2024-12-13, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vod
Emilia var inte speciellt smart som tidigare ville behålla Kelda och Nadim för att rösta ut dem senare (och hon hade dessutom fel fram tills det bara var fyra andra kvar varav tre var förrädare, då är man inget geni om man lyckas gissa rätt.) Det är en extremt dålig strategi i ett kort spel med få spelare och med dessa reglerna. Det hade blivit svårt att genomföra ens om hon visste i förväg vilka förrädarna var.

De måste röstas ut så snabbt som möjligt annars blir oddsen för förrädarna mycket bättre väldigt snabbt. Det går inte att vänta med att rösta ut förrädare för då blir de trogna väldigt snart för få för att kunna göra det.

Hade varit smart strategi om förrädarna vänt sig mot varandra (för att få ut Bodström som ingen hade anat) och hon hade haft med sig nån mer trogen.
Citera
2024-12-13, 08:55
Medlem
Lenny Xs avatar
Kul säsong!

Man bara måste älska Super-Bosse
Citera
2024-12-13, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kveikja
Hade varit smart strategi om förrädarna vänt sig mot varandra (för att få ut Bodström som ingen hade anat) och hon hade haft med sig nån mer trogen.
Ja, om, men det kan man inte räkna med i ett sånt här spel. Det enda man faktiskt vet är att man måste försöka rösta ut förrädare så snabbt som möjligt för annars blir det snabbt för svårt och då är spelet nästan omöjligt att vinna.

Jag har aldrig gillat Bodström men i det här spelet var han bra. Han var den som mest tog det för vad det är: Ett spel, en lek, på skoj, som Yatzy eller Fia med knuff (förutom pengarna.)

Anna var raka motsatsen som när de röstade ut Dona började storgråta och säger "det känns som om hon hatar mig" som ett litet barn som gråter hos mamma och pappa för att hon har tjafsat med sin bästis om pojkband eller nåt som är världens största grej för små barn. Om Dona hatar henne för det så borde det vara Donas problem som tar spelet, leken, på för stort allvar.

De övriga var någonstans mitt emellan. Ronny och Niklas var åt det bättre mindre allvarliga hållet. Kelda var väl ganska bra också men var ganska tråkig som bara log hela tiden.

Jag har sett andra länders versioner och förstår att det normala är att bete sig som Anna men enligt mig är det bara ett spel som man borde bli glad av att vinna och att man oskyldigt ska kunna pika förlorarna precis som om det var ett sällskapsspel med vänner.
Citera
2024-12-13, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Skitcool? Låter ju snarare som en mycket sjuk individ.

Hon är otroligt passionerad för sitt jobb. Tycker det är jättebra.
Citera
2024-12-13, 11:23
Medlem
Fy fan vilken icke spännande skit final. Förra säsongen var tusen gånger bättre
Citera
2024-12-13, 11:55
Avstängd
Det här programmet är något alldeles speciellt.
Jag kan ärligt säga att det är ytterst sällan jag ser på underhållnings tv.
Men i förra omgången fick min fru mig att börja se programmet.

I början undrade jag var det var för "hittepå", men jag ska villigt erkänna att jag ändrat uppfattning.

Dessutom har programmet begåvats med en programledare som är som klippt och skuren för programmet.

Kan nog påstå att detta är det bästa underhållningsprogrammet jag sett på mycket länge, även om jag inte har så mycket referenser i bagaget.

Vem jag tror kommer vinna i år?
Tomas Bodström.

Arrividerci!
Citera
2024-12-13, 13:01
Medlem
Sett finalen nu, och är ändå positiv i stort. Stjärnan i finalen (och hela säsongen) var förstås Thomas Bodström. Han hade kunnat lägga upp de sista utröstningarna exakt som han ville och stått som segrare på många olika sätt. Kelda och Nadim vann verkligen på hans nåder, han hade kunnat lämna dem åt vargarna när som helst, hade lätt kunnat få Bosse och Anette att rösta på Kelda t.ex.

Först lite besviken över att de inte hade Split or Steal som sista moment för förrädarna, men det är nog en effekt av att ha kändisar med. Tror inte någon av dem hade lurat de andra och kört steal, med tanke på sitt kändisrykte.

Visst var Bosse och Anette dåliga, men tycker de får oförtjänt mycket kritik. Har man sett många säsonger så står det alltid trogna i slutet som har haft helt fel och lagt sin tillit på fel plats. Det är ingen slump. Även nu när de har 4 trogna mot 3 förrädare på slutet så är det en riktigt dålig sits. Tänk bara, de trogna kan inte vara säkra på något, visst har de starka misstankar mot Kelda och Nadim, men de famlar fortfarande stort sett i mörker. Bodström gör det ju genialt när han går runt och spinner vidare på Niklas teori om Anette och Nadim, och varje gång så nämner han Anette först. "Anette och Nadim, Anette och Nadim.." Det sätter sig i huvet på folk att man tar Anette först och sedan Nadim. Och när man gör det så är det plötsligt för sent.

Faktiskt riktigt tillfredsställande att se först Anna ryka som trogen, sen Anette ryka som trogen och sen Emilia, också trogen. Riktigt komiskt att se Bosse sitta kvar där och rösta ut trogen efter trogen. Högt underhållsvärde Fläckfritt spelat av förrädarna.

Sen förändrar det egentligen hela säsongen att alla förrädarna kunde vinna tillsammans utan att vara oroliga för att någon tar pengarna för sig själv, det ändrar allt från starten redan.
Citera
2024-12-13, 13:49
Medlem
De trogna är så ofantligt jävla dåliga jag har inga ord
Citera
2024-12-13, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kameroda
Sett finalen nu, och är ändå positiv i stort. Stjärnan i finalen (och hela säsongen) var förstås Thomas Bodström. Han hade kunnat lägga upp de sista utröstningarna exakt som han ville och stått som segrare på många olika sätt. Kelda och Nadim vann verkligen på hans nåder, han hade kunnat lämna dem åt vargarna när som helst, hade lätt kunnat få Bosse och Anette att rösta på Kelda t.ex.

Först lite besviken över att de inte hade Split or Steal som sista moment för förrädarna, men det är nog en effekt av att ha kändisar med. Tror inte någon av dem hade lurat de andra och kört steal, med tanke på sitt kändisrykte.

Visst var Bosse och Anette dåliga, men tycker de får oförtjänt mycket kritik. Har man sett många säsonger så står det alltid trogna i slutet som har haft helt fel och lagt sin tillit på fel plats. Det är ingen slump. Även nu när de har 4 trogna mot 3 förrädare på slutet så är det en riktigt dålig sits. Tänk bara, de trogna kan inte vara säkra på något, visst har de starka misstankar mot Kelda och Nadim, men de famlar fortfarande stort sett i mörker. Bodström gör det ju genialt när han går runt och spinner vidare på Niklas teori om Anette och Nadim, och varje gång så nämner han Anette först. "Anette och Nadim, Anette och Nadim.." Det sätter sig i huvet på folk att man tar Anette först och sedan Nadim. Och när man gör det så är det plötsligt för sent.

Faktiskt riktigt tillfredsställande att se först Anna ryka som trogen, sen Anette ryka som trogen och sen Emilia, också trogen. Riktigt komiskt att se Bosse sitta kvar där och rösta ut trogen efter trogen. Högt underhållsvärde Fläckfritt spelat av förrädarna.

Sen förändrar det egentligen hela säsongen att alla förrädarna kunde vinna tillsammans utan att vara oroliga för att någon tar pengarna för sig själv, det ändrar allt från starten redan.

Är helt enig med dig om Bodström, herregud det blev i princip exakt som han ville och önska ifrån dag ett och Kelda och Nadim ska vara glada att han valde att spela med dom till slutet. Det var flera gånger (tex när dom mördade Ronny) som Kelda och Nadim kunde skjutit sig själva hårt i foten om det inte var för Bodströms lagspel och list. Jag är lite besviken på att dom stod 3 som vinnare i slutet faktiskt då jag hade velat se Bodström som ensam vinnare men det är dumt att vara girig såklart.

Så tydligt att dom som var kvar i slutet inte var/är dom bästa spelarna utan mer eller mindre Bodströms nickedockor, helt galet att se dom ändra uppfattning och tro efter ett snack med Bodström. Känns som han skulle kunna få en muslim att bli kristen och vice versa om dom är under samma tak på det här sättet.

Fan vad Gago passar för det här programmet, och herregud vilket program. topsäsong
Senast redigerad av mrP4ra 2024-12-13 kl. 13:58.
Citera
2024-12-13, 16:10
Medlem
Efter att Filip åkte ut blev det lite tråkigt eftersom det inte blev några motgångar för förrädarna någon gång i princip.
Tråkigt att se att de trogna inte kunde bjuda något motstånd alls, mycket goddag yxskaft.
Men kul att se hur Bodström lyckades kontrollera spelet från början till slut utan att få några stora misstankar mot sig. Imponerande.
Citera
2024-12-13, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eatmyshorts
Efter att Filip åkte ut blev det lite tråkigt eftersom det inte blev några motgångar för förrädarna någon gång i princip.
Tråkigt att se att de trogna inte kunde bjuda något motstånd alls, mycket goddag yxskaft.
Men kul att se hur Bodström lyckades kontrollera spelet från början till slut utan att få några stora misstankar mot sig. Imponerande.
Bodström nyttjade Filip till sin fördel hade Filip inte varit med så hade nog utgången blivit annorlunda.
Citera
2024-12-13, 16:52
Avslutad
Bosse är verkligen en lagspelare. Han röstade som majoriteten i alla omröstningar vad jag kan komma ihåg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in