2024-12-14, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Blir du hotad över att åtalsklockan tickar?

Jag är ärlig och som du sett nu och förut varnar för alla trådsanningar. Jag har också bett folk att inte sprida porr med Tessan och allt humant som kan begäras av en människa.

Jocke har inte gått och sagt att jag har berättat något för honom. Det är Pinto87 som har sagt det och Jocke vill nog inte ha kopplingar till hatande Flashbacktroll så det är Pinto87 som ljuger.

Är Chrippas åtal väckt? Han hade väl den högre misstankegraden sannolika skäl och nu är han på den lägre misstankegraden och åtal har framskjutits för att dom inte har lyckats bevisat brotten än. Det är inte något ovanligt och förmodligen går några åtalspunkter till åtal, men det är inte så 100%.

Danjal var oskyldig när han friades i tingsrätten och Chrippa är oskyldig tills motsatsen har bevisats.

Det är ju inte det som stod. Han är misstänkt för grova brott. Att åklagaren fick mer tid på sig beror med största sannolikhet på att det är så många inblandade. På tal om inblandade, har tex Thomas fått tillbaka sin mobil?
Är han misstänkt för något?

Han har fått reseförbud vilket indikerar på att det förefaller som att ffa eko tror att han kan fly utomlands. Han får inte ena röra sig fritt inom Sveriges gränser.

Han är inte längre betrodd att få ha sitt barn hos sig.

Angående ditt andra svammel återstår att se om det är som du påstår. Jag tillåter mig att tvivla på dina ord.
Citera
2024-12-14, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Det är fruktansvärt att hålla på sådär med ett barn, L är lika sjuk hon som håller på såhär, och kräftan tog tillbaka henne som ingenting har hänt, hur kan man göra så mot sitt barn?
Se bara vart dom har hamnat idag.

Det är ju intressant att polisen tog så stort allvar på Linnéas film när hon frågar flickan om hon är rädd för pappa och själva valde att polisanmäla filmen och då lär utredas.
Det är inte Linnéas barn men tar sig så stora friheter ang flickan.

Skäms!!
Skäms på er alla tre "vuxna" som låter ert eget ego gå före ett barn.
Citera
2024-12-14, 04:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det är ju intressant att polisen tog så stort allvar på Linnéas film när hon frågar flickan om hon är rädd för pappa och själva valde att polisanmäla filmen och då lär utredas.
Det är inte Linnéas barn men tar sig så stora friheter ang flickan.

Skäms!!
Skäms på er alla tre "vuxna" som låter ert eget ego gå före ett barn.

Soc. kommer förmodligen att anmäla sig själva också. Deras tafatthet kring situationen är skrämmande. Särskilt när de skamlägger och anklagar Julia för incidenten och Chrippas beteende när hon skulle hämta barnet på sin vecka. Det var för fan inte hennes fal att Chrippa ställde till ett uppträde. Sen huruvida om hon klarar av sin föräldraroll om Chrippa inte attackerar henne är svårt som utomstående att säga. Men jag tror att hon är så stressad att hon är en sämre förälder med Chrippas attacker.

Chrippa är hursomhelst inte en bra pappa. Hans aggressionsproblematik bör ju vara tydlig för alla vid det här laget. Det kan man lugnt säga.
Citera
2024-12-14, 06:49
Medlem
det finns två anledningar till att chringe får vara ute på lokala korvkiosken och varför han inte sitter häktad.

den första är att polisen redan sitter på så mycket material så dom ser inte att han ska kunna förstöra några mer bevis. bevismaterialet är såpass starkt.

den andra är såklart att vi har sådan överbeläggning på våra häkten. våldsbrott prioriteras högre för allmänhetens säkerhet.
Citera
2024-12-14, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Soc. kommer förmodligen att anmäla sig själva också. Deras tafatthet kring situationen är skrämmande. Särskilt när de skamlägger och anklagar Julia för incidenten och Chrippas beteende när hon skulle hämta barnet på sin vecka. Det var för fan inte hennes fal att Chrippa ställde till ett uppträde. Sen huruvida om hon klarar av sin föräldraroll om Chrippa inte attackerar henne är svårt som utomstående att säga. Men jag tror att hon är så stressad att hon är en sämre förälder med Chrippas attacker.

Chrippa är hursomhelst inte en bra pappa. Hans aggressionsproblematik bör ju vara tydlig för alla vid det här laget. Det kan man lugnt säga.

Det hoppas jag att dom gör.
Sen är det ju så att enligt soc i allmänhet menar att föräldrarna har samarbetsproblem även när det är EN av föräldrarna beter sig omoget, härskande och hämdlystet.
Visst är det ju samarbetssvårigheter men de borde lägga resursen och kraven på den föräldern som är huvudproblemet. Där måste det nog till en uppdatering i deras tänk.

Chrippa gapar och skriker på Julia i telefonen inför soc och bara det tyder ju på en omogenhet och agressionsproblemtik som heter duga.

Jag är helt införstådd med att Julia har sina svårigheter. Men jag vet inte hur mycket som faktiskt beror på Chrippa och även Linnéa.

Jag skrev innan att dom kan anse att Julia inte kan skydda flickan. Och jag hörde ju att soc sa till Julia att när det fanns uttalad oro för flickan när hon var med Chrippa lämnade Julia dottern till Chrippa ändå. Där skulle soc gå in med stöd.

Soctanten (och den hummande kvinnan i bakgrunden) i telefonen med Julia var det tydligt att det inte fanns någon möjlighet för Julia att ha flickan.

Det är nog dags för förhandling om LVU väldigt snart lät det som.

Usch vad de har ställt till det de där tre vuxna som ska vara trygghet för flickan.
Citera
2024-12-14, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen
det finns två anledningar till att chringe får vara ute på lokala korvkiosken och varför han inte sitter häktad.

den första är att polisen redan sitter på så mycket material så dom ser inte att han ska kunna förstöra några mer bevis. bevismaterialet är såpass starkt.

den andra är såklart att vi har sådan överbeläggning på våra häkten. våldsbrott prioriteras högre för allmänhetens säkerhet.

Självklart är det så som du skriver.

Likaså kan ju mindre brott läggas ner eftersom de inte ökar strafflängden. Det betyder inte att han inte begått brotten som någon i tråden tror och försöker få oss att tro på.
Citera
2024-12-14, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Självklart är det så som du skriver.

Likaså kan ju mindre brott läggas ner eftersom de inte ökar strafflängden. Det betyder inte att han inte begått brotten som någon i tråden tror och försöker få oss att tro på.

Är det självklart nu menar du? Förut var det självklart att han inte skulle vara häktat för att brotten var så otroligt svåra och avancerade att utreda. Nu för att allt varit så gott som klart sedan 25-okt

Det är mycket ni doktorander i internet krig tar som självklart, och det ni tar som självklart idag är inte ovanligt att det ändras till något annat som är självklart imorgon.
Citera
2024-12-14, 08:06
Avslutad
Det är hjärtskärande att tänka på att lilla C kommer tas ifrån dom hon ser som sin trygghet, för att placeras hos totala främlingar, undrandes varför mamma och pappa inte kommer och hämtar henne 😭
Citera
2024-12-14, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deadlift81
Det är hjärtskärande att tänka på att lilla C kommer tas ifrån dom hon ser som sin trygghet, för att placeras hos totala främlingar, undrandes varför mamma och pappa inte kommer och hämtar henne 😭

Vad tur det finns kunnig personal som gör bedömningarna.
Citera
2024-12-14, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deadlift81

Det är väl därför Jocke har blandat sig i, för att detsamma hände honom. Sen om allt han gjort och sagt varit vettigt uttalar jag mig inte om, men jag utgår från att han haft goda intentioner. Från början var han vad jag tror i alla fall emot att barnet skulle träffa Linnea. Kanske just för att soc. velat ha det så? Jag vet inte.

Sen så har hans syn förmodligen reviderat till något nytt allt eftersom han fått ta del av mer. Jag tror han försökte och gjorde sitt bästa. Därav hans kontakt med Linnea eftersom Chrippa inte talar med honom. Och han vill ha insyn för att han oroar sig. Tror att han kanske kan göra något om något drastiskt händer.

Hur har det gått med telefonerna?
Citera
2024-12-14, 10:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Det är väl därför Jocke har blandat sig i, för att detsamma hände honom. Sen om allt han gjort och sagt varit vettigt uttalar jag mig inte om, men jag utgår från att han haft goda intentioner. Från början var han vad jag tror i alla fall emot att barnet skulle träffa Linnea. Kanske just för att soc. velat ha det så? Jag vet inte.

Sen så har hans syn förmodligen reviderat till något nytt allt eftersom han fått ta del av mer. Jag tror han försökte och gjorde sitt bästa. Därav hans kontakt med Linnea eftersom Chrippa inte talar med honom. Och han vill ha insyn för att han oroar sig. Tror att han kanske kan göra något om något drastiskt händer.

Hur har det gått med telefonerna?

Telefonerna som togs i beslag ? Dom har inte fått dom tillbaka. C köpte nya.

Telefonerna enligt rykten har över ett dygn varit avstängda , men de kan ha varit för olika anledningar.. men dom var påstängda igår eftermiddag
Citera
2024-12-14, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommissarien1989
Telefonerna som togs i beslag ? Dom har inte fått dom tillbaka. C köpte nya.

Telefonerna enligt rykten har över ett dygn varit avstängda , men de kan ha varit för olika anledningar.. men dom var påstängda igår eftermiddag

Hur märker man att någons telefon är avstängd? Tänkte på det när ryktet började i tråden igår.

Vad är det som startar ett sådant rykte, ser någon på något sätt att telefonerna är avstängda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in