2024-12-13, 19:47
Medlem
Efter att ha missat två växlingar likt ett par juniorer, knäckt en stav..legat sist i en bana som är svår att köra om på..samt fått bakvikt i sista kurvan..får man säga att det var en stor prestation att komma på pallen..efter att ha slagit Pellegrino i en fristilsspurt.
2024-12-13, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Ja, håpet finnes alltids, og samme med Fosnæs, men så vel ut som både Jonna og Klæbo var på søndagstur, og hadde minst et par-tre gear til innombords, om det hadde blitt behov for det.
Tror ikke noen av dem hadde så mye som en svetteperle i pannen når de kom i mål.

Satt på inte du och kollade på damhandboll?
2024-12-13, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Jag håller med.

Mycket har nog att göra med att Calle är kvar hemma och inte är med i laget och drar ner tävlingsandan.
Du får ju ge dig. INGEN i laget tar efter Calle. Calle har faktiskt självinsikt även om ingen tror det. (Det här är inget som jag gissar eftersom jag känner en person som har en anhörig i laget. ) Han finns där som en härlig personlighet som alla älskar, MEN.. ingen strävar efter att vara som Calle. Inte ens Calle själv vill att dom tar efter. Du underskattar dom andra killarna så lägg ner.
2024-12-13, 19:58
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Jag håller med.

Mycket har nog att göra med att Calle är kvar hemma och inte är med i laget och drar ner tävlingsandan.

Hahaha

Ditt Trollllllll
2024-12-13, 20:07
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Satt på inte du och kollade på damhandboll?
Ligger etter schemaet i dag, livet kom i veien , men håndball er neste på schemaet, så ikke et ord om va som skjer der i denne tråd, om jeg får be.
2024-12-13, 20:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Krebs
Du får ju ge dig. INGEN i laget tar efter Calle. Calle har faktiskt självinsikt även om ingen tror det. (Det här är inget som jag gissar eftersom jag känner en person som har en anhörig i laget. ) Han finns där som en härlig personlighet som alla älskar, MEN.. ingen strävar efter att vara som Calle. Inte ens Calle själv vill att dom tar efter. Du underskattar dom andra killarna så lägg ner.

Det var ju dock han som introducerade den destruktiva kukmätar-jargongen i landslaget när han klev in. Det har väl inte undgått någon. Och även om ingen VILL ta efter honom så är det oundvikligt att man inte präglas av andra i en träningsgrupp.

Du verkar ju gilla Calle men jag saknar honom inte i truppen denna helg. Det blir mer fokus på tävling och mindre fokus på skador och bortförklaringar.
2024-12-13, 20:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Hahaha

Ditt Trollllllll

Oj ursäkta, det var inte meningen att förolämpa din stora idol Carl-Christian. Vi får hoppas att frugan pysslar om hans gamla rygg där hemma bland barn och ofärdiga byggprojekt.
Senast redigerad av billigost 2024-12-13 kl. 20:12.
2024-12-13, 20:12
Medlem
Citat:
Det var ju dock han som introducerade den destruktiva kukmätar-jargongen i landslaget när han klev in. Det har väl inte undgått någon. Och även om ingen VILL ta efter honom så är det oundvikligt att man inte präglas av andra i en träningsgrupp.

Du verkar ju gilla Calle men jag saknar honom inte i truppen denna helg. Det blir mer fokus på tävling och mindre fokus på skador och bortförklaringar.
Specificera gärna vad den här kulmätarjargongen går ut på?
2024-12-13, 20:15
Medlem
katws avatar
Citat:

Älskar verkligen alla Calles personlighet? Det har jag mycket svårt att tro på.
2024-12-13, 20:17
Avslutad
Citat:
Specificera gärna vad den här kulmätarjargongen går ut på?

Det gick en serie i SVT om längdlandslaget för drygt 10-12 år sedan, minns du den? Hans attityd i den serien summerar det uttrycket.
2024-12-13, 20:24
Medlem
Citat:
Det gick en serie i SVT om längdlandslaget för drygt 10-12 år sedan, minns du den? Hans attityd i den serien summerar det uttrycket.
Nej, den minns jag inte. Nu kan ju Calle ha mognat på 10-12 år som de flesta av oss andra i och för sig?
Senast redigerad av Krebs 2024-12-13 kl. 20:28.
2024-12-13, 20:26
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Älskar verkligen alla Calles personlighet? Det har jag mycket svårt att tro på.
Pajkastingen på Calle er vel unødvendig, men om det man hører stemmer, er det lite alvor allikevel. For en del år tilbake kjørte både herrer og damer på 100% intensivitet på hardøktene.
Det ble gjort om på, fordi at det er den detaljen i den nye treningsfilosofien som man ALDRI-NEVER-EVER må bryte i mot, om treningen skal få sin beste effekt. Damene har fulgt dette til punkt og prikke, men om det jeg har hørt stemmer, at Calle anordnede tevlinger på 100% fullt øs med de unge på treningene, så er det ikke bra på noe sett.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in