Intressant tråd. Jag jobbade faktiskt för ATIS en dag för 14-15 år sedan. Åkte till Sundsvall och deltog i kursen. En av de som höll i kursen var en överviktig kvinna på kanske 25-30 då, som påpekade hur framgångsrik den manliga säljchefen var. Har för mig att han hette Marco. Sen skulle man försöka sälja dammsugare redan samma dag. De ville att man skulle kontakta familjemedlemmar och bekanta, men det kände jag mig inte bekväm med. Försökte ringa upp slumpmässigt utvalda personer via hitta.se, eniro eller vad det nu var man använde på den tiden. De flesta var inte särskilt taggade att bli uppringda av en försäljare och jag kände att detta inte var någonting för mig efter typ 30min eller så. Körde iväg därifrån utan att säga någonting.
Den högsta chefen ringde upp mig och bad mig att komma tillbaka efter någon timme. Jag sa "jag skiter nog faktiskt i detta". Han blev skitförbannad, sa att jag får sparken och lade på luren sen. Hade förstås inte ens hunnit skriva på något avtal, så var inte ens anställd.
Verkar som att man gjorde rätt val med facit i hand.
Citat:
Ursprungligen postat av
C.Moonshine
Denna tråd är ju ganska intressant måste jag ju säga. De mest oseriösa arbetsgivare som existerar är Sundsvall och Malmös olika kontor under namnen Atis/Wet World Energy Solutions/Clean Cloud osv.