2024-07-28, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.way
För att ytterligare bidra till er flour-diskussion har jag faktiskt lagt upp säkerhetsdatabladet för flour här på flashback.
Inlägget med frågeställningar kan ni hitta här: (FB) Slutat använda tandkräm med fluor?

Så nu ser vi efter vem som har rätt om flourets påverkan..
Och skulle nu diskussionen handla om natriumflourid vs kalciumflouid så kan jag SÄKERT hitta det databladet till er diskussion också. Så ni har lite underlag menar jag..

Ja det är inte bra att äta rent Natriumfluorid, det är giftigt precis som det står på säkerhetsdatabladet du har hittat.

Vanlig tandkräm består dock av betydligt fler substanser. I min tandkräm så anges fluoridhalten till 1450 ppm. Det är 0,145%

99,855% av tandkrämen utgörs alltså av annat än fluor. Sen brukar jag spotta ut tandkrämen och inte svälja den, det tror jag fler än jag gör.

Det är dosen (mängden) som avgör hur giftigt något är. Det finns endast ett fåtal ämnen som är så pass giftiga att ingen säker undre gräns kan fastställas, dessa benämns som CMR-ämnen. Natriumflourid klassas inte som ett CMR-ämne.

Andra ämnen som du dagligen konsumerar kan du för övrigt bli förgiftad av, om du äter/dricker en tillräcklig stor mängd. Googla LD50-gränsvärden för bordssalt (Natriumklorid), socker, koffein etc.
Citera
2024-12-11, 15:02
Avslutad
Ni som sysslar med detta, kan ni göra det på beställning eller är det bara sporadiskt?

Jag provade detta igår och kom bara till ett stadie där det blixtrade till något ljus samt att jag började se färg-formationer, sen somnade jag tyvärr som en stock. Hur långt har man kommit till själva huvudstadiet då?

Det enda tillfället jag minns i mitt liv när jag befunnit mig i astral projection var när jag var drygt åtta år och gick runt i rummet och kunde se mig själv på några meters avstånd ligga och sova. Eftersom jag aldrig upplevt att se mig själv i någon dröm borde det rimligtvis ha något med detta fenomen att göra.

Jag kan tillägga att jag aldrig brukat droger i hela mitt liv och aldrig tagit kraftfullare läkemedel mer än typ alvedon. De flesta i tråden verkar ju flumma med diverse preparat så det vore intressant att få svar från någon som likt mig aldrig brukar läkemedel och annat gift.
Citera
2024-12-11, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Ni som sysslar med detta, kan ni göra det på beställning eller är det bara sporadiskt?

Jag provade detta igår och kom bara till ett stadie där det blixtrade till något ljus samt att jag började se färg-formationer, sen somnade jag tyvärr som en stock. Hur långt har man kommit till själva huvudstadiet då?

Det enda tillfället jag minns i mitt liv när jag befunnit mig i astral projection var när jag var drygt åtta år och gick runt i rummet och kunde se mig själv på några meters avstånd ligga och sova. Eftersom jag aldrig upplevt att se mig själv i någon dröm borde det rimligtvis ha något med detta fenomen att göra.

Jag kan tillägga att jag aldrig brukat droger i hela mitt liv och aldrig tagit kraftfullare läkemedel mer än typ alvedon. De flesta i tråden verkar ju flumma med diverse preparat så det vore intressant att få svar från någon som likt mig aldrig brukar läkemedel och annat gift.

Du kommer aldrig få uppleva det heller. Du måste ha vetenskapliga källor och dessutom kommer du bara att drömma helt vanliga drömmar.

Du är korkad som antar att de flesta här brukar droger helt utan vetenkapliga belägg för det du säger. Vart är dina källor och fakta, samt statistik på att det du säger stämmer?

Varför hänger du ens i denna kategori när du i varje inlägg endast snackar skit om ämnet och kallar alla flum? Dubbelmoral och idioti.
Senast redigerad av Facingevil 2024-12-11 kl. 15:17.
Citera
2024-12-11, 15:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Facingevil
Du kommer aldrig få uppleva det heller. Du måste ha vetenskapliga källor och dessutom kommer du bara att drömma helt vanliga drömmar.

Du är korkad som antar att de flesta här brukar droger helt utan vetenkapliga belägg för det du säger. Vart har du den vetenskaplig fakta och statistik på att det du säger stämmer?

Varför hänger du ens i denna kategori när du i varje inlägg endast snackar skit

Jag tolkar dig som att du delar min uppfattning om att merparten av vetenskapen enbart är ett teoretiskt påhittat meningslöst tjafs.
Citera
2024-12-11, 15:18
Medlem
Citat:
Jag tolkar dig som att du delar min uppfattning om att merparten av vetenskapen enbart är ett teoretiskt påhittat meningslöst tjafs.

Delar inte en enda åsikt med dig.
Citera
2024-12-12, 07:57
Avslutad
Citat:
Delar inte en enda åsikt med dig.
Dela inte för fan
Citera
2024-12-12, 11:10
Avslutad
Citat:

Du är korkad som antar att de flesta här brukar droger helt utan vetenkapliga belägg för det du säger. Vart är dina källor och fakta, samt statistik på att det du säger stämmer?

Varför hänger du ens i denna kategori när du i varje inlägg endast snackar skit om ämnet och kallar alla flum? Dubbelmoral och idioti.

Jag ser inte något fel i min metod, jag vill ha svar från de som inte tar diverse substanser och om det leder till att de som tar substanser inte svarar, så är det väl winwin.

Men nu verkar ju ingen svara så mitt påstående var ju uppenbarligen korrekt.
Citera
2024-12-13, 00:29
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Jag ser inte något fel i min metod, jag vill ha svar från de som inte tar diverse substanser och om det leder till att de som tar substanser inte svarar, så är det väl winwin.

Men nu verkar ju ingen svara så mitt påstående var ju uppenbarligen korrekt.

Det behövs inga droger för att framkalla en utanför kroppen upplevelse. Det du behöver göra är att nå sömnparalysstadiet och sedan resa dig upp precis som att du skulle röra din fysiska kropp.
Har man tur kan det leda till upplevelsen av att man skiljs från kroppen.
Citera
2024-12-13, 00:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Det behövs inga droger för att framkalla en utanför kroppen upplevelse. Det du behöver göra är att nå sömnparalysstadiet och sedan resa dig upp precis som att du skulle röra din fysiska kropp.
Har man tur kan det leda till upplevelsen av att man skiljs från kroppen.

Ska det gå så långt som till sömnparalys innan man "lyfter sig" alltså?
Citera
2024-12-13, 11:38
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:

Vet inte riktigt men ja, skulle tro att du behöver befinna dig i sömnförlamning för att lyckas.
Men det lär vara svårt att gå från vaket tillstånd till en sömnparalys så att försöka via klardrömmar kommer gå mycket enklare.
Citera
2024-12-13, 17:34
Medlem
Elgrandehuevos avatar
Citat:

Lite erfarenheter från mig.

Jag kan gå ur både från sömnparalys och lucida drömmar, men tycker personligen att det har blivit lättare genom sömnparalys. I början tyckte jag att paralyserna var läskiga, men nu har jag vant mig vid tillståndet och har förmåga att slappna av under dem. För mig uppstår mina paralyser när jag är ganska utvilad, typ om jag ligger och dåsar en helgmorgon och egentligen sovit klart. Det som händer under en sömnparalys är att ens dagsmedvetande (Det man upplever via sina 5 sinnen) har hoppat över i ens energikropp och det är därför man inte kan röra sin fysiska kropp.

"Står man ut" med sömnparalysen kan man hamna i något som omnämns som vibrationsstadiet och då känns det som om kroppen vibrerar eller som att det pirrar i hela kroppen. Man kan också höra olika former av buller. Om man lyckas slappna av i det tillståndet och tänker att man vill resa sig upp eller lätta från kroppen så kan man lyckas ta sig ur. Kruxet är att man inte ska försöka röra sin fysiska kropp utan mer uttrycka sin vilja att förflytta sig.

När jag går från lucida drömmar så börjar det ju med att jag blir medveten om att jag drömmer, efter det så fokuserar jag på mina händer i drömmen tills jag har ett väldigt klart och fokuserat medvetande då hamnar jag ibland i vibrationsstadiet och tar mig ur därifrån.
Senast redigerad av Elgrandehuevo 2024-12-13 kl. 17:57.
Citera
2024-12-14, 14:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Elgrandehuevo
Lite erfarenheter från mig.

Jag kan gå ur både från sömnparalys och lucida drömmar, men tycker personligen att det har blivit lättare genom sömnparalys. I början tyckte jag att paralyserna var läskiga, men nu har jag vant mig vid tillståndet och har förmåga att slappna av under dem. För mig uppstår mina paralyser när jag är ganska utvilad, typ om jag ligger och dåsar en helgmorgon och egentligen sovit klart. Det som händer under en sömnparalys är att ens dagsmedvetande (Det man upplever via sina 5 sinnen) har hoppat över i ens energikropp och det är därför man inte kan röra sin fysiska kropp.

"Står man ut" med sömnparalysen kan man hamna i något som omnämns som vibrationsstadiet och då känns det som om kroppen vibrerar eller som att det pirrar i hela kroppen. Man kan också höra olika former av buller. Om man lyckas slappna av i det tillståndet och tänker att man vill resa sig upp eller lätta från kroppen så kan man lyckas ta sig ur. Kruxet är att man inte ska försöka röra sin fysiska kropp utan mer uttrycka sin vilja att förflytta sig.

När jag går från lucida drömmar så börjar det ju med att jag blir medveten om att jag drömmer, efter det så fokuserar jag på mina händer i drömmen tills jag har ett väldigt klart och fokuserat medvetande då hamnar jag ibland i vibrationsstadiet och tar mig ur därifrån.

Tack för svar!

Är det bara från "vibrationsstadiet" man kan nå det utomkroppsliga stadiet?

Vad kan du göra när du väl lämnat den fysiska kroppen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in