Citat:
Ursprungligen postat av
PumpDump2
Det är bara löjligt att skylla på tolerans eftersom precis som du har, så upptäcker alla att det är viktigt med regelbundna pauser på cs medicinering.
Man kan ha olika erfarenheter av mediciner men vissa saker kan man inte läsa sig till på Wikipedia heller.
Det var exakt samma sak när Metamina blev ersatt av Attentin. 0% av läkare kommer säga att det var någon skillnad på dessa men 99% av dom som testat båda kommer säga att Metamina fungerade bättre.
(Tycker synd om dom som jobbar för dig om du nu är chef. Mer pantad människa som tror den har koll får man leta efter)
Nej, verkligen inte. Kan du, på riktigt, langa fram EN ENDA trovärdig källa där en person som nu kommit med påståendet att
"plötsligt har Elvanse ingen som helst effekt på mig" t.ex. innan yttrandet haft en paus på 2 - 4 veckor för att få ner toleransen och därmed testat genom korrekta förutsättningar? Jag har nämligen inte sett ett enda sådant fall. I exakt 100 % av fallen verkar det snarare vara så att
"hallå... allt var skitbra i början... nu har jag gått på Elvanse i flera år och nu känner jag inget, det måste vara fel på medicinen". Det är alltså så långt ifrån rätt förutsättningar man kan komma. För egen del märkte man hur effekten sänktes märkbart efter ~20 - 30 dagars användning. Då primärt att den initiala kicken uteblev, detta för att allt sedan blev mer och mer som "normalläge", dvs man behöver sin dos för att "komma till noll" och är man utan medicinen så är man som ett vrak och kan sova bort flera dagar. Dvs EXAKT vad som händer när du kontinuerligt brukar den typen av preparat.
Tur att jag inte läser på eller söker fakta genom Wikipedia då, eller hur?
Men eftersom att du ratar Wikipedia - ge mig en faktisk och trovärdig källa. Du har fått ett antal från mig. Ge mig nu åtminstone en tillbaka som säkerställer dina yttranden och skillnader i effekten som sådan?
Har du någon källa som sedan backar upp att
"99 % kommer säga att Metamina fungerade bättre än Attentin"? Jag hänvisar återigen till min rant om patienter tidigare, dvs att alla är olika, vissa upplever olika, vissa intalar sig olika o.s.v.
1. Jag är inte chef längre. Det finns roligare saker än att jobba dygnet runt (t.ex. att jobba kontorstid som projektledare och sedan göra vad man vill med livet, hög lön till trots).
2. Är jag pantad för att jag sågar dig längs fotknölarna utifrån att du sitter på Flashback och yttrar dig felaktigt om saker du inte vet ett jävla skit om och för att du själv inte lyckas presentera ens en molekyl till belägg för det du yttrar och därmed blir kränkt?
Jag skriver det igen: Du får mycket gärna langa fram källor som motbevisar mina yttranden om toleransökning, att pauser aktivt behövs för att få ner toleransen, samt att det är något annat än det som kan orsaka varierande effekt som jag nämnde ovan o.s.v.
Dessa källor bör såklart stärkas genom forskning och att dem är säkerställda... en random Svennebanan som säger att
"buhu, något har hänt med medicinen" är alltså INTE en tillräcklig källa. Gör du detta ska jag gladeligen erkänna både min dumhet och att jag har fel.
Tills dess får du iklä dig rollen som både pantad och att ha fel, men även rollen som foliehatt!
Jag är dålig på att vara pantad och jag upplever att du sköter det jobbet betydligt bättre (enligt min ADD-diagnos har jag tydligen även 134 i IQ, är högbegåvad m.m. - och eftersom att patienters egna erfarenheter väger tyngst så... ja du vet... det var en snubbe på Flashback som skrev det till mig i alla fall... så allt jag skriver måste ju enligt DIN definition stämma)!
Kom igen. Fram med faktan!