2024-01-18, 22:06
Medlem
Hegamons avatar
Han som heter Anders Fyhr och sedan fanns det en Robert han kallades för Robban. Det var i Husqvarna/Jönköping där kontoret fanns för att sälja Kirby skojarmaskiner. Robban betedde sig dumt när han förklarade för mig hur jag skulle ha på mig min slips. Han var ytterst dum och förklarade med översittarfasoner hur jag skulle bära min slips. Vad heter Robert i efternamn?

Anders Fyhr han lurade mig på lön. Han ljög för mig att jag skulle få ut lön, jag fick inget alls. Han var fullkomligt idiotisk, jag åkte med han i sin Volvo 855 en blå kombi. Han vägrade säga vad han betalat för bilen. Likaså vägrade han säga hur gammal han var. Antingen har han ålderskomplex eller är det att han ville dölja sin identitet. Jag tyckte han såg ful, gammal och idiotisk ut!!
Senast redigerad av Hegamon 2024-01-18 kl. 22:19.
Citera
2024-01-21, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon

Han var fullkomligt idiotisk, jag åkte med honom i hans Volvo 855 en blå kombi. Han vägrade säga vad han betalat för bilen. Likaså vägrade han säga hur gammal han var. Antingen har han ålderskomplex eller är det att han ville dölja sin identitet. Jag tyckte han såg ful, gammal och idiotisk ut!!

Förvånar mig inte ett dugg att just du har jobbat med detta. Du verkar ju göra det mesta fel.

Vad har du med att göra hur mycket din chef har betalat för sin bil eller hur gammal han är?
Citera
2024-01-21, 08:06
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirko.Kostelic
har du med att göra hur mycket din chef har betalat för sin bil eller hur gammal han är?

Han Anders berättade för mig att han personligen inte talade om hur mycket han gett för sin bil. Jag hade inte ens frågat. Likaså förklarade han för mig att han inte talade om för mig hur gammal han var. Jag hade heller inte frågat om den saken. Det är ovanligt att ta upp sådana samtalsämnen, utan att någon sagt något.

Sedan gick det åt fanders, några pengar fick jag inte för arbetet, det var garantilön och massa krav som skulle uppnås. Det kostande mig flera tusen i bensinpengar och jag lade ner många timmar. Jag skulle insett att om jag inte sålde några dammsugare skulle jag inte få några pengar. Jag sålde fyra men det blev returer på samtliga. Robban (säljchef) talade om för mig att jag inte skulle "trycka på" dammsugare på kunden.
Citera
2024-08-30, 10:58
Medlem
Boggas avatar
Denna sorts verksamhet verkar tamefan aldrig dö ut... I Gävle annonseras det hejvilt. "Tre" aktörer som erbjuder exakt samma sak, samma lön osv...

https://i.imgur.com/vqzdOEl.png
Citera
2024-08-30, 11:36
Medlem
meganegerdases avatar
Ytterligare en maskin av samma stuk som verkar säljas med samma metoder till ungefär samma pris.

https://www.evsverige.se/
Citera
2024-09-01, 18:34
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogga
Denna sorts verksamhet verkar tamefan aldrig dö ut... I Gävle annonseras det hejvilt. "Tre" aktörer som erbjuder exakt samma sak, samma lön osv...

https://i.imgur.com/vqzdOEl.png

Citat:
Ursprungligen postat av meganegerdase
Ytterligare en maskin av samma stuk som verkar säljas med samma metoder till ungefär samma pris.

https://www.evsverige.se/
Det är ta mig fan helt otroligt att dessa företag ideligen pluppar upp med nya namn och ska sälja svindyra extrautrustade dammsugare.

Sen är det ännu mer otroligt att de lyckas få folk att jobba (gratis) för dem. För upplägget är ju mer eller mindre det samma på alla ställen som säljer skiten.

Vidare är det ju helt galet att folk dels släpper in säljarslödder i sina bostäder och dels går på bluffen och köper en dammsugare för 50K.
Citera
2024-09-02, 09:42
Medlem
meganegerdases avatar
Jag hade velat se en rejäl sammanställning över hela den här branschen.

Exempelvis podcasten Uppgång & Fall skulle kunna göra en podd om dammaugarförsäljningens uppgång och fall. På 1980-talet var ju Electrolux dammaugarskola den finaste säljutbildningen, och att kränga dammsugare vid dörr var ett rekorderligt arbete.

Nu är det istället bara bluffbolag och stackars lurade både säljare och kunder.
Senast redigerad av meganegerdase 2024-09-02 kl. 09:45.
Citera
2024-09-03, 14:40
Medlem
killawifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Det är ta mig fan helt otroligt att dessa företag ideligen pluppar upp med nya namn och ska sälja svindyra extrautrustade dammsugare.

Sen är det ännu mer otroligt att de lyckas få folk att jobba (gratis) för dem. För upplägget är ju mer eller mindre det samma på alla ställen som säljer skiten.

Vidare är det ju helt galet att folk dels släpper in säljarslödder i sina bostäder och dels går på bluffen och köper en dammsugare för 50K.

Att de får folk att jobba för dem beror på arbetsförmedlingen, som tillåter dessa bedragare att annonsera på platsbanken. Hade det inte varit för detta så hade de inte kunnat lura in folk i det och inga kunder hade heller blivit påprackade en maskin. När jag slutade på Svenska G3, som det hette för 20 år sen, så berättade jag för arbetsförmedlingen vad det var för företag, hur verksamheten fungerade och att man konstant lurade sina säljare på lön då det inte existerade nån garantilön i praktiken. Oj! sa de. Två veckor senare dimper det ner ett brev, Arbete att söka, Svenska G3. Jag höll fan på att krevera. Och INGET har hänt sen dess. Verksamheten är exakt likadan. Man säljer en annan dammsugare bara men i övrigt kör man samma race där man lurar sina säljare och skrämmer folk att köpa sugare.
Jag fattar inte heller varför folk släpper in en säljare i sitt hem. Är de helt bakom flötet eller vad fan är det frågan om?
Citera
2024-09-04, 18:35
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
Att de får folk att jobba för dem beror på arbetsförmedlingen, som tillåter dessa bedragare att annonsera på platsbanken. Hade det inte varit för detta så hade de inte kunnat lura in folk i det och inga kunder hade heller blivit påprackade en maskin. När jag slutade på Svenska G3, som det hette för 20 år sen, så berättade jag för arbetsförmedlingen vad det var för företag, hur verksamheten fungerade och att man konstant lurade sina säljare på lön då det inte existerade nån garantilön i praktiken. Oj! sa de. Två veckor senare dimper det ner ett brev, Arbete att söka, Svenska G3. Jag höll fan på att krevera. Och INGET har hänt sen dess. Verksamheten är exakt likadan. Man säljer en annan dammsugare bara men i övrigt kör man samma race där man lurar sina säljare och skrämmer folk att köpa sugare.
Jag fattar inte heller varför folk släpper in en säljare i sitt hem. Är de helt bakom flötet eller vad fan är det frågan om?
Att arbetsförmedlingen inte är en fungerande myndighet kan vi lätt konstatera.

Sen att folk ens kan tänka sig att lägga 50 K på en städmaskin för ett vanligt hem gör ju att man tar sig för pannan. Visst kanske det finns något hem som skulle kunna tänkas vara bekänt av en sådan beroende på speciella hobbies.

Men att idag släppa in säljare i sin bostad för sån här typ av försäljning tyder ju på hål i huvudet.
Citera
2024-09-10, 22:28
Medlem
Roidberts avatar
Intressant tråd. Jag jobbade faktiskt för ATIS en dag för 14-15 år sedan. Åkte till Sundsvall och deltog i kursen. En av de som höll i kursen var en överviktig kvinna på kanske 25-30 då, som påpekade hur framgångsrik den manliga säljchefen var. Har för mig att han hette Marco. Sen skulle man försöka sälja dammsugare redan samma dag. De ville att man skulle kontakta familjemedlemmar och bekanta, men det kände jag mig inte bekväm med. Försökte ringa upp slumpmässigt utvalda personer via hitta.se, eniro eller vad det nu var man använde på den tiden. De flesta var inte särskilt taggade att bli uppringda av en försäljare och jag kände att detta inte var någonting för mig efter typ 30min eller så. Körde iväg därifrån utan att säga någonting.

Den högsta chefen ringde upp mig och bad mig att komma tillbaka efter någon timme. Jag sa "jag skiter nog faktiskt i detta". Han blev skitförbannad, sa att jag får sparken och lade på luren sen. Hade förstås inte ens hunnit skriva på något avtal, så var inte ens anställd.

Verkar som att man gjorde rätt val med facit i hand.

Citat:
Ursprungligen postat av C.Moonshine
Denna tråd är ju ganska intressant måste jag ju säga. De mest oseriösa arbetsgivare som existerar är Sundsvall och Malmös olika kontor under namnen Atis/Wet World Energy Solutions/Clean Cloud osv.
Citera
2024-09-10, 22:33
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antecknar
Haha! Kom att tänka på den gången jag gick på detta.
Var nånstans runt 20år och sökte ett jobb där man skulle sälja en fantastisk dammsugare! Blev snabbt kallad på intervju på ett flott hotell där jag fick se en inspirationsvideo där dom presentera produkten och företaget. Dagen efter intervjun fick jag jobbet och skulle på utbildning i Karlstad! Med mig på utbildningen skulle jag ha en matta eller madrass, slängde med vår sunkiga långhåriga matta. Av nån anledning användes den aldrig trots att den var i desperat behov av tvätt

Den detaljen kommer jag faktiskt ihåg nu, haha. Hade med mig en sunkig madrass. Chefen sa typ "och kom och hämta din madrass" efter att han sa att jag fick sparken. Kände mig inte särskilt sugen på att åka tillbaka dit och tjafsa med honom, så lät honom behålla den. Vore spännande att veta vad som hände med min sunkiga madrass nu 14-15 år senare. Kanske borde kontakta dem och fråga om de finns kvar .
Citera
2024-11-11, 14:28
Medlem
Säljs lite begagnat clear sky på blocket för över 20k
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här