2024-12-12, 19:42
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Vilken tid släpper TV4 sista avsnittet imorgon?

Vid midnatt enigt TV4 Play.
Citera
2024-12-12, 20:09
Medlem
munkenpetersens avatar
Citat:
Vilken tid släpper TV4 sista avsnittet imorgon?

ca 00.05 fredag .
Citera
2024-12-12, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Såg just en trailer där Thomas:

Citera
2024-12-12, 20:36
Avslutad
Så 7 pers kommer ryka i natt, eller vad blir det?
Citera
2024-12-12, 20:58
Medlem
n sista gissning innan morgondagens finalavsnitt. Förrädarna tar hem det här ganska enkelt. Oklart hur finalen går till då många måste ryka men om det fungerar genom en omröstning behöver bara förrädarna hoppa på en trogens felaktiga teori så har de majoritet.

Blir det så kan faktiskt Kelda ta hem det för hon kommer vara mer benägen att backstabba Thomas än tvärt om.

Ryker Kelda eller Nadim först imorgon tar Thomas hem det.

Svårt o se att de trogna vinner då jag inte har upplevt nån stark vänskapsrelation bland två trogna som är starkare än hur mycket de verkar lita på Thomas.
Citera
2024-12-12, 23:06
Medlem
Jag tror och hoppas Kelda blir offrad av de andra förrädarna i morgon vid runda bordet. Sedan om Nadim lyckas ta sig hela vägen till vinst känns det som om Tomas är avgörande, dvs om han offrar honom eller inte
Citera
2024-12-12, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johan66
7 deltagare ska bort på 90 minuter i morgon.
Blir det 4 mord och 3 ö-råd ?
Räcker väl att de goda röstar fel en gång så är föräldrarna i majoritet. Eller ska de fortsätta spelet för att bara en kan vinna? Blir lite skumt i sådana fall
Citera
2024-12-12, 23:55
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geminigirl
https://sverigesradio.se/avsnitt/kelda-stagg-forruttnelse-ar-det-vackraste-som-finns?fbclid=iwy2xjawhhqhblehrua2flbqixmaabhushvog 2fru 1qknbgtziztwps-4a68pyt-jp9vvyk_75waytduckbuezda_aem_hwhjg7hfdpot_m6r3tan3 q

Kelda berättar i ett inslag med P4 Extra att det inte finns något vackrare än att se en mänsklig kropp brytas ner till sina minsta beståndsdelar, att se samarbetet mellan insekter och bakterier i naturen, att det är helt fantastiskt. Och hon bakar hjärna tårtor som ser ut som hjärnor.
På frågan hur det är att dejta en kvinna som Kelda svarar hon att hon inte dejtar och att det har med hennes personlighet att göra, och att när hon får frågan på en dejt vad hon tycker om att göra på vardagarna och vad hon brinner för svarar hon entusiastiskt att hon älskar förruttnelse och död.

En del i inlägget reagerar på detta och skriver bl.a. "Kvinnan i intervjun har inga filter, det är social inkompetens."

Alltså Kelda är ju skitcool? Hatten av. Hade gärna hängt med henne.

Skitcool? Låter ju snarare som en mycket sjuk individ.
Citera
2024-12-13, 01:01
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Du vet allt om modellvärlden, du vet att majoriteten av världens fotbollsspelare är ointelligenta, du vet hur alla deltagare i olika dokusåpor tänker och fungerar, du leker hobbypsykolog här på nätterna, där du analyserar allt och alla. Ditt ego är sannerligen enormt. Du borde skaffa dig en karl och ett jobb.
Snacka om överreaktion. Varför så triggad? Vad vet du om min civilstatus eller arbete?
Snarare du som verkar lida av mindervärdeskomplex. Skärp dig.
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Att inte vara högutbildad, är inte samma sak som att vara osmart och ointelligent. Om man tar t.ex. Ronaldo, som inte är högutbildad, så framstår han inte som ointelligent i mitt tycke i alla fall.
Det har jag aldrig sagt heller. Finns smarta arbetare och simpla akademiker. Däremot har jag aldrig sett någon större intelligens hos fotbollsspelare, många verkar bara simpla och ytliga, se bara vilka fruar/flickvänner (wags) de väljer som är av samma skrot och korn. Finns självklart undantag men fördomen tycks stämma rätt bra.
Citat:
Ursprungligen postat av neusneamgh
Något som ofta är gemensamt för modeller och forbollspelare är att de valt bort skolan tidigt för att satsa på idrott eller vara modell. Kanske inte alltid ointelligent, men obildade är nog rätt många och på grund av det hänger de inte riktig med. Så som Liam och ärtsoppan. Inte ovanligt att manliga fotbollsspelare bara har gymnasiet.
Precis. Sen finns det ju faktiskt personer också som ÄR ointelligenta. Även om det tycks förnekas helt i denna tråd av någon märklig anledning.
Citat:
Bo har ju lyckats inte bara som spelare utan även som klubbdirektör och sportchef.

Rätt löjligt att säga att det inte finns något som talar för att han är intelligent. Ännu mer löjligt att kalla honom ointelligent baserat på Förrädarna och att han spelat fotboll
Jag baserar det utifrån vad han visar upp. Han visar upp ett ointelligent beteende, en slö korkad blick, följer skocken tar inga egna initiativ alls.
Fördomen om fotbollsspelare som korkade är etablerad, inget som jag hittat på. Så skjut inte budbäraren tack. Däremot finns det självklart undantag men det undantaget är inte Bosse utan Bodström som också är fd fotbollsspelare men på en helt annan nivå än Bosse, vilket borde vara rätt uppenbart för det flesta.
Som jag även skrivit i ett tidigare inlägg; att bli klubbdirektör eller sportchef är knappast tecken på briljans eller intelligens. Det är ju ofta den vägen som många tar efter den aktiva karriären och får som belöning för lång och trogen tjänst, utan någon större konkurrens från andra. Lite som fotbollens motsvarighet till Regeringskansliets elefantkyrkogård.
Citera
2024-12-13, 01:08
Medlem
Anette måste ju vara den sämsta deltagaren i förrädarnas historia.
Citera
2024-12-13, 01:11
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Jag håller inte med om att fotbollsspelare generellt är korkade. Varför skulle de vara mer korkade än hockeyspelare, brottare eller cyklister?

Vad Bosse anbelangar så skulle jag tro att han ligger runt snittet sett till IQ, men det en del uppfattar som ointelligent ser jag snarare som att han är långsam.

Han verkar vara lite ”sömnig” och ofokuserad i blicken när det diskuteras fram och tillbaka över bordet. Lite som en uppmärksamhetsstörning (utan att för den sakens skull fastslå en sådan diagnos) men när det kommer till sådant som väcker hans intresse, typ kasta prick på glasrutor, ja då är han alert och fokuserad.

Diskussionerna går för fort för honom tror jag, snarare än att han är ointelligent. Vad långsamheten beror på kan man spekulera i.
Dock vågar jag påstå att det inte är en allmänbildad kille, man kan nog inte ha så givande diskussioner om vad som helst, men inte heller det ska missförstås som ointelligens.
Se mitt senaste inlägg ovan.
Fördomen finns ju där av en anledning men självklart kan det även innefatta hockeyspelare, brottare osv också. Det kan även handla om brist på utbildning och allmänbildning eftersom de främst fokuserat på sin karriär i unga år som någon annan här också påpekade.
Somliga personer är helt enkelt bara ointelligenta och det märks gällande hela deras uppsyn och sätt.
Att vara slö, långsam och ofokuserad kan även det vara tecken på bristande intelligens.
Jag är mest fascinerad över att detta verkar vara ett så känsligt ämne hos så många här och att man hellre försöker hitta märkliga förklaringar och ursäkter istället för att acceptera det mest troliga.
If it walks like a duck...
Citera
2024-12-13, 01:21
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joanna
Jag har fått ladok-utdraget nu och han har läst 240 hp. Hans första kurs klarade han hösten 2015 och de senast tagna kursen är daterad 2022. Alla kurser verkar vara inom juridik förutom en som står som "valbar fördjupningskurs inom icke-juridiskt ämne". Han började alltså plugga direkt efter gymnasiet. Jag fattar inte att han ens kom in. Han framstår inte som särskilt begåvad.
Tack för det, bra jobbat
Någon annan här har ju skrivit om Liam och han fått bra betyg vilket känns märkligt inte minst pga hans bristande kunskaper och problem med svenskan.
(FB) Förrädarna i TV4

Utifrån det skrev jag något inlägg om att även Filip kan ha fått såna här sk "glädjebetyg". Det är ju vanligt förekommande inom gen Z. Filip har även hyllat en kvinnlig lärare som han haft som tyckte att han skulle satsa på fortsatta studier så hon kanske har varit delaktig i att "krydda" hans betyg, vem vet?
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Undrar också vad han har fått för betyg. 240 hp motsvarar 4 år av 4,5. Måste vara examensarbetet som saknas.
Han har själv sagt att han ej är klar med examensarbetet. Han skulle t o m avsäga sig andra jobb för att fokusera på examensarbetet. Verkar inte ha gått så bra.
Sen har slarviga journalister skrivit ändå att han är klar med programmet och även kallat honom jurist men det stämmer alltså inte.
Citat:
Ursprungligen postat av joanna
Hela utbildningen är på 270p. Verkar som bara ex-jobbet fattas.

Ja, det står vilket betyg han fått på kurserna.
Det är 13 kurser som är antingen på 15hp eller på 30hp.
På 9 kurser har han lägsta betyg dvs godkänd.
På 3 kurser har han lite högre betyg, "icke utan beröm godkänd"
Och på en kurs har han högsta betyg som är "med beröm godkänd".
Den kursen han har högst betyg i heter "Familjerätt".
Det är synd att det inte finns någon kursare från Göteborg som framträtt och kunnat vittna om hans tid på programmet. Det hade varit väldigt intressant att höra hur han betett sig där. Grupparbete med Filip måste vara en mardröm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in