2024-12-13, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Du bekräftar min misstanke att fiatsamhällets fortbestånd förutsätter att en stor del av befolkningen inte alls förstår hur systemet fungerar.

Nej fårket har allt att förlora på en revolution, har du någonsin sett en revolution medföra välstånd förutom för de ledande? Med det sagt finns det reell och strukturerad utveckling med bitcoin som utan att alla kommer förstå (uppenbart ännu färre än idag då många knappt kommit förbi guldstandardtänket) kommer göra kakan större för alla!
Citera
2024-12-13, 22:55
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseKlasse
Det är en väldig skillnad på att vara värdebevare, och att ha spekulerats upp och ner och upp och ner och upp i pris om vartannat av ett gäng verklighetsfrånvända fanatiker och lycksökare.

Jag har gjort större förtjänst genom att bara sitta på mina Bitcoin än att knoga och streta på ett kneg jag aldrig trivdes på..
Då såg vi ändå en repa ned till under $16 under resans gång.
Mitt förtroende för Bitcoin är stabilt.
Citera
2024-12-14, 00:02
Medlem
Glossuss avatar
Att jag har gjort drygt 16x på mina Bitcoin sedan 2018/2019 talar sitt tydliga språk.
Ingen idé att gråta över spilld mjölk, men jag är i de flesta sammanhang tidig på bollen.
Citera
2024-12-14, 00:51
Medlem
Glossuss avatar
Problemet är dock att undvika att maffian ska få kunna dra fördel av mina riskfyllda investeringar.
Staten sitter som en proppmätt kärring och rapar om nöjet att beskatta dig maximalt.

Målet är givetvis att inte betala ett rött öre i skatt på mina kryptoförtjänster.
Vi som är hyfsat upplysta med vad stat och kommun gör för dina surt förvärvade stålar tänker förmodligen som jag?
Senast redigerad av Glossus 2024-12-14 kl. 00:56.
Citera
2024-12-14, 01:01
Medlem
Glossuss avatar
HasseKlasse gnuggar förmodligen sina otvättade händer i väntan på pay out...
https://www.youtube.com/watch?v=nu1epQKLGhI&list=RDMM&index=28
Citera
2024-12-14, 07:50
Medlem
Well well well, 90% av världens investerare ”isch” kommer numera äga BTC, tack vare MSTR som igår natt blev godkända för Nasdaq 100, lets go 🥳
Citera
2024-12-14, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av casparaidis123
Well well well, 90% av världens investerare ”isch” kommer numera äga BTC, tack vare MSTR som igår natt blev godkända för Nasdaq 100, lets go 🥳
De är väl redan med i Nasdaq Composite, som är betydligt mer utbredd och vedertaget än Nasdaq 100. S&P500 däremot kan ge en boost, om de tas med där. Sen får man förstå att ett index är just ett index, likt bostadsprisindex eller PROs matkorgsindex.

MSTR skulle jag dock inte ta i med tång, hela företaget känns som en stor bluff. Lånar pengar för att köpa uppblåsta bitcoin för att pusha upp bitcoinpriset för att kunna ställa ut fler konvertibler för att köpa mer uppblåsta bitcoin för att stå på konvent och snacka upp bitcoinpriset för att kunna ställa ut fler konvertibler för att boosta det extremt uppblåsta MSTR-priset så att den creepy Saylor så småningom kan göra en exit på sina uppblåsta luftaktier, och lämna alla småsparare och den utnyttjade bitcoincommunityn ståendes med lång näsa.
Senast redigerad av HasseKlasse 2024-12-14 kl. 10:35.
Citera
2024-12-14, 11:01
Medlem
Tintin99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseKlasse
De är väl redan med i Nasdaq Composite, som är betydligt mer utbredd och vedertaget än Nasdaq 100. S&P500 däremot kan ge en boost, om de tas med där. Sen får man förstå att ett index är just ett index, likt bostadsprisindex eller PROs matkorgsindex.

MSTR skulle jag dock inte ta i med tång, hela företaget känns som en stor bluff. Lånar pengar för att köpa uppblåsta bitcoin för att pusha upp bitcoinpriset för att kunna ställa ut fler konvertibler för att köpa mer uppblåsta bitcoin för att stå på konvent och snacka upp bitcoinpriset för att kunna ställa ut fler konvertibler för att boosta det extremt uppblåsta MSTR-priset så att den creepy Saylor så småningom kan göra en exit på sina uppblåsta luftaktier, och lämna alla småsparare och den utnyttjade bitcoincommunityn ståendes med lång näsa.

MSTR kommer definitivt vara anledningen till den kommande bear marknaden.
Citera
2024-12-14, 11:02
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin99
MSTR kommer definitivt vara anledningen till den kommande bear marknaden.
Hur tänker då? Eller bara en känsla?
Citera
2024-12-14, 11:14
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Därför att bolaget är en solklar bluff och ett pyramidspel i kvadrat.
Citera
2024-12-14, 11:21
Medlem
Tintin99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston

Fanns ett inlägg om det på wallstreetbets som jag tror nu är raderad men kort och gott är Saylor en riktig fraudster som gjort massa olika typer av bedrägerier genom företag, sen kan man gå in på Tradingview, söka på MSTR, trycka på 1w och se hur det är något fuffens på gång. Han sysslade med något skumt runt dot com tiderna och hamnade i massa olika problem. Sen kom MSTR med en bäng 20 år senare..

Eller så har jag helt fel och MSTR är den nya BRK. Jag spekulerar mest men kan tänka mig att antingen han, den nuvarande amerikanska regeringen eller om Trump fuckar upp något totalt - leder till en ny bear marknad.
Citera
2024-12-14, 11:35
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Därför att bolaget är en solklar bluff och ett pyramidspel i kvadrat.
Det är ju ett påstående som behöver backas upp först, om du förväntar dig att folk inte skall garva åt dig.
Men du kanske sett något som de som precis tog in MSTR på QQQ (Nasdaq 100) totalt missat...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in