Citat:
Ursprungligen postat av
Lostworld
Se mitt senaste inlägg ovan.
Fördomen finns ju där av en anledning men självklart kan det även innefatta hockeyspelare, brottare osv också. Det kan även handla om brist på utbildning och allmänbildning eftersom de främst fokuserat på sin karriär i unga år som någon annan här också påpekade.
Somliga personer är helt enkelt bara ointelligenta och det märks gällande hela deras uppsyn och sätt.
Att vara slö, långsam och ofokuserad kan även det vara tecken på bristande intelligens.
Jag är mest fascinerad över att detta verkar vara ett så känsligt ämne hos så många här och att man hellre försöker hitta märkliga förklaringar och ursäkter istället för att acceptera det mest troliga.
If it walks like a duck...

Hahaha jag skiter i Bosse och finner inte resonemanget om ointelligens känsligt.
Jag har irriterat mig på att han ser ut som att han är korkad. Det är hans oförstående och lite tomma demensliknande (förlåt) blick som gör det.
Men jag har ändå landat i att han nog inte är ointelligent för då skulle han aldrig klara sin tidigare roll som klubbdirektör eller den nuvarande som sportchef.
Han har även utbildat sig och arbetat som polis, vilket inte kräver en intelligens som slår i taket men där det åtminstone krävs en normal godtagbar intelligensnivå liksom för uppdragen i en allsvensk storklubb.
Så igen, jag tror det är nåt annat vi ser framför oss än en ointelligent man. Sjukdom, mediciner, stress, ADHD ouppmärksam form, alkohol? Inte vet jag och det är väl också skit samma.
Vi får vara oense i frågan helt enkelt