2024-12-14, 09:42
Medlem
Jag hade stora förhoppningar på detta program och trodde det skulle bli kul o spännande .
Tycker dock det fattas mycket för att bli ett intressant program . Förstår inte ens vad de går på när de fattar misstankar mot någon .
Förstår inte heller att så många tar det så hårt .känns som vi tittare missar mycket men så är det nog inte heller . Allt är uppgjort och inte alls läskigt .
Senast redigerad av Tezz-l 2024-12-14 kl. 09:49.
Citera
2024-12-14, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Jag hade stora förhoppningar på detta program och trodde det skulle bli kul o spännande .
Tycker dock det fattas mycket för att bli ett intressant program . Förstår inte ens vad de går på när de fattar misstankar mot någon .
Förstår inte heller att så många tar det så hårt .känns som vi tittare missar mycket men så är det nog inte heller . Allt är uppgjort och inte alls läskigt .

Vad menar du att allt är uppgjort?
Citera
2024-12-14, 09:56
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Jag hade förhoppningar på detta program och trodde det skulle bli kul o spännande .
Förstår inte heller att så många tar det så hårt . Allt känns bara uppgjort och inte alls läskigt .
Jo problemet är lite att de går på alldeles för små saker av typen ”du är för tyst”, ”du hade en konstig blick”, ”du har förändrats”, ”du såg inte tillräckligt ledsen ut när X röstades ut” o.s.v.

Allt detta blir allt för kortsiktigt och leder inte till att lägga det stora pusslet på lite längre sikt. Det blir också alldeles för lätt för förrädarna att förstärka dessa ”chansningar” så att pakter bildas och de trogna röstas ut en efter en. Anledningen till att det är så lätt är att många trogna är glada så länge de inte själva röstas ut och därmed köper diverse olika lättviktiga argument för att gå med i olika kortsiktiga pakter.

Om jag skulle vara med skulle jag dels göra en tabell över hur alla har röstat och dels göra en tabell över vilka alla har misstänkt både vid bordet och i paktsnackandet i korridorerna. Där skulle man då kunna se ett mönster särskilt om man räknar med att förrädare inte röstar ut varandra om det ”inte behövs” men också är beredda att kasta varandra under bussen om de märker att det är kört för någon likt Marie S och Marianne i den här säsongen.
Citera
2024-12-14, 10:22
Medlem
Jannebigplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Förstår inte. Vad menar du har hänt?

T.ex att en trogen har fått ut en förrädare och var väldigt drivande. Han får upp ett nytt bra spår och men blir istället utröstad. Han visar sig vara trogen. Trots detta så struntar resten av de trogna att gå på hans spår som han var 100% övertygad om.
Citera
2024-12-14, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Spelar ingen roll hur smarta de trogna är. Det kommer aldrig vinna någon trogen i detta spel. Varför valde Kelda att fortsätta spelet, istället för att avsluta? De var ju ändå tre mot en?

Ingen av de giriga förrädarna skänkte något till välgörenhet, väntat. Bodström är ju verkligen i stort behov av lite extra cash.

Har du kollat andra länders motsvarighet till förrädarna? Antar att svaret är nej.
Citera
2024-12-14, 10:49
Medlem
Gillar ändå att finalen blev ett antiklimax. Förrädarna var så pass överlägsna att de förtjänade segern utan att produktionen ska lägga sig i som i alla andra liknande program.

Lyfter på hatten åt förrädarna och en underhållande säsong. Ser fram emot nästa år.
Citera
2024-12-14, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erikom
Har du kollat andra länders motsvarighet till förrädarna? Antar att svaret är nej.

Är ju inte precis mycket pengar med 300 000 delad på tre så varför måste det vara välgörenhet. Även om de också fick betald för att vara med. Många av dessa som var med har ju vanliga job de måste ta ledigt från, inte alla är youtubers och influensers.

Moralisk trams att de inte kan få pengarna när dom ger tv slm mycket av deras varumärke (på gott och ont) Bosse dumsnäll, Tomas lurig, Filip psykopat etc. Jag hade alldrig vågat anställa Filip efter det här programmet, är för mån om mina andra anställda.
Citera
2024-12-14, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polskchampange
Gillar ändå att finalen blev ett antiklimax. Förrädarna var så pass överlägsna att de förtjänade segern utan att produktionen ska lägga sig i som i alla andra liknande program.

Lyfter på hatten åt förrädarna och en underhållande säsong. Ser fram emot nästa år.

Hade hoppats att Kelda och Thomas skulle förvisa Nadim . Då hade det varit klockrent
Citera
2024-12-14, 12:03
Medlem
Det finns en "tävling" i programmet där deltagarna skulle skicka runt pengar i en ring. Antingen kunde man ta dom, om ingen tog dom gick de till totala vinstsumman.

Först tror jag det var 5 000 kr, sedan 15 000 kr.. och sist 40 000 kr. Den summan på 40000 kr borde man ha tagit. Det är typ halva vinstsumman vinnarna får. Visst man kanske skulle bli hatad, men utifrån värdet i spelet ska man ta den summan på 40000 kr alla dagar i veckat i förhållande till hela pottens summa och sannolikheten att man får ta del av den.

Jag hade tagit dessa 40k och om någon hade klagat hade jag bara sagt att 40k är mycket pengar.
Citera
2024-12-14, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Musikopp
Ja Bosse tror gott om alla och det tycker jag är en fin egenskap! Ingen skugga över honom. Han lierade sig tidigt med sluge Bodström och utgick från att Tomas också var trogen. Därav att han blev nyttig idiot och röstade ut sina trogna vänner.

Ett sånt här spel av social natur är garanterat mycket svårare än vad det ser ut. Vi tittare får bara se en promille av allt material som filmats, klippt till en aptitlig anrättning som tydligt mejslar ut karaktärerna vi gillar och ogillar.

Hur Lundell lyckades sätta alla förrädarna så pass tidigt är otroligt. Vad gick han på, eller var det ren tur?

Mest skicklighet skulle jag säga. Lundell måste vara extremt bra på att läsa andra människors mikrosignaler samt att göra en objektiv analys.

Ja, vi ser bara en bråkdel av det som hänt. Särskilt felsägningar och dylikt är inte ett dugg konstigt att missa. Vem orkar lyssna iaktaget konstant?
Citera
2024-12-14, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Det hörde jag inte.

Såklart! Han var ju svinkåt på pengarna.

Strax över 100,000 kr var. Han tjänar över 100,000 kr i månaden med sitt nuvarande jobb... snarare att man vill avsluta det man har påbörjat. Han har dominerat spelet från start, klart han vill spela klart.
Citera
2024-12-14, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jorja
Jag fick intrycket att Anette inte trivdes i huset/programmet, inte tyckte att det var roligt och ångrade sin medverkan. I slutet kändes hon nästan uppgiven och verkade knappt bry sig om hur det gick. Hon var tillknäppt ända tills hon blev utröstad då hon plötsligt sprack upp i ett leende och sedan var väldigt flamsig i eftersnacket.
Anette offrade slutspelet i veteran-VM i curling för att delta i detta. Undrar om hon ångrat sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in