Citat:
Ursprungligen postat av
Tezz-l
Jag hade förhoppningar på detta program och trodde det skulle bli kul o spännande .
Tycker dock det fattas mycket för att bli ett intressant program . Förstår inte ens vad de går på när de fattar misstankar mot någon .
Förstår inte heller att så många tar det så hårt . Allt känns bara uppgjort och inte alls läskigt .
Jo problemet är lite att de går på alldeles för små saker av typen ”du är för tyst”, ”du hade en konstig blick”, ”du har förändrats”, ”du såg inte tillräckligt ledsen ut när X röstades ut” o.s.v.
Allt detta blir allt för kortsiktigt och leder inte till att lägga det stora pusslet på lite längre sikt. Det blir också alldeles för lätt för förrädarna att förstärka dessa ”chansningar” så att pakter bildas och de trogna röstas ut en efter en. Anledningen till att det är så lätt är att många trogna är glada så länge de inte själva röstas ut och därmed köper diverse olika lättviktiga argument för att gå med i olika kortsiktiga pakter.
Om jag skulle vara med skulle jag dels göra en tabell över hur alla har röstat och dels göra en tabell över vilka alla har misstänkt både vid bordet och i paktsnackandet i korridorerna. Där skulle man då kunna se ett mönster särskilt om man räknar med att förrädare inte röstar ut varandra om det ”inte behövs” men också är beredda att kasta varandra under bussen om de märker att det är kört för någon likt Marie S och Marianne i den här säsongen.