2024-12-14, 11:38
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin99
Fanns ett inlägg om det på wallstreetbets som jag tror nu är raderad men kort och gott är Saylor en riktig fraudster som gjort massa olika typer av bedrägerier genom företag, sen kan man gå in på Tradingview, söka på MSTR, trycka på 1w och se hur det är något fuffens på gång. Han sysslade med något skumt runt dot com tiderna och hamnade i massa olika problem. Sen kom MSTR med en bäng 20 år senare..
Tänker att om det finns minsta substans bakom det så måste det ju vara något tyngre än "ett inlägg som nu är raderat" som backar upp det? Det kanske kommer tyngre argument för det, men tills dess så...

Fiffel och båg kan man nog hitta överallt i företagsbranchen. Så det i sig räcker ju inte långt för att ett företag skall stå ut.
Citera
2024-12-14, 11:42
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Det är ju ett påstående som behöver backas upp först, om du förväntar dig att folk inte skall garva åt dig.
Men du kanske sett något som de som precis tog in MSTR på QQQ (Nasdaq 100) totalt missat...
Det säger ju sig självt att om man köper spekulativa tokens, som inte ger någon avkastning eller kassaflöde, genom att öka sin belåning så kan detta inte fortsätta för evigt. Till slut slår hävstången tillbaka.

Att folk tror att detta är någon "infinite money glitch" säger kanske mest något om dessa människors intelligens och bristande förmåga till kritiskt tänkande.
Citera
2024-12-14, 11:54
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Tänker att om det finns minsta substans bakom det så måste det ju vara något tyngre än "ett inlägg som nu är raderat" som backar upp det? Det kanske kommer tyngre argument för det, men tills dess så...

Fiffel och båg kan man nog hitta överallt i företagsbranchen. Så det i sig räcker ju inte långt för att ett företag skall stå ut.
Det räcker helt enkelt att lyssna på gubben så förstår man vad han är för typ.

Om han verkligen trodde på det han säger om bitcoins "värde" och ville själv köpa på sig så många som möjligt, så skulle han naturligtvis inte springa runt till olika bolag och podcasts för att övertala alla andra att köpa bitcoin. Ett helt bisarrt och motsägelsefullt beteende. De som går på detta är hjärntvättade.
Citera
2024-12-14, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseKlasse

MSTR skulle jag dock inte ta i med tång, hela företaget känns som en stor bluff. Lånar pengar för att köpa uppblåsta bitcoin för att pusha upp bitcoinpriset för att kunna ställa ut fler konvertibler för att köpa mer uppblåsta bitcoin för att stå på konvent och snacka upp bitcoinpriset för att kunna ställa ut fler konvertibler för att boosta det extremt uppblåsta MSTR-priset så att den creepy Saylor så småningom kan göra en exit på sina uppblåsta luftaktier, och lämna alla småsparare och den utnyttjade bitcoincommunityn ståendes med lång näsa.

Jag tror du tänker för smått om du tror att det hela går ut på att Saylor ska dra undan mattan på MSTR- och bitcoinägarna för att få en större fiatpåse.

Därmed inte sagt att det inte kan sluta med pannkaka. Har du analyserat i vilken situation bolaget kan bli tvunget att börja sälja av bitcoin för att inte gå i konkurs?
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2024-12-14 kl. 12:12.
Citera
2024-12-14, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin99
Fanns ett inlägg om det på wallstreetbets som jag tror nu är raderad men kort och gott är Saylor en riktig fraudster som gjort massa olika typer av bedrägerier genom företag, sen kan man gå in på Tradingview, söka på MSTR, trycka på 1w och se hur det är något fuffens på gång. Han sysslade med något skumt runt dot com tiderna och hamnade i massa olika problem. Sen kom MSTR med en bäng 20 år senare..

Eller så har jag helt fel och MSTR är den nya BRK. Jag spekulerar mest men kan tänka mig att antingen han, den nuvarande amerikanska regeringen eller om Trump fuckar upp något totalt - leder till en ny bear marknad.
Läste i någon tweet att runt 20% av hans bitcoin är köpt på lån. Försöker hitta en källa. Men det är ju verkligen inte mycket med 1.25 i hävstång om man jämför med en bostadsköpare tex som ofta har 5ggr i hävstång.
MSTR håller inte heller i nycklarna själva och dom överlevde senaste björnmarknaden utan problem.

Ville bara flagga för att inte haka upp sig i FUD för mycket, även om det är en man som jobbar i gråzonen. Är mycket mer orolig för coinbase.
Citera
2024-12-14, 13:16
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuppen
Läste i någon tweet att runt 20% av hans bitcoin är köpt på lån. Försöker hitta en källa. Men det är ju verkligen inte mycket med 1.25 i hävstång om man jämför med en bostadsköpare tex som ofta har 5ggr i hävstång.
MSTR håller inte heller i nycklarna själva och dom överlevde senaste björnmarknaden utan problem.

Ville bara flagga för att inte haka upp sig i FUD för mycket, även om det är en man som jobbar i gråzonen. Är mycket mer orolig för coinbase.
Precis. Det är att jämföra med att köpa ett hus för 10 miljoner och ha ett lån på 1.8M på det. Han har rätt stor marginal.

Detaljerna HÄR. Noterbart är den låga räntan på 0.48% i snitt.
Citera
2024-12-14, 13:17
Medlem
Tintin99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuppen

Varför är du orolig över coinbase? Ett bolag som blev SEC approved av en anti krypto regering
Citera
2024-12-14, 13:30
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
...spekulativa tokens, som inte ger någon avkastning eller kassaflöde

Du har kört den ramsan ända sedan $15k och nu är vi på över $100k. Jag är säker på att du kommer köra den vid $1M och det kommer vara lika tandlöst då som det alltid varit.

BlackRock, Tesla och andra har kommit till annan slutsats, och gjort stora pengar på det. Men vad vet dom...
Senast redigerad av Leaston 2024-12-14 kl. 13:36.
Citera
2024-12-14, 14:33
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Du har kört den ramsan ända sedan $15k och nu är vi på över $100k. Jag är säker på att du kommer köra den vid $1M och det kommer vara lika tandlöst då som det alltid varit.
Så det finns alltså ett kassaflöde nu? Läser du ens inläggen du svarar på?

Citat:
BlackRock, Tesla och andra har kommit till annan slutsats, och gjort stora pengar på det. Men vad vet dom...
Har de kommit till slutsatsen att hålla bitcoin ger avkastning?

Med samma argumentation kan vi konstatera att 99,5% av Microsofts aktieägare tyckte tvärtom. De har säkert noll koll, eller hur?
Citera
2024-12-14, 14:35
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
HÄR. Noterbart är den låga räntan på 0.48% i snitt.
Detta är pga att det främst inte är lån utan konvertibler. Ingen skulle ge ut lån till nollränta idag, förstår säkert till och med du.

Dessa kommer dock inte omvandlas till aktier om inte priset går upp avsevärt i framtiden vilket innebär att bolaget tvingas köpa tillbaka dessa till förlust.
Citera
2024-12-14, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Jag tror du tänker för smått om du tror att det hela går ut på att Saylor ska dra undan mattan på MSTR- och bitcoinägarna för att få en större fiatpåse.

Jag tror du tänker för smått att Saylor är någon sorts godhjärtad apostel som kan se in i framtiden och kämpar för bitcoincommunityns bästa. Han är en ulv som driver ett ponziliknande upplägg där han rö****llar bitcoincommunityn och långivarna för sin egen vinning. Att han saknar moralisk kompass och heder är konstaterad fakta sedan hans tidigare affärer.
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Därmed inte sagt att det inte kan sluta med pannkaka. Har du analyserat i vilken situation bolaget kan bli tvunget att börja sälja av bitcoin för att inte gå i konkurs?
När bitcoinpriset är mättat, när det uppstår minsta tvekan om att MSTR- eller bitcoinpriset kanske inte kommer fortsätta upp för evigt, när mer kritiskt tänkande personer utanför bitcoincommunityn börjar gräva i detta, eller när myndigheterna börjar ställa frågor (inte konstigt att storspelarna i bitcoinlobbyn skyr reglering och insyn…), när långivarnas intresse börjar riktas någon annanstans, osv.

Madoff höll på i över 20 år innan det sprack för honom, Crowd1 blev avslöjade innan det hann kollapsa av sig självt. Det finns hur många andra exempel som helst, och alltid handlar det om att spela på folks drömmar om snabba och enkla pengar. Hur länge Saylor lyckas fortsätta bryr inte jag mig om, det kommer ändå bara drabba de giriga idioter som han lyckats locka.
Citera
2024-12-14, 17:36
Medlem
MSTR har en relativ låg skuld jämför med majors av bolagen på Nasdaq 100, så det argumentet förstår jag inte? Haters gonna hate, mitt innehav i både BTC och MSTR säger annorlunda. Men visst går BTC ner till 60k sjunker aktien som en sten.

Men vi skulle ju ner till 10-15k för 2 månader sedan också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in