2024-11-26, 11:17
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Jag stör mig på att tidigare attraktiva skådespelare plastikopererat sig så att dom ser fördjävliga ut.
Jag har svårt att koncentrera mig på filmen om huvudpersonen har en massa fillers och ankläppar så jag brukar stänga av filmen, samma gäller TV-serier.
Citera
2024-11-27, 23:25
Medlem
-GGs avatar
Det är störigt när skurken och hjälten möts, ofta med hjälten fångad i skurkens våld, och då bara måste skurken dra en historia som någon slags filosofisk avslutning, där han berättar en berättelse med en (skruvad) sensmoral som anspelar på situationen de befinner sig i.

Eller när en vit man/en amerikan är på ett exotiskt ställe och träffar på folk som frågar honom hur han hamnade där. Samma sak; en djup, lång och tragisk historia bakom med en läxa som fortfarande spökar, inte sällan med inslag från krig eller det militära. Ingen säger någonsin att de drog i väg för att de kände för det eller var trött på skatterna i hemlandet, eller något annat, mer lättsamt skäl.
Senast redigerad av -GG 2024-11-27 kl. 23:27.
Citera
2024-12-13, 14:42
Avstängd
Merwinnas avatar
När polisen, detektiven eller någon annan hittar en låda, väska etc. som tickar: "Det måste vara en bomb i den här, men om jag bara öppnar den lite försiktigt så går det säkert bra".
Citera
2024-12-13, 14:47
Medlem
MrB00ZEs avatar
När familjer i skräckfilmer medvetet köper hus som det har skett och ännu sker hemska saker i, vet de inte bättre?
Citera
2024-12-13, 16:31
Medlem
drinksareonmes avatar
När folk i filmer besöker sjukhus finns det mer än ofta en en olåst dörr, ibland pryds rummet av en skylt med texten "employees only". Bakom denna dörr finns i de flesta fall flertalet läkarrockar som karaktären det gäller antingen kan använda för att infiltrera djupare in i sjukhuset eller ta sig ut.
Citera
2024-12-13, 16:32
Medlem
ett2ett2ett2s avatar
Orkester musik från typ 80-talet
Citera
2024-12-15, 22:19
Medlem
JohanLiljegrens avatar
Uppföljare där man ändrar stora delar av originalhistorien från föregående film, så att det bli inkontinuerligt. Irriterande i vissa uppföljare men omöjligt att titta på, i vissa andra.
Citera
2024-12-16, 07:23
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
När folk i filmer besöker sjukhus finns det mer än ofta en en olåst dörr, ibland pryds rummet av en skylt med texten "employees only". Bakom denna dörr finns i de flesta fall flertalet läkarrockar som karaktären det gäller antingen kan använda för att infiltrera djupare in i sjukhuset eller ta sig ut.

När vi ändå är inne på "sjukhuskläder".
Stör mig att i filmer/tv-serier så dom som jobbar på sjukhus bytar om hemma till sina arbetskläder.
Dvs till vita/blåa sjukhuskläder...
Gäller även poliser och ambulanspersonal..
Alla kommer ombytta och klara till jobbet. Finns tydligen inga omklädningsrum på arbetsplatserna
Citera
2024-12-16, 16:08
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
När vi ändå är inne på "sjukhuskläder".
Stör mig att i filmer/tv-serier så dom som jobbar på sjukhus bytar om hemma till sina arbetskläder.
Dvs till vita/blåa sjukhuskläder...
Gäller även poliser och ambulanspersonal..
Alla kommer ombytta och klara till jobbet. Finns tydligen inga omklädningsrum på arbetsplatserna

I polisfilmer så står de alltid i o0mklädningsrummet och snackar ju
Citera
2024-12-16, 18:01
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
I polisfilmer så står de alltid i o0mklädningsrummet och snackar ju

Iofs. Men det händer att dom byter om hemma. Har t.o.m. vapnet hemma.
Citera
2024-12-17, 11:01
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Iofs. Men det händer att dom byter om hemma. Har t.o.m. vapnet hemma.

Varenda tjomme har ju vapen hemma i staterna men jag förstår vad du menar
Citera
2024-12-17, 11:04
Medlem
Stör mig på när skådisar som jag gillar säljer sin värdighet och är med i riktiga pissfilmer och speciellt med specifika agendor, visst pengarna ska in men så jävla knapert kan det inte vara?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in