2024-12-11, 08:34
Avstängd
Om du tittar på nyheterna i det västerländska samhället nuförtiden, ser du ofta nyhetsartiklar som felaktigt anklagar män för att ha våldtagit dem, även om många västerländska kvinnor inte har blivit våldtagna av män. Om du tänker på sunt förnuft så inträffar sexualbrott bara under tider av krig eller katastrof.

Mbappe är en populär och rik fotbollsspelare. Det finns ingen anledning för Mbappe att våldta en svensk prostituerad samtidigt som han förlorar sitt rykte. De flesta västerländska män lever i en värld där du kan bli en våldtäktsman bara genom att bo en natt på hotell. Jag tycker att våldtäktsbrottet har blivit konstigt förvrängt i det västerländska samhället.

Jag vet ärligt talat inte vad våldtäkt betyder i dagens värld. Att med våld slå en kvinna och ha sex med henne under en katastrof eller krigssituation är våldtäkt. Men det är en skrämmande värld där han, som Mbappe, kan bli en våldtäktsman, även om han går till ett hotell, dricker och sover med kvinnor som vanligt.

Slutsatsen är att begreppet våldtäkt är förvrängt i det västerländska samhället. Tror du att Mbappe verkligen begick våldtäkt?
Senast redigerad av borrow 2024-12-11 kl. 08:46.
Citera
2024-12-11, 08:37
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
Nuförtiden, i det västerländska samhället, ser vi ofta nyhetsartiklar som felaktigt anklagar många kvinnor för våldtäkt när de inte har gjort det.
Nej, det håller jag inte alls med om.

... eller menar du att vi ofta ser nyhetsartiklar där kvinnor felaktigt anklagar män för våldtäkt?
Citera
2024-12-11, 08:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Nej, det håller jag inte alls med om.

... eller menar du att vi ofta ser nyhetsartiklar där kvinnor felaktigt anklagar män för våldtäkt?

Detta syftar på kvinnor som felaktigt anmäler sexualbrott genom att hävda att de blivit våldtagna av en man trots att de inte blev våldtagna. Varför håller du inte med? Kändisar som Mbappe har ingen anledning att våldta kvinnor samtidigt som de förlorar sitt rykte. Våldtäkt betyder bokstavligen att slå en kvinna och tvinga henne att ha sex under ett krig eller en katastrof. Det finns inga tecken på fysisk misshandel, så varför anses detta som våldtäkt?
Citera
2024-12-11, 08:52
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Detta syftar på kvinnor som felaktigt anmäler sexualbrott genom att hävda att de blivit våldtagna av en man trots att de inte blev våldtagna. Varför håller du inte med?
Det jag inte höll med om var det du skrev först, nämligen att det är vanligt att kvinnor anklagas för att ha våldtagit någon. Som jag misstänkte var det en felskrivning från din sida, som du nu rättat till.
Citera
2024-12-11, 09:37
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Det finns ingen anledning för Mbappe att våldta en svensk prostituerad

Tror du att Mbappe verkligen begick våldtäkt?

Hur våldtas en prostituerad? Man glömmer att betala?

Nej det tror jag inte. Isf borde utredningen ha kommit längre fram vid det här laget. Tänker mig att om en av världens bästa fotbollsspelare blir anklagad för våldtäkt så borde ärendet vara ganska brådskande.
Citera
2024-12-11, 09:54
Medlem
NFCs avatar
Det är väl ganska uppenbart att han är skyldig eller? Mörkhyad dessutom
Citera
2024-12-11, 09:58
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Om du tittar på nyheterna i det västerländska samhället nuförtiden, ser du ofta nyhetsartiklar som felaktigt anklagar män för att ha våldtagit dem

Nä det ser jag inte. Kan du förtydliga det här trovärdigt eftersom inlägget bygger på det här antagandet. Vilka män hänvisar du till som råkat ut för detta?

Du talar också om att M-Buppe inte skulle behöva våldta och därför så borde han vara oskyldig. Men det visar bara att du inte förstår varför vissa män våldtar kvinnor. Att du saknar den kunskapen och insikten gör att din tråd uppvisar dig som empatilös. Det behöver inte vara så, det kan mycket väl vara så enkelt som jag skrev.
Citera
2024-12-11, 10:05
Medlem
G-spottornados avatar
Din definition på våldtäkt är helt fel.
Citera
2024-12-11, 10:08
Bannlyst
inte en chans att jag ser varken fotbollsspelare eller mellanöstern-retorik, vara nån slags moralens väktare.

det finns drägg som tror de kommer undan med "småbrott", och sen är de oense om vad som är småbrott, så det blir mord till slut
Citera
2024-12-11, 10:12
Medlem
One2Manys avatar
FBs lågintelligentaste pappskalle till medlem och tillika rysstroll tänker till.

Citat:
Om du tänker på sunt förnuft så inträffar sexualbrott bara under tider av krig eller katastrof.

Citat:
De flesta västerländska män lever i en värld där du kan bli en våldtäktsman bara genom att bo en natt på hotell.

Fantastiskt högkvalitativa inlägg, som vanligt. Guldstjärna, eller ska man kanske säga "röd stjärna"?

F ö, klart negern är skyldig. Det är något med fotbolls-negrer och våldtäkt.

(FB) Stockholm: Allsvensk fotbollsspelare (DIF) misstänkt för våldtäkt 2022-10-02

(FB) Ex-Allsvensk stjärna häktad för våldtäkt vår/sommar 2022

(FB) Allsvensk fotbollsspelare i Helsingborg misstänkt för våldtäkt, oktober 2022

https://telegrafi.com/en/details-of-the-arrest-of-Hudson-Odoit%2C-the-Chelsea-star%2C-are-revealed.-He-is-suspected-of-raping -a-model-in-his-apartment-in-Battersea./
Citera
2024-12-11, 10:15
Medlem
sebastian66s avatar
Jag tror att nyheterna vinklar allting väldigt mycket. Det känns som att vi inte vet vad som har hänt.
Han har inte blivit kallad till polisen heller.
Jag tror att det är väldigt lätt om man som kvinna träffar en kändis vill ha lite mera.
Om man till exempel gör en anmälan för våldtäkt kanske man kan casha in flera miljoner.
Det är någonting som har förekommit i verkligheten också. Det finns många som tar chansen och utnyttja folk som har gått om pengar.
Det kan vara detta som ligger bakom alltihopa tror jag. Det innebär inte att det är som det är och som jag tror men det luktar lite bajs.
Citera
2024-12-11, 10:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
FBs lågintelligentaste pappskalle till medlem och tillika rysstroll tänker till.

Fantastiskt högkvalitativa inlägg, som vanligt. Guldstjärna, eller ska man kanske säga "röd stjärna"?

F ö, klart negern är skyldig. Det är något med fotbolls-negrer och våldtäkt.

(FB) Stockholm: Allsvensk fotbollsspelare (DIF) misstänkt för våldtäkt 2022-10-02

(FB) Ex-Allsvensk stjärna häktad för våldtäkt vår/sommar 2022

(FB) Allsvensk fotbollsspelare i Helsingborg misstänkt för våldtäkt, oktober 2022

https://telegrafi.com/en/details-of-the-arrest-of-Hudson-Odoit%2C-the-Chelsea-star%2C-are-revealed.-He-is-suspected-of-raping -a-model-in-his-apartment-in-Battersea./

För att fastställa våldtäkt måste det finnas bevis för misshandel eller misshandel. I väst är bara att dricka alkohol och ha sex med en kvinna våldtäkt. Det är högst troligt att kvinnan som hade ett sexuellt förhållande med Mbappe lämnade in en falsk anmälan trots att hon inte utsatts för sexuella övergrepp för att pressa ut pengar från Mbappe.

Jag har sett för många liknande fall, inklusive Ronaldo, Trump och Mbappe. I väst är normerna för våldtäkt märkliga. Och snälla skriv inte russophobic kommentarer utanför ämnet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in