2008-05-16, 15:42
Medlem
Freedom Fighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Ohederligt? Enligt lag är de båda sprayer du nämner som exempel klassade som vapen. Det är ett faktum.

Indirekt skuldbelägger du ett 10-årigt brottsoffer. -Hade du bara gjort så, Engla, så hade du kanske inte blivit våldtagen och mördad. Så uppfattade både jag och tydligen även tantalora det. Sedan lägger du till:

Och?
Nja, det skulle jag väl inte påstå. Jag påstår bara att man får agera utifrån de faktiska omständigheterna, och att polisen har gjort fel som inte redan hade AE inom lås och bom är väl ett faktum, så jag skyller minst lika mycket dådet på polisen... indirekt alltså, för det var knappast polisens fel att hon blev bragd om livet. Den skyldige är och förblir AE.
Citera
2008-05-16, 17:48
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freedom Fighter
Mycket sant. Däremot kanske man borde överväga möjligheten att barnen ska kunna ha med sig försvarssprej eller liknande om såna händelser mot alla odds skulle inträffa.

Då man läser detta inlägg, så lägger du det ansvaret på barnet!
Det är ingen lösning att barn har vare sig spray eller knivar.

Barn ska vara barn!

Inte ens Pernilla kunde freda sig mot Lillrunken.
Citera
2008-05-16, 22:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
Då man läser detta inlägg, så lägger du det ansvaret på barnet!
Det är ingen lösning att barn har vare sig spray eller knivar.

Barn ska vara barn!

Inte ens Pernilla kunde freda sig mot Lillrunken.
Förresten så får man inte utrusta barn med såna försvarsvapen där det är både licenstvång och åldersgräns på minst 18 år enligt svensk lag.
Citera
2008-05-20, 22:04
Medlem
rev_s avatar
orkar inte läsa 600 sidor. blev engla våldtagen ?
Citera
2008-05-20, 23:40
Medlem
rev_s avatar
hallå
Citera
2008-05-20, 23:48
Medlem
Cobber Kains avatar
Polisen anser att han våldtog henne, ja.
Citera
2008-06-08, 01:00
Medlem
muhammads avatar
Jag var på en helgutflykt i Ängelsberg i går lördag och fick se en vit volvo fh12 med släp stå parkerad i en skogsdunge, jag tyckte mig minnas bilen från en bild jag sett någonstans och mycket riktigt efter en kontroll av reg nummret (UCC 713) så är det lillrunkens lastbil.
Någon som vet var man kan se bilden som cirkulerade i media igen? ,jag har sett en bild där man tydligt ser även reg nummret.
Klistermärkena på sidorna är borttagna men man ser direkt att det är samma bil.
Jag fattar inte att någon chaffis kan sätta sig och köra denna bil efter vad som hänt!!
Citera
2008-06-08, 01:06
Bannlyst
Tur

Citat:
Ursprungligen postat av muhammad
Jag var på en helgutflykt i Ängelsberg i går lördag och fick se en vit volvo fh12 med släp stå parkerad i en skogsdunge, jag tyckte mig minnas bilen från en bild jag sett någonstans och mycket riktigt efter en kontroll av reg nummret (UCC 713) så är det lillrunkens lastbil.
Någon som vet var man kan se bilden som cirkulerade i media igen? ,jag har sett en bild där man tydligt ser även reg nummret.
Jag fattar inte att någon chaffis kan sätta sig och köra denna bil efter vad som hänt!!
Det var ju tur att den stod still, eftersom det är användningsförbud på grund av obetalda vägavgifter på 11 385 kronor.
Citera
2008-06-08, 01:25
Medlem
Tantaloras avatar
Mobilen?

Hittades mobilen som tillhörde Engla?
Citera
2008-06-08, 01:27
Bannlyst
Troligen inte

Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
Hittades mobilen som tillhörde Engla?
Det är inget som man gått ut med i alla fall.
Citera
2008-06-09, 21:30
Medlem
muhammads avatar
smålandtintin : Man kan fundera på om lillrunkens tradare verkligen har körförbud?
Jag mötte nämligen denna bil med förare som var mycket lik AE själv.
Detta skedde vid 19 tiden i Karlskoga i dag.
Citera
2008-06-09, 23:57
Medlem
rejecteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muhammad

http://www.hegges.se/dec_07/8.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in