2024-05-24, 11:48
Medlem
DeadByDawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillyBrutal

Vad gör man när känslan är att allt är gjort och när man vet allt man behöver förstå? Är livet slut då?

Livet är inte slut men du har antingen slutat utvecklas som människa eller blivit deprimerad om du känner så.
Citera
2024-05-24, 12:23
Moderator
Psilosophers avatar
Tråd [Vad gör man när allt är gjort?] infogad
/Moderator
Citera
2024-05-24, 14:03
Medlem
En sak är i alla fall förbannat klar. Skulle det mot förmodan finnas något bakomliggande syfte till den här absurda situationen så är en stor del av det att sätta myror i huvudet på oss deluxe.
Citera
2024-05-24, 14:05
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillyBrutal
Only a whole a lot of nothing is left... Jag har levt ett liv som nog saknar motstycke på många sätt. Nu sitter jag och funderar på om det stämmer att bara mycket tomrum kvarstår men känslan är den. Jag kan inget särskilt men anser mig veta allt jag behöver veta, och jag vet antagligen det också...
Det går inte att tvinga sig själv till att tycka att Stockholms vattenfestival, självantända i politiska diskussioner, tyckande, att bli en fluga efter kvinnor eller att spela fotboll är intressant eller kul.

Vad gör man när känslan är att allt är gjort och när man vet allt man behöver förstå? Är livet slut då?
Ja, då tycker jag att livet är slut. Att inte förändras och utvecklas alls är att leva som en grönsak. Du vet nog också t o m mindre än vad du tror, Stockholm har ju inte haft någon vattenfestival på 25 år.

Du låter deprimerad tycker jag, även om det inte är så du beskriver dig själv. Du borde nog testa att försöka få hjälp med motivation och livslust. Kan sånt där för dåligt, men på Flashback skulle du ju kunna testa psykologiforumet, för var du lämpligen ska vända dig först.
Citera
2024-05-24, 14:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelUnkas
Har du blivit avsugen av en bögtransa kl 02 på morgonen i en gränd i Amsterdam? Nej?

Då har du inte gjort allt. Har du ens levt, människa?

Gör som alla andra människor som behöver fylla tomrummet i sina liv: jaga kickar.

Jag har varit med om alla möjliga sexuella grejer. Jag är inte imponerad av dem heller.
Citera
2024-05-24, 16:16
Medlem
particulum1s avatar
Get Busy Living or Get Busy Dying
Citera
2024-05-24, 16:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Get Busy Living or Get Busy Dying

Stephen King - verkligen en stor filosof.
Citera
2024-05-24, 16:41
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Stephen King - verkligen en stor filosof.

Ja, hur tolkar du relationen mellan Red och Andy?

Essentiellt är det en optimist/idealist och en pessimist/realist som är typ bästa vänner. Men samtidigt är det två individer med två väldigt olika fundamentala inställningar till livet.
Citera
2024-05-24, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Ja, hur tolkar du relationen mellan Red och Andy?

Essentiellt är det en optimist/idealist och en pessimist/realist som är typ bästa vänner. Men samtidigt är det två individer med två väldigt olika fundamentala inställningar till livet.

Det är en jävligt bra 90 tals film faktiskt 🙂 Eftersom det mesta i nuläget talar för att livet på jorden är meningslöst så måste man ge lite fina filmtips också så vi flasback-filosofer har något att göra i väntan på döden 😄 Bra där.
Citera
2024-08-11, 10:56
Medlem
a-mortals avatar
Meningen var nog att det inte skulle finnas någon mening.
Citera
2024-12-13, 20:39
Avslutad
I hela ditt liv har du hört människor pladdra på om vad du inte borde göra och vad du borde göra.

-Sluta slösa bort ditt liv på att knarka!

-Sluta slösa bort ditt liv på tv-spel!!

-Sluta slösa bort dit liv på att arbeta!!!

-Sluta slösa bort ditt liv på att dricka!!!!

-Sluta slösa bort ditt liv på MANGA.... Du fattar... Eller? Oavsett vad du gör kommer det alltid finnas någon eller många som anser att det du gör är meningslöst och att du borde göra någonting annat (Se: Deras intressen, val och alternativ)

Oavsett vad du eller jag gör, är slutet detsamma. Vi dör. Du kan var Donald Trump som dör 85 år gammal. Spelar ingen roll du somnar in. Du kan vara en indisk barnpojke som dör 3 år gammal. Spelar ingen roll du somnar in och har aldrig funnits.

Nu har vissa självlart svårt för detta och hittar då på mening genom att hänge sig åt religioner eller annat strunt.

Jag sitter här med en kall öl och njuter. Varför bry sig så mycket. Snart kommer mörkret.

Det blir precis som innan jag fanns eller när jag sover. Absolut ingenting och så är det bara.
Citera
2024-12-13, 20:44
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocacolazerosuger
I hela ditt liv har du hört människor pladdra på om vad du inte borde göra och vad du borde göra.

-Sluta slösa bort ditt liv på att knarka!

-Sluta slösa bort ditt liv på tv-spel!!

-Sluta slösa bort dit liv på att arbeta!!!

-Sluta slösa bort ditt liv på att dricka!!!!

-Sluta slösa bort ditt liv på MANGA.... Du fattar... Eller? Oavsett vad du gör kommer det alltid finnas någon eller många som anser att det du gör är meningslöst och att du borde göra någonting annat (Se: Deras intressen, val och alternativ)

Oavsett vad du eller jag gör, är slutet detsamma. Vi dör. Du kan var Donald Trump som dör 85 år gammal. Spelar ingen roll du somnar in. Du kan vara en indisk barnpojke som dör 3 år gammal. Spelar ingen roll du somnar in och har aldrig funnits.

Nu har vissa självlart svårt för detta och hittar då på mening genom att hänge sig åt religioner eller annat strunt.

Jag sitter här med en kall öl och njuter. Varför bry sig så mycket. Snart kommer mörkret.

Det blir precis som innan jag fanns eller när jag sover. Absolut ingenting och så är det bara.
Dvs just nu spelar det ju ingen roll att du kommer att dö en dag. NU kan du njuta av en kall bärs.

Fånga livet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in