[quote=beitos|90376410]Jag har vid flera tillfällen försökt leta reda på info om vad Eklund gjort mot Engla som får GW att uttrycka sig som han gör om Ekund. Har detaljerna framkommit? Vet man på vilket sätt hon våldtogs? Hur vet man i så fall vad som hänt, med tanke på att kroppen väl hittades svårt bränd?
Det jag känner till är att Eklund tog livet av Engla, och eventuellt lär ha haft sex med henne efter att hon avlidit. Det är väl i så fall relativt "normalt" för den här typen av gärningar? Likaså att efteråt elda upp kroppen. Dvs det sticker väl inte särskilt jämfört med andra liknande fall?
Vet man förresten om Eklunds personlighet förändrades av den bilolycka han drabbades av?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-pa-bilolyckan
För egen del blir jag inte särskilt upprörd över Eklund. Jag tänker att han liksom är som han är, dvs saknar förmåga till empati, har en intelligens under medel, har nånting i sin hjärna som gör honom till sexbrottsling och mördare, osv. Om t ex 20 år kanske vetenskapen gått framåt såpass att man kan fastställa exakt vad som är defekt, och en dag kanske man rentav kan korrigera defekten såpass att hans hjärna inte längre fungerar som en sexförbrytares.
För säkerhets skull:
Observera att jag tycker att Eklunds brott är tragiskt och avskyvärt. Han bör rimligtvis förvaras i fängelset många år ytterligare, och jag lär inte protestera om det blir livet ut. Det behöver inte vara särskilt svårt att motivera. Han har vid åtminstone två olika tillfällen mördat och våldtagit (inkl ett barn), och han verkar väsentligen ha samma defekta personlighet idag som då.
Övrigt:
Englas mamma är förstås helt utan skuld till att Engla mördades. När jag var barn var det standard att barn kunde cykla iväg ensamma som Engla gjorde.[/QUOT
Och det var första gången Engla cyklade själv, Vilket var otur :/