Flashback bygger pepparkakshus!
2024-12-18, 11:03
Medlem
Jag är inte övertygad om att det är ett lyckat koncept att ta in "vanligt" folk.

De som kommer att söka är knappast samma kändiskåta wannabees som söker til Robinson, Paradise hotel och allt vad det heter. Det kommer att vara tittare som har sett programmet och har en på förhand egen uppfattning om vad som är strategiskt bäst. Och när för många sådana fritänkande hobbystrateger ska spela mot varandra riskerar det att bli pannkaka av allt.
Citera
2024-12-18, 14:10
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Jag är inte övertygad om att det är ett lyckat koncept att ta in "vanligt" folk.

De som kommer att söka är knappast samma kändiskåta wannabees som söker til Robinson, Paradise hotel och allt vad det heter. Det kommer att vara tittare som har sett programmet och har en på förhand egen uppfattning om vad som är strategiskt bäst. Och när för många sådana fritänkande hobbystrateger ska spela mot varandra riskerar det att bli pannkaka av allt.
Kanske. Men folk som söker till sådant är sådana som gärna vill synas också tror jag ändå.
Citera
2024-12-18, 14:19
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bofop

Jag tror det kan bli bra. Däremot tror jag inte att det som förrädare kommer att räcka att härma beteendet från förrädarna från de första säsongerna. En mycket stor del av de som deltar kommer att ha sett dessa säsonger och ett ”gå under radarn” beteende kommer att ses som extra misstänksamt så det gäller att tänka några varv till. Det blir lite att ”han vet att jag vet att han vet att jag vet att han vet” vad en bra taktik är och sedan fundera på hur många varv man skall dra detta och komma på något nytt som inte fastnar i näten som är gjorda för att fånga den gamla typens förrädare.
Citera
2024-12-18, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Jag tror det kan bli bra. Däremot tror jag inte att det som förrädare kommer att räcka att härma beteendet från förrädarna från de första säsongerna. En mycket stor del av de som deltar kommer att ha sett dessa säsonger och ett ”gå under radarn” beteende kommer att ses som extra misstänksamt så det gäller att tänka några varv till. Det blir lite att ”han vet att jag vet att han vet att jag vet att han vet” vad en bra taktik är och sedan fundera på hur många varv man skall dra detta och komma på något nytt som inte fastnar i näten som är gjorda för att fånga den gamla typens förrädare.

Ungefär så jag också tänker, att det kommer att kunna bli beteendeanalyser in absurdum. Men det kan ju också hända att de löser det genom att förändra spelmekaniken något.
Citera
2024-12-18, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Kanske. Men folk som söker till sådant är sådana som gärna vill synas också tror jag ändå.

Tror du verkligen att de där typerna som vill få åka till ett varm ställe för att dricka sprit, knulla och profilera sig som ett as känner för att bli instängda utan mobil på Häringe slott i en vecka? Jag är tveksam.
Citera
2024-12-18, 20:41
Medlem
Undras hur många ansökningar som kommit in? 🤔 jag har sökt in bla 😬
Citera
2024-12-19, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Det beror helt på vilka man väljer att ta med i programmet. Jag tycker det hade varit väldigt kul att bara ha med såna som är riktigt pålästa på diverse taktiker och verkligen vill vinna. Inga Janne Josefsson som har noll koll.

Problemet är att man brukat gå på 50/50, och de duktiga åker ut tidigt medan fåren är kvar.
Citera
2024-12-19, 18:10
Medlem
Med tanke på att pengarna delades automatiskt mellan 3 förrädare och om vi antar att det var samma förra året.

Det ställer Katias val att rösta ut Claudia i ett lite annat ljus.
Citera
2024-12-19, 18:52
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kameroda
Med tanke på att pengarna delades automatiskt mellan 3 förrädare och om vi antar att det var samma förra året.

Det ställer Katias val att rösta ut Claudia i ett lite annat ljus.
Katia framstår (tyvärr) som ett girigt svin ja. Å andra sidan hade ju inte Claudia varit förrädare från början utan blev värvad (för att kunna bli blåst). Det är ju inte direkt så att vinstsumman är livsförändrande för dessa kändisdeltagare som redan tjänar hyfsat bra. Då framstår Thomas, Kelda och Nadim som betydligt mer sympatiska. De vann drygt 100 papp var och har sagt att det skall använda en liten del av det till en middag tillsammans samt en annan del till en middag där de bjuder samtliga deltagare.

Det blir lite större skillnad för privatpersoner där 300000-500000 kan påverka ganska mycket i en knapp ekonomi. Det är också lättare om man inte är känd från början och inte har något framtida rykte som offentlig person att tänka. Jag tror inte sådana som Niklas, Thomas, Ronny och Bosse skulle vilja framstå som egoister som sniket vill vinna allt själva om möjlighet finns att dela med andra förrädare.
Citera
2024-12-19, 22:09
Medlem
Min misstanke har blivit bekräftad!🤗
Försvarsadvokater och politiker är jäkligt bra på att ljuga utan att bli ifrågasatta.
Kombinationen = toxisk.🥵
Citera
2024-12-20, 06:34
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-traktorforever
Försvarsadvokater och politiker är jäkligt bra på att ljuga utan att bli ifrågasatta.
Kombinationen = toxisk.🥵

Fast grejen var ju den att Thomas aldrig ljög. Han manipulerade bara och inte ens då med lögner.
Citera
2024-12-20, 08:35
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-traktorforever
Kombinationen = toxisk.🥵
Nja. Det som gjorde just Thomas så bra var just att han inte ljög så mycket som sagts innan. Och det ligger nog mycket i hans erfarenhet från yrkeslivet. Det är så den perfekta förrädaren ska vara.

Oerhört skicklig på att istället flyta med men ändå utöva påverkan och flytta fokus med att ständigt säga rätt saker utan att behöva dra en ren lögn. Sådana är ju advokater och politiker också i deras jobb.
Senast redigerad av Steff83 2024-12-20 kl. 08:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in