Citat:
Ursprungligen postat av
picapican
Varför fortsatte Kelda spelet när Nadim ville avsluta? De var ju ändå i majoritet mot Bosse?
Citat:
Ursprungligen postat av
Dr King
Jo det hade hon ju inte behövt. Om de hade avslutat spelet med 4 spelare kvar varav 1 trogen hade ju ändå de 3 förrädarna delat på vinsten. Kanske ville hon bara få bort Bosse därifrån så att de 3 förrädarna skulle kunna fira i fred efter vinsten. Genom att fortsätta tog hon ju dock en liten risk att själv bli blåst i sista stund om Nadim och Thomas hade röstat på henne. Så det fanns ju inget att vinna på att göra som hon gjorde (men en risk att bli blåst) när hon ändå inte själv tänkte rösta ut Thomas och/eller Nadim.
Nadim spelade enligt mig mest riskabelt beroende på hur mycket man har pratat sinsemellan, men vi antar att vi inte litar på varandra.
Om man är 4 personer kvar och man genom hela programmet har fått ut 2 förrädare, då säger det sig självt att det är minst 1 kvar så som programmen är upplagda, (minst 3 förrädare vid start av alla förrädare säsonger) , plus en rekrytering som inte kunde ses som ett misslyckat mord om jag missminner mig, så då ärdet minst 2 kvar, menmen, även om vi antar att det är minst 1 förrädare kvar, vilket Bosse som trogen bör förstå, så outar Nadim sig som en förrädare, eftersom det bara är en förrädare med facit i hand som vill avsluta, men från en trogen synvinkel så fattar man ju att det är en förrädare kvar.
Alltså har då Nadim outat sig själv, har Nadim då inte förtroende från sina förrädare kollegor, så får man anta att Bosse är en gratis röst på Nadim och för att förhindra ett fiasko så kan nu spelet leda till att man röstar ut Nadim
(fiaskot hade inneburit att set blir 2-2 i röstningen och den som stödjer nadim är ju självklart den andre förrädaren)
Då kanske Bosse hade kunnat känna sig nöjd och beroende på hur girig man är som förrädare, ge sig eller ge sig på sin andra kompanjon.
Så spelet hade kunnat få stora konsekvenser av Nadim genom att visa sig vara förrädare så öppet.
Så smart drag av Kelda, hon säger då att hon fattar ju såklart att det är en förrädare kvar, och därmed starta en röstning, detta sättet finns också risker med, men inte samma för Kelda, för hon kan då få lojalitet hos Bosse eftersom enbart en förrädare vid det läget vill stanna spelet.