2024-12-11, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aahaaotaahaa
Om man lyssnar på dagens förrädarpodd med Niklas så TYCKER JAG att man får en hint om vem som kommer vinna. Blir förvånad om nån annan vinner till slut

Vem hintas det om och hur?
Citera
2024-12-11, 21:48
Medlem
Blir så trött på de trogna. Känns som de aldrig tar med sig hur folk röstar i beräkningar när de ska resonera. Och när de väl gör det så glöms det bort nästa avsnitt. Tydligaste ledtråden till att hitta förrädaren borde vara att tänka tillbaka till kvällen när Shervin rök; då spreds rösterna ut på tre personer. Shervin fick flest, sen fick förrädarna Anna och Marianne näst och tredje flest.

När de väl fick reda på att Anna och Marianne var förrädare borde en väldigt trolig hypotes vara att alla förrädarna röstade på Shervin.

De som röstade på Shervin var:
Ronny, Tomas, Annette, Marie, Marianne och Kelda. Ronny borde kunna uteslutas med tanke på hur han har röstat. Då återstår Annette, Tomas och Kelda
Citera
2024-12-11, 22:06
Medlem
Svårt att bedöma förrädarnas insats pga klippningen förutom att Tomas är skrämmande bra. De trogna är min åsikt följande:

Bosse - go saftskalle. Ingen anklagar honom men han kommer inte heller kunna lista ut vem förrädaren är.

Annette- Sämsta spelaren. Typ inte röstat rätt en enda gång. Tillför inget till underhållningen och blir dessutom misstänkt.

Emilia- Kör på sin ”vill hålla mig nära förrädarna”. Smart taktik i början, nu är det bara jättekorkat. Förrädarna har nästan matematiskt vunnit pga att de trogna inte håller ihop rösterna.

Ronny & Niklas - pangar ut sig en ny misstänkt varje program. Som sagt idiotiskt att inte fokusera på en person. Att Niklas inte lyckades samla trupperna för ett gemensamt motkandidat till sig själv gör att han förtjänar att åka ut.

Anna- borde vara smartare
Citera
2024-12-12, 11:36
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Är det så kan det självklart spela stor roll också men likväl kan han i grunden vara ointelligent. Det ena behöver inte utesluta det andra.

Verkar vara ett känsligt kapitel för dig. Fd fotbollspelare kanske?
Nej, de flesta är långt ifrån intelligenta men du kan ju inbilla dig själv det om det stärker ditt ego.

Bosse lurar ingen, allt är precis som det ser ut. Tom blick dessutom, intelligenta människor har en skärpa i blicken, det finns liv där. Det gör det inte hos Bosse.

Jag håller inte med om att fotbollsspelare generellt är korkade. Varför skulle de vara mer korkade än hockeyspelare, brottare eller cyklister?

Vad Bosse anbelangar så skulle jag tro att han ligger runt snittet sett till IQ, men det en del uppfattar som ointelligent ser jag snarare som att han är långsam.

Han verkar vara lite ”sömnig” och ofokuserad i blicken när det diskuteras fram och tillbaka över bordet. Lite som en uppmärksamhetsstörning (utan att för den sakens skull fastslå en sådan diagnos) men när det kommer till sådant som väcker hans intresse, typ kasta prick på glasrutor, ja då är han alert och fokuserad.

Diskussionerna går för fort för honom tror jag, snarare än att han är ointelligent. Vad långsamheten beror på kan man spekulera i.
Dock vågar jag påstå att det inte är en allmänbildad kille, man kan nog inte ha så givande diskussioner om vad som helst, men inte heller det ska missförstås som ointelligens.
Citera
2024-12-12, 12:43
Medlem
https://sverigesradio.se/avsnitt/kel...dpot_m6r3tan3q

Kelda berättar i ett inslag med P4 Extra att det inte finns något vackrare än att se en mänsklig kropp brytas ner till sina minsta beståndsdelar, att se samarbetet mellan insekter och bakterier i naturen, att det är helt fantastiskt. Och hon bakar hjärna tårtor som ser ut som hjärnor.
På frågan hur det är att dejta en kvinna som Kelda svarar hon att hon inte dejtar och att det har med hennes personlighet att göra, och att när hon får frågan på en dejt vad hon tycker om att göra på vardagarna och vad hon brinner för svarar hon entusiastiskt att hon älskar förruttnelse och död.

En del i inlägget reagerar på detta och skriver bl.a. "Kvinnan i intervjun har inga filter, det är social inkompetens."

Alltså Kelda är ju skitcool? Hatten av. Hade gärna hängt med henne.
Citera
2024-12-12, 14:11
Medlem
johan66s avatar
7 deltagare ska bort på 90 minuter i morgon.
Blir det 4 mord och 3 ö-råd ?
Citera
2024-12-12, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Precis. Han har inte avslutat sin utbildning och är därmed ej heller jurist. Men som du även påpekar Snooners så är jurist, dessvärre, inte någon skyddad titel så kan kan ju kalla sig det om han vill ändå.

Som andra svarat dig redan så är det Göteborg. Han har själv sagt att han inte är klar med examensarbetet och det kommer ej heller upp vid sökning. I vissa artiklar har slarviga journalister kallat honom jurist och att han är färdig med sin utbildning men det stämmer ej.
Frågan är ju om han ens kommit till examensarbetet eller om han släpar efter med kurser, så återkom gärna här om du får tillgång till ladok-utdraget.

För en jurist är språket och verbal förmåga oerhört väsentligt. Filip tror själv att han låter smart men avslöjas hela tiden genom sin bristande grammatik och användning av fel ord. Då får man inte respekten med sig i juridiska sammanhang.

Jag har fått ladok-utdraget nu och han har läst 240 hp. Hans första kurs klarade han hösten 2015 och de senast tagna kursen är daterad 2022. Alla kurser verkar vara inom juridik förutom en som står som "valbar fördjupningskurs inom icke-juridiskt ämne". Han började alltså plugga direkt efter gymnasiet. Jag fattar inte att han ens kom in. Han framstår inte som särskilt begåvad.
Citera
2024-12-12, 14:38
Medlem
Svartskäggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joanna
Jag har fått ladok-utdraget nu och han har läst 240 hp.
Står det vad han fick för betyg på kurserna? Är 240 hp hela utbildningen? Fattas bara exjobbet?
Citera
2024-12-12, 14:42
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskägg
Står det vad han fick för betyg på kurserna? Är 240 hp hela utbildningen? Fattas bara exjobbet?

Undrar också vad han har fått för betyg. 240 hp motsvarar 4 år av 4,5. Måste vara examensarbetet som saknas.
Citera
2024-12-12, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskägg

Hela utbildningen är på 270p. Verkar som bara ex-jobbet fattas.

Ja, det står vilket betyg han fått på kurserna.
Det är 13 kurser som är antingen på 15hp eller på 30hp.
På 9 kurser har han lägsta betyg dvs godkänd.
På 3 kurser har han lite högre betyg, "icke utan beröm godkänd"
Och på en kurs har han högsta betyg som är "med beröm godkänd".
Den kursen han har högst betyg i heter "Familjerätt".
Citera
2024-12-12, 16:16
Medlem
Vilken tid släpper TV4 sista avsnittet imorgon?
Citera
2024-12-12, 16:43
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joanna
Hela utbildningen är på 270p. Verkar som bara ex-jobbet fattas.

Ja, det står vilket betyg han fått på kurserna.
Det är 13 kurser som är antingen på 15hp eller på 30hp.
På 9 kurser har han lägsta betyg dvs godkänd.
På 3 kurser har han lite högre betyg, "icke utan beröm godkänd"
Och på en kurs har han högsta betyg som är "med beröm godkänd".
Den kursen han har högst betyg i heter "Familjerätt".

Man får inget juristjobb på de där betygen. På läkarlinjen räcker det med G för att fortfarande ha samma chans som de med högre betyg, på juristlinjen däremot måste man ha i princip högsta betyg i allt för att något kontor ska vara intresserad av en som biträdande jurist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in