2024-12-11, 11:09
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
För att fastställa våldtäkt måste det finnas bevis för misshandel eller misshandel.

Trams. Det finns inget som helst lagkrav på "misshandel" för att något ska vara en våldtäkt, du vet som vanligt inte vad du snackar om ditt ryssrunkande pisshjon.

Citat:
väst är bara att dricka alkohol och ha sex med en kvinna våldtäkt.

Trams och efterblivet. I Ryzzland existerar inte begreppet våldtäkt öht, så vad Fan vet du?

Citat:
Det är högst troligt att kvinnan som hade ett sexuellt förhållande med Mbappe lämnade in en falsk anmälan trots att hon inte utsatts för sexuella övergrepp för att pressa ut pengar från Mbappe.

I Sverige får du inte många tusen i skadestånd för en våldtäkt, och det spelar ingen roll hur pass förmögen personen är. Förstår att det är svårt för en lågutbildad vatnik att förstå skillnaden mellan Sverige och USA.

Citat:
Jag har sett för många liknande fall, inklusive Ronaldo, Trump och Mbappe. I väst är normerna för våldtäkt märkliga. Och snälla skriv inte russophobic kommentarer utanför ämnet.

Du har inte sett ett jota, någonsin. Du gurglar bara ur dig skit som din chef på trollfabriken säger åt dig att skriva, din ryska horunge.

"Russophobic" Ditt fantasibegrepp som du inte ens klarar av att översätta till svenska, djävla hypermongoloid.
Citera
2024-12-11, 11:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Jag tror att nyheterna vinklar allting väldigt mycket. Det känns som att vi inte vet vad som har hänt.
Han har inte blivit kallad till polisen heller.
Jag tror att det är väldigt lätt om man som kvinna träffar en kändis vill ha lite mera.
Om man till exempel gör en anmälan för våldtäkt kanske man kan casha in flera miljoner.
Det är någonting som har förekommit i verkligheten också. Det finns många som tar chansen och utnyttja folk som har gått om pengar.
Det kan vara detta som ligger bakom alltihopa tror jag. Det innebär inte att det är som det är och som jag tror men det luktar lite bajs.

Jag skrattade mycket när jag såg den västerländska lagen som säger att sex utan samtycke är våldtäkt. Våldtäktsbrottet ska grundas på bevis om misshandel och misshandel, inte kvinnans samtycke. Om en kvinnas ord blir avgörande bevis och hon åtalas för våldtäkt, kan teoretiskt sett 99 % av männen bli kriminella. Många västerländska kvinnor får mycket av sitt sex genom sociala medier och dejtingappar.

Det betyder inte att det är en dålig sak. Däremot har jag sett för många västerländska nyhetsartiklar om att några kvinnor tar emot förlikningspengar från män efter att de felaktigt rapporterat till polisen att de hade sex med män och utsatts för sexuella övergrepp.

Jag tycker att våldtäkts lagarna i väst är förvrängda. Denna kultur måste försvinna.
Citera
2024-12-11, 11:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Trams. Det finns inget som helst lagkrav på "misshandel" för att något ska vara en våldtäkt, du vet som vanligt inte vad du snackar om ditt ryssrunkande pisshjon.

Trams och efterblivet. I Ryzzland existerar inte begreppet våldtäkt öht, så vad Fan vet du?

I Sverige får du inte många tusen i skadestånd för en våldtäkt, och det spelar ingen roll hur pass förmögen personen är. Förstår att det är svårt för en lågutbildad vatnik att förstå skillnaden mellan Sverige och USA.

Du har inte sett ett jota, någonsin. Du gurglar bara ur dig skit som din chef på trollfabriken säger åt dig att skriva, din ryska horunge.

"Russophobic" Ditt fantasibegrepp som du inte ens klarar av att översätta till svenska, djävla hypermongoloid.

Russofobi är inget ämne för diskussion. Det jag pratar om är västerländska lagar som straffar våldtäktsbrott. Du agerar inte logiskt, du agerar känslomässigt genom att göra rasistiska kommentarer om ryssar. Beter dig inte som en gorilla. Lagar ska baseras på logik, inte känslor.
Citera
2024-12-11, 11:51
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Russofobi är inget ämne för diskussion. Det jag pratar om är västerländska lagar som straffar våldtäktsbrott. Du agerar inte logiskt, du agerar känslomässigt genom att göra rasistiska kommentarer om ryssar. Beter dig inte som en gorilla. Lagar ska baseras på logik, inte känslor.

Det finns till att börja med ingen "rasism" mot ryssar, för det andra så bygger hela din "argumentation" om västerländska lagar på ett hopkok av dina egna fantasier och en totalt oförståelse om lagarna du refererar till, blandat med direkta lögner, på klassiskt ryskt manér.
Citera
2024-12-11, 12:16
Medlem
Merwinnas avatar
Jag tänker, att även om det tekniskt sett räknas som våldtäkt enligt svensk lag, så måste den där kvinnan vara bra korkad. "There is no such thing as a free lunch". Trodde hon verkligen att den misstänkte bjöd på den här festen på ett lyxhotell, fri sprit o.s.v. - bara för att titta lite på tjejerna och prata lite med dem? Hon borde ha fattat att han tänkte välja en eller kanske två av dem, som han blev attraherad av, till att ha sex med.

Hon har ju även uppgett att hon finns med på en lista med snygga och festglada tjejer, som festarrangörer ringer till när en kändis kommer till Stockholm och beställer ett antal svenska tjejer till sig. Så hon MÅSTE ju ha sett hur det går till på andra sådana kändisfester, även om just hon inte blev utvald de gångerna - eller om hon blev det, men ville ha sex med de andra kändisarna frivilligt. Hon kanske inte tänder på negrer.

Det måste till en uppryckning.
Citera
2024-12-11, 12:53
Medlem
Citat:
Detta syftar på kvinnor som felaktigt anmäler sexualbrott genom att hävda att de blivit våldtagna av en man trots att de inte blev våldtagna. Varför håller du inte med? Kändisar som Mbappe har ingen anledning att våldta kvinnor samtidigt som de förlorar sitt rykte. Våldtäkt betyder bokstavligen att slå en kvinna och tvinga henne att ha sex under ett krig eller en katastrof. Det finns inga tecken på fysisk misshandel, så varför anses detta som våldtäkt?

Antagandet om att någon som är rik, berömd och ser bra ut inte kan begå en våldtäkt är felaktig. Det finns väl inget som tyder på att någon av de tre attributen gör dig bättre än andra människor.

Våldtäkt begås när det saknats samtycke. Inte när det förekommit våld. Det är ändrat i lagen sedan ett antal år tillbaka.

Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Hur våldtas en prostituerad? Man glömmer att betala?

Nej det tror jag inte. Isf borde utredningen ha kommit längre fram vid det här laget. Tänker mig att om en av världens bästa fotbollsspelare blir anklagad för våldtäkt så borde ärendet vara ganska brådskande.

Nej glömmer du betala är det inte våldtäkt. Samtycket måste dock finnas där. Samtycke som ges under föreställning om betalning som sedan inte meddelas torde inte bedömas som våldtäkt. Men vem vet hur en domstol skulle resonera.

Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Jag tror att nyheterna vinklar allting väldigt mycket. Det känns som att vi inte vet vad som har hänt.
Han har inte blivit kallad till polisen heller.
Jag tror att det är väldigt lätt om man som kvinna träffar en kändis vill ha lite mera.
Om man till exempel gör en anmälan för våldtäkt kanske man kan casha in flera miljoner.
Det är någonting som har förekommit i verkligheten också. Det finns många som tar chansen och utnyttja folk som har gått om pengar.
Det kan vara detta som ligger bakom alltihopa tror jag. Det innebär inte att det är som det är och som jag tror men det luktar lite bajs.

Samhället och media vet aldrig vad som hänt. Media rapporterar utifrån tillgängliga uppgifter, vilket i regel blir målsägande version. Domstolen och polisen vet inte heller vad som hänt, men de värderar underlaget och bedömer om det kan ses vara tillräckligt för en fällande dom. I slutändan kan enskilda fall till stor del bli en bedömning av målsägande och den tillkallades trovärdighet (i fall det saknas stödbevisning).
Citera
2024-12-11, 13:27
Medlem
Olduvais avatar
Citat:
Slutsatsen är att begreppet våldtäkt är förvrängt i det västerländska samhället. Tror du att Mbappe verkligen begick våldtäkt?
När samtyckeslagen föreslogs så skulle "våldtäkt" ändras till "sexualbrott". Både utredningen och de flesta remissinstanserna höll med om detta med motiveringen att benämningen redan var missvisande.

Bland remissinstanserna fanns dock kvinnoorganisationer som S och C-kvinnor och Kvinnolobbyn mfl. som tyckte att lagen var bra men att man absolut skulle fortsätta att kalla allt för våldtäkt.

Riksdagen gick på feministernas linje. Därav detta doublespeak
Citera
2024-12-13, 20:18
Medlem
Hon lär nog inte bli bjuden på fler lyxiga gratisfester i alla fall
Citera
2024-12-14, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag tänker, att även om det tekniskt sett räknas som våldtäkt enligt svensk lag, så måste den där kvinnan vara bra korkad. "There is no such thing as a free lunch". Trodde hon verkligen att den misstänkte bjöd på den här festen på ett lyxhotell, fri sprit o.s.v. - bara för att titta lite på tjejerna och prata lite med dem? Hon borde ha fattat att han tänkte välja en eller kanske två av dem, som han blev attraherad av, till att ha sex med.

Hon har ju även uppgett att hon finns med på en lista med snygga och festglada tjejer, som festarrangörer ringer till när en kändis kommer till Stockholm och beställer ett antal svenska tjejer till sig. Så hon MÅSTE ju ha sett hur det går till på andra sådana kändisfester, även om just hon inte blev utvald de gångerna - eller om hon blev det, men ville ha sex med de andra kändisarna frivilligt. Hon kanske inte tänder på negrer.

Det måste till en uppryckning.

Jag tänker 20 år ung och väldigt naiv. Hon kanske inte varit med förr? Tyckte det lät kul med en kändisfest?

Det låter som förtäckt prostitution i lite"finare inramning" vad jag tror. Betalade han 300' för denna "fest"? Jag tror att arrangören tänker att om någon tjej går vidare med gästen så är det okej för dem. Hon gör det i så fall frivilligt för det har inte skett någon betalning direkt mellan gästen och tjejen (även om tjejen fått lön för att vara där av arrangören) . Arrangören tjänar pengar på att locka hit rika personer som festar med unga inbjudna tjejer. Det som händer får hända helt enkelt. Luckurativ verksamhet antagligen.

"Fattiga" kvinnor har sin ställning i värdekedjan på Stureplan. Snygga sådana används främst för en sak.

Nä. håll era döttrar från smutsen och cynismen på Stureplan. Om du inte är född in i rikare kretsar så blir du prostituerad om du söker dig till män med pengar..

Hade den här tjejen gått vidare i rättsprocessen hade hon tyvärr blivit jagad av pressen, media och sociala media. Hon är ung och det hade kunnat sluta som Lewinsky.

Mbappe å andra sidan kan på sitt sätt vara utsatt under sina livsomständighetet. Han är också ganska ung, påpassad, känd och kanske ensam. Har kanske ingen omgivning som behandlat honom normalt. Han har en del att lära och behöver äkta relationer omkring sig.
Senast redigerad av Tissetiss 2024-12-14 kl. 08:44.
Citera
2024-12-14, 08:26
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Jag tänker 20 år ung och väldigt naiv. Hon kanske inte varit med förr? Tyckte det lät kul med en kändisfest?

Det låter som förtäckt prostitution i lite"finare inramning" vad jag tror. Betalade han 300' för denna "fest"? Jag tror att arrangören tänker att om någon tjej går vidare med gästen så är det okej för dem. Hon gör det i så fall frivilligt för det har inte skett någon betalning direkt mellan gästen och tjejen ( även om tjejen fått lön för att vara där av arrangören) . Arrangören tjänar pengar på att locka hit rika personer som festar med unga inbjudna tjejer. Det som händer får hända helt enkelt. Luckurativ verksamhet antagligen.

"Fattiga" kvinnor har sin ställning i värdekedjan på Stureplan. Snygga sådana används främst för en sak.

Nä. håll era döttrar från smutsen och cynismen på Stureplan.

Hade den här tjejen gått vidare i rättsprocessen hade hon tyvärr blivit jagad av pressen, media och sociala media. Hon är ung och det hade kunnat sluta som Lewinsky.

Mbappe å andra sidan kan på sitt sätt vara utsatt under sina livsomständighetet. Han är också ganska ung, påpassad, känd och kanske ensam. Har kanske ingen omgivning som behandlat honom normalt. Han har en del att lära och behöver äkta relationer omkring sig.

Min dotter - som har "rätt" ålder och utseende - skulle aldrig delta i något sådant, det är jag så nöjd med!
Citera
2024-12-14, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Min dotter - som har "rätt" ålder och utseende - skulle aldrig delta i något sådant, det är jag så nöjd med!

Bra det, håller med!
Citera
2024-12-17, 20:31
Avstängd
Med största sannolikhet är det inte sant, beviskraven i våldtäktamål är absurt låga och trots det lades detta ner så nej han är troligtvis oskyldig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in