Citat:
Ursprungligen postat av
Grannendarborta
mmm - dra gärna upp Mossad- och CIA-kortet när du ändå är igång. Nu är även två medlemmar i Cults också häktade i samma ärende dvs medlemmar i en Diamantklubb till HA - och som åkte ut på gatan av Linus.
Jag fattar att det finns en del personer som exempelvis dig själv som gärna vill få det att låta som något större än det kanske var. Men om det stämmer att Linus kastade ut dom från deras egna lokal så är det klart de var tvungna att agera. Sett utifrån den kontexten och händelsekedjan kan jag mycket väl tänka mig att det var en "beordring" från HA till diamantklubben Cults att "statuera ett exempel."
Vad gäller Coffe så är det ett separat mordärende som förefaller inte ha något med Linus att göra.
En från Cults, som öppna dörren för mördarna.
Den andre har inget med Cults att göra, så varför är han inblandad?
Kom ihåg att Cults inte var en kriminell mc klubb. Dem hade aldrig någonsin klarat av att ha ihjäl någon, knappt ens mordförsök…men öppna dörrar med motiveringen att han har ju tagit över era lokaler, ja. Cults var som mest wannabe-kriminella.
Linus har väl gjort andra saker som fått HA att vilja ha ihjäl han, kolla bara på brevet som han skickade ut til hela Sverige 😅 och med 10 år tillbaka som medlem, så har han nog trampat på många tår. Vem minns härvan där Linus och coffe sprang med papper till Helsingborg tex. Hela konflikten med Bergsjön som fick HA’s rykte förstört när de blev bötade och dessutom betalade istället för att stå på sig… jag tror Linus skadade HA’s rykte tillräckligt mycket, eller i vart fall att man försökte få han till syndabock för mycket.
Vad hände med att West Rock City skulle rensa upp Gothenburg avdelningen, man började väl direkt eftersom Berget nöjde sig med att bara sätta Linus i out..