2024-11-11, 14:33
Medlem
Finns liknande tråd på familjeliv
Undra om säljaren säljer mkt
https://www.familjeliv.se/forum/thre...ade-i-tarar/14
Min syster ringde för 20 minuter sen och grät i telefon. Då hade hon haft en säljare från nått företag hemma hos sig som skulle få dom att köpa en dammsugare för typ 30000. Hon började med att kalla min syster lat, ohygenisk mm. Hon dirigerade åt min syster vad hon skulle göra och syrran fick ta massa skit. Hon lyfte upp byttorna med avfallet hon dammsugit upp å tryckte upp det i näsan på min syster. Hon sa att dom misshandlar sina barn genom att låta dom krypa i allt damm som fanns i deras lägenhet mm. Min syster är en sådan pedant människa som städar och har det rent och fint hemma. Dom är dessutom nyinflyttade i sin lägenhet och har fått den totalt renoverad. Syrran försökte försvara sig men kom inte fram för säljaren malde på. Hon försökte avbryta hela demonstrationen men lyckades inte. Efter 3½h får fick hon ut henne och ringde till mig. Hon grät öppen och kände sig kränkt. Någon som varit med om nått liknande.? Funderar starkt på att anmäla hela grejen, hur går man vidare med nått sånt?!
Citera
2024-12-14, 18:10
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
Finns liknande tråd på familjeliv
Undra om säljaren säljer mkt
https://www.familjeliv.se/forum/thre...ade-i-tarar/14
Min syster ringde för 20 minuter sen och grät i telefon. Då hade hon haft en säljare från nått företag hemma hos sig som skulle få dom att köpa en dammsugare för typ 30000. Hon började med att kalla min syster lat, ohygenisk mm. Hon dirigerade åt min syster vad hon skulle göra och syrran fick ta massa skit. Hon lyfte upp byttorna med avfallet hon dammsugit upp å tryckte upp det i näsan på min syster. Hon sa att dom misshandlar sina barn genom att låta dom krypa i allt damm som fanns i deras lägenhet mm. Min syster är en sådan pedant människa som städar och har det rent och fint hemma. Dom är dessutom nyinflyttade i sin lägenhet och har fått den totalt renoverad. Syrran försökte försvara sig men kom inte fram för säljaren malde på. Hon försökte avbryta hela demonstrationen men lyckades inte. Efter 3½h får fick hon ut henne och ringde till mig. Hon grät öppen och kände sig kränkt. Någon som varit med om nått liknande.? Funderar starkt på att anmäla hela grejen, hur går man vidare med nått sånt?!
Varför i hela friden släppte hon in en okänd människa i sitt hem? Såvitt jag vet jag vet så bokar dessa säljare in sig först via telefon hos personen i fråga, varför gick hon med på det?

Sen kör ju dessa idiot-säljare med argument som att det är jättesmutsigt och farligt att leva i denna smuts. Alla normala vet att det absolut inte är något konstigt eller onormalt. Hur kom det sig att människan överlevde förr i tiden då?

Varför ringde hon inte polisen och sa att hon hade en hotfull individ i sin lägenhet?

Men det är verkligen udda metoder dessa skumraskföretag kör med. Det borde förbjudas.
Citera
2024-12-14, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Varför i hela friden släppte hon in en okänd människa i sitt hem? Såvitt jag vet jag vet så bokar dessa säljare in sig först via telefon hos personen i fråga, varför gick hon med på det?

Sen kör ju dessa idiot-säljare med argument som att det är jättesmutsigt och farligt att leva i denna smuts. Alla normala vet att det absolut inte är något konstigt eller onormalt. Hur kom det sig att människan överlevde förr i tiden då?

Varför ringde hon inte polisen och sa att hon hade en hotfull individ i sin lägenhet?

Men det är verkligen udda metoder dessa skumraskföretag kör med. Det borde förbjudas.
Är ju andra partiklar nuförtiden men detta förhindras med ventilationsfilter där luft kommer in till bostaden
Citera
2024-12-14, 18:17
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
Är ju andra partiklar nuförtiden men detta förhindras med ventilationsfilter där luft kommer in till bostaden
Nja, nu är det ju så att man måste ha ett övertryck i lokalen driva ut små partiklar. Ett filter fungerar bara så länge det inte är mättat. Samma som det där tramset med företag som försöker sälja vattenfilter. Om nu luften vore farlig så skulle ju folk dö som flugor då de flesta är utomhus ett tag varje dag.
Citera
2024-12-14, 23:58
Medlem
Citat:
Nja, nu är det ju så att man måste ha ett övertryck i lokalen driva ut små partiklar. Ett filter fungerar bara så länge det inte är mättat. Samma som det där tramset med företag som försöker sälja vattenfilter. Om nu luften vore farlig så skulle ju folk dö som flugor då de flesta är utomhus ett tag varje dag.
cancer dödar långsamt
Citera
2024-12-15, 00:08
Medlem
killawifes avatar
Citat:

Och folk dör ju som flugor. Det är statistiskt bevisat att 100% av alla människor dör förr eller senare. Förmodligen pga damm i luften. Men denna Kirby-dammsugare kan effektivt, NASA, kolfiber, kvalsteravföring.......
Citera
2025-01-10, 09:45
Medlem
Citat:

Jag fick en säljare skickad till mig av en vän för något decennium sedan. Säljaren presenterade sig som f.d. politiker från Sjöbo, som förlorat sin plats när SD erövrade platser i styret. Killen hängde kvar i timmar, körde hela programmet med ProAqua, tills husmodern sa till på skarpen när han ville in och dammsuga sängen. När han så avpolleterades, "glämde" han en lampa, som han naturligtvis kom tillbaka för att hämta dagen efter, varvid han hoppades att vi hade tänkt på saken.

Eftersom jag gillade konceptet med vattendammsugare, hittade jag snart en på Blocket - som nämnts tidigare i tråden - för ett betydligt förmånligare pris. När jag hämtar upp den på bussgodsstationen, berättar killen som lämnar ut den att han har egna erfarenheter som säljare för detta företag.

Nu till saken: det här är, liksom Kirby, en utmärkt produkt: välbyggd, praktiskt taget outslitlig, hygienisk, men försäljningstekniken smutsar ner dess rykte värre än en Hugin från 60-talet. OCH...

Golvmunstycket har farit lite illa genom åren, så jag försöker få tag i ett nytt. Hittar det på https://butik.clear-sky.se/produkt/golvmunstycke-rd285/, men blir betänksam när jag kollar företaget på allabolag.se och ägarstukturen. Dessutom står firman registrerad i Vintrie på Google maps och slutligen leder spåren till https://www.allabolag.se/foretag/wet.../2K0ZABAI5YG68, vars ägare verkar vara en riktig bilfantast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in