Citat:
Ursprungligen postat av
godboy
Varför i hela friden släppte hon in en okänd människa i sitt hem? Såvitt jag vet jag vet så bokar dessa säljare in sig först via telefon hos personen i fråga, varför gick hon med på det?
Sen kör ju dessa idiot-säljare med argument som att det är jättesmutsigt och farligt att leva i denna smuts. Alla normala vet att det absolut inte är något konstigt eller onormalt. Hur kom det sig att människan överlevde förr i tiden då?
Varför ringde hon inte polisen och sa att hon hade en hotfull individ i sin lägenhet?
Men det är verkligen udda metoder dessa skumraskföretag kör med. Det borde förbjudas.
Jag fick en säljare skickad till mig av en vän för något decennium sedan. Säljaren presenterade sig som f.d. politiker från Sjöbo, som förlorat sin plats när SD erövrade platser i styret. Killen hängde kvar i timmar, körde hela programmet med ProAqua, tills husmodern sa till på skarpen när han ville in och dammsuga sängen. När han så avpolleterades, "glämde" han en lampa, som han naturligtvis kom tillbaka för att hämta dagen efter, varvid han hoppades att vi hade tänkt på saken.
Eftersom jag gillade konceptet med vattendammsugare, hittade jag snart en på Blocket - som nämnts tidigare i tråden - för ett betydligt förmånligare pris. När jag hämtar upp den på bussgodsstationen, berättar killen som lämnar ut den att han har egna erfarenheter som säljare för detta företag.
Nu till saken: det här är, liksom Kirby, en utmärkt produkt: välbyggd, praktiskt taget outslitlig, hygienisk, men försäljningstekniken smutsar ner dess rykte värre än en Hugin från 60-talet. OCH...
Golvmunstycket har farit lite illa genom åren, så jag försöker få tag i ett nytt. Hittar det på
https://butik.clear-sky.se/produkt/golvmunstycke-rd285/, men blir betänksam när jag kollar företaget på allabolag.se och ägarstukturen. Dessutom står firman registrerad i Vintrie på Google maps och slutligen leder spåren till
https://www.allabolag.se/foretag/wet.../2K0ZABAI5YG68, vars ägare verkar vara en riktig bilfantast.