visar sånt som man inte letar upp själv (eller är bilderna från Nordiska museet utställning?). Mycket roligare än hennes navelskåderi från sina rutiner och en femtielfte smoothie med jordnötssmör eller ännu en likadan gymselfie.

Scrollade sen ner till helgens inlägg som jag missat. Vem går ens barbent i tunna sandaletter på vintern??? Ens inomhus. Ingen bild på henne från festen så inte säkert att hon verkligen gjorde det. Som alla andra här måste jag också kolla in Ellinor Löfgren - huh så ätstörd hon ser ut!
Senast redigerad av Fridafogel99 2024-12-16 kl. 15:51.
Citera
2024-12-16, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredstein
Haha, precis så! Efteraparen från grundskolan. Nu senast har hon blivit superinspirerad av Ellinor Löfgrens (vem är det ens?!) Instagram. ”Terracottagolven, de putsade väggarna, rosettlampetterna, hissgardinen i linne och de mörka lackade trämöblerna.” Ursäkta men vad är superinspirerande med den intetsägande inredningen?! Flashback till att hon inspirerades av ett skåp med en lampa bredvid hos någon keramiker och vips hade gjort samma hemma. Ett skåp och med en lampa bredvid, amen hallå?!

Elsas inredning är bara efterapning, helt utan personlig touch. Det är väl därför hon aldrig riktigt får till det, och aldrig verkar bli nöjd. Finns alltid någon ny att ta efter!

Ja tyckte det var tydligt när Sofia hade en stor torkad buskig bukett på väggen. Kanske Sofia inspirerats av någon annan men plötsligt skulle Elsa också ha det hemma hos sig, det är ju inte en trend som flera tar efter utan en precis copy/paste inrednings»pryl»…och inte hängde den där länge heller. Vad hade man tyckt om man var Sofia, tänker jag….
Citera
2024-12-17, 20:05
Medlem
Då välkomnar vi ännu en ny soffa hem till Billgren. Självklart köpt av hennes idol Marie-Louise. Hur länge får denna stanna tror ni? Om jag räknar rätt är det hennes sjunde soffa på typ åtta år vilket ju är rent komiskt! Hur ängslig och påverkad av trender kan man vara? Till och med soffor, som annars är en möbel som ju anses rätt tidlös och går att variera med kuddar/filtar/överdrag etc länge, byts ut oftare än vi vanliga människor byter dörrmatta. Men inte Elsa, nej nej, minst en ny soffa varannat år ska det vara! Hon har för mycket pengar, det gör henne ängslig och icke kreativ, för hon kan köpa sig till allting som är trendigt just för stunden. Och eftersom hon lever i sin egen (självvalda vilket ju är rätt sorgligt, narcissismen och privilegiet i kunna välja bort all typ av kritik) ekokammare och bubbla med ett kommentarsfält som jublar för varje ny grej så lär hon ju fortsätta konsumera i samma takt tills hon dör. Det kommer gå att bygga ett vääääldigt högt sopberg av alla hennes soffor...
Citera
2024-12-17, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SomersetMum
Men det här är ju faktiskt inte klokt! En ny soffa IGEN? Hon måste väl driva med oss? Säg att det är ett skämt! Nu blev jag på riktigt arg. Känner hon noll ansvar? Måste hon följa varenda infall hon får? Vad händer om hon skulle stå emot dom infallen som alla människor får HELA TIDEN men som man faktiskt kan avstå ifrån? Hon beter sig nu som ett stort glufsande monster av konsumtion, ett spöke som rasslar runt på stan och letar ”inspiration” dvs saker att konsumera. Skulle vilja ha svar på riktigt kring detta. Inget ”buhu folk är så elaka… ” ett svar på riktigt -HUR motiverades detta?

Så sant. Att Pontus inte säger ifrån? Jag skulle bli galen om min fru kom hem med nya dyra möbler hela jävla tiden! Och vad får Lynne för skev bild av världen? Allt går att köpa, allt SKA köpas!
Citera
2024-12-18, 10:24
Medlem
Snubchurps avatar
Nån som vet vart hon står politiskt?
Citera
2024-12-18, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp

Hon har skrivit nåt om det i bloggen,dock väldigt luddigt och utan att avslöja någonting alls,hon vet inte ens hur hennes föräldrar röstar,eller hur det var...
Vanligt dock att influencer håller sånt hemligt för att inte riskera förlora följare.
( sökfunktionen i bloggen funkar inte!)
Citera
2024-12-18, 13:36
Medlem
Jag är 100 på att dom kommer skiljas. Får en känsla att Pontus drar.. Kan ha fel men jag brukar kunna sia om olika par, slår oftast in..Mina tankar o känsla….
Citera
2024-12-18, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dressingdress
Jag är 100 på att dom kommer skiljas. Får en känsla att Pontus drar.. Kan ha fel men jag brukar kunna sia om olika par, slår oftast in..Mina tankar o känsla….

Jag tror tvärtom att de är väldigt tighta.De håller ihop!
Citera
2024-12-18, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Kollade bara lite snabbt och hittade dessa från 2018.

"Tidigare år har jag röstat på Socialdemokraterna, FI och Miljöpartiet"
https://elsa.elle.se/en-instickare/vad-jag-rostar-pa/

"Jag har gjort flera valkompasser och i alla har jag fått Miljöpartiet som de parti som överensstämmer bäst med mina åsikter. Det är också det parti jag röstat på de senaste valen. Jag röstar på Miljöpartiet, vad röstar du på, och varför?"
https://elsa.elle.se/en-instickare/an-finns-det-tid/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in