Citat:
Ursprungligen postat av
Lostworld
Är det så kan det självklart spela stor roll också men likväl kan han i grunden vara ointelligent. Det ena behöver inte utesluta det andra.
Verkar vara ett känsligt kapitel för dig. Fd fotbollspelare kanske?
Nej, de flesta är långt ifrån intelligenta men du kan ju inbilla dig själv det om det stärker ditt ego.
Bosse lurar ingen, allt är precis som det ser ut. Tom blick dessutom, intelligenta människor har en skärpa i blicken, det finns liv där. Det gör det inte hos Bosse.
Jag håller inte med om att fotbollsspelare generellt är korkade. Varför skulle de vara mer korkade än hockeyspelare, brottare eller cyklister?
Vad Bosse anbelangar så skulle jag tro att han ligger runt snittet sett till IQ, men det en del uppfattar som ointelligent ser jag snarare som att han är långsam.
Han verkar vara lite ”sömnig” och ofokuserad i blicken när det diskuteras fram och tillbaka över bordet. Lite som en uppmärksamhetsstörning (utan att för den sakens skull fastslå en sådan diagnos) men när det kommer till sådant som väcker hans intresse, typ kasta prick på glasrutor, ja då är han alert och fokuserad.
Diskussionerna går för fort för honom tror jag, snarare än att han är ointelligent. Vad långsamheten beror på kan man spekulera i.
Dock vågar jag påstå att det inte är en allmänbildad kille, man kan nog inte ha så givande diskussioner om vad som helst, men inte heller det ska missförstås som ointelligens.