2024-12-13, 01:29
Medlem
Angående finalen

Citera
2024-12-13, 01:33
Medlem
Annette är den TRÅKIGASTE jag sett i tv-rutan....... Har hon kommit med en enda egen tanke?..... snälla tv4 ta inte in ointressanta f-kändisar med noll personlighet som inte bidrar med ngt annat är en gäsp
Citera
2024-12-13, 01:37
Avslutad
Nä fy fan vilken tråkig final. Bodström skulle fått stå ensam som vinnare.

Men asså Bosse, blir nästan lite ledsen, han är ju helt bränd och tyckte lite synd om honom där i slutet. Han röstade inte rätt en enda gång och förstod inte att det var 3 förrädare kvar mot honom i slutet.

Anette har inte många hjärnceller som fungerar för henne heller.

Jag förstår inte, är det så jävla svårt att analysera människors beteenden över flera dagar såhär?
Den som hade tagit längst tid att knäcka i detta gäng var väl Bodström, men Kelda och Nadim skulle fan inte få komma undan så lätt.
Citera
2024-12-13, 01:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Catlover55
Annette är den TRÅKIGASTE jag sett i tv-rutan....... Har hon kommit med en enda egen tanke?..... snälla tv4 ta inte in ointressanta f-kändisar med noll personlighet som inte bidrar med ngt annat är en gäsp

Helt jävla stendöd och urtråkig. Och så extremt efterbliven. Man tänker att en matematiker ska ha fler hjärnceller än den normala människan, men hon visade att det alltid finns undantag till regeln.
Citera
2024-12-13, 01:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Monkan123
Anette måste ju vara den sämsta deltagaren i förrädarnas historia.

Ja, det står mellan Bosse och Anette iaf.
Citera
2024-12-13, 03:42
Medlem
Som någon som sett de andra engelskspråkiga säsongerna av programmet är detta utan tvekan den sämsta finalen någonsin. Anette och Bosse tillförde ingenting och hela upplägget i finalen var så odramatiskt. I andra länder så kan ser man till att tre förrädare inte vinner genom split vs steal osv. Jocke och Emilia var de enda intelligenta trogna denna säsongen, fattar inte hur varken Kelda eller Nadim röstades ut. Alla trogna var överens om att Kelda var misstänksam. Suck. Thomas förtjänade att vinna, de andra två hade åkt för länge sedan ifall detta var Australien eller Storbrittanien
Citera
2024-12-13, 05:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nauhel
Som någon som sett de andra engelskspråkiga säsongerna av programmet är detta utan tvekan den sämsta finalen någonsin. Anette och Bosse tillförde ingenting och hela upplägget i finalen var så odramatiskt. I andra länder så kan ser man till att tre förrädare inte vinner genom split vs steal osv. Jocke och Emilia var de enda intelligenta trogna denna säsongen, fattar inte hur varken Kelda eller Nadim röstades ut. Alla trogna var överens om att Kelda var misstänksam. Suck. Thomas förtjänade att vinna, de andra två hade åkt för länge sedan ifall detta var Australien eller Storbrittanien

Anette och Bosse var verkligen sämst. Att de gick på Anna istället för Kelda eller Nadim var bara för mycket. Det enda de hade på Anna var att hon är smart... Bra där.

Blev som ifjol där de med sämst koll och förrädarnas nickedockor gick längst. Bosse är i princip en manlig kopia av Olivia ifjol. Anette är som Janne Josefsson. Både Anette och Janne tänkte så fel att folk tillslut tror att de måste vara förrädare.

Bra i alla fall att förrädarna körde fair, höll ihop och delade pengarna.
Senast redigerad av Keus 2024-12-13 kl. 05:43.
Citera
2024-12-13, 06:05
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Se mitt senaste inlägg ovan.
Fördomen finns ju där av en anledning men självklart kan det även innefatta hockeyspelare, brottare osv också. Det kan även handla om brist på utbildning och allmänbildning eftersom de främst fokuserat på sin karriär i unga år som någon annan här också påpekade.
Somliga personer är helt enkelt bara ointelligenta och det märks gällande hela deras uppsyn och sätt.
Att vara slö, långsam och ofokuserad kan även det vara tecken på bristande intelligens.
Jag är mest fascinerad över att detta verkar vara ett så känsligt ämne hos så många här och att man hellre försöker hitta märkliga förklaringar och ursäkter istället för att acceptera det mest troliga.
If it walks like a duck...

Hahaha jag skiter i Bosse och finner inte resonemanget om ointelligens känsligt.
Jag har irriterat mig på att han ser ut som att han är korkad. Det är hans oförstående och lite tomma demensliknande (förlåt) blick som gör det.

Men jag har ändå landat i att han nog inte är ointelligent för då skulle han aldrig klara sin tidigare roll som klubbdirektör eller den nuvarande som sportchef.
Han har även utbildat sig och arbetat som polis, vilket inte kräver en intelligens som slår i taket men där det åtminstone krävs en normal godtagbar intelligensnivå liksom för uppdragen i en allsvensk storklubb.

Så igen, jag tror det är nåt annat vi ser framför oss än en ointelligent man. Sjukdom, mediciner, stress, ADHD ouppmärksam form, alkohol? Inte vet jag och det är väl också skit samma.
Vi får vara oense i frågan helt enkelt
Citera
2024-12-13, 06:44
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Hahaha jag skiter i Bosse och finner inte resonemanget om ointelligens känsligt.
Jag har irriterat mig på att han ser ut som att han är korkad. Det är hans oförstående och lite tomma demensliknande (förlåt) blick som gör det.

Men jag har ändå landat i att han nog inte är ointelligent för då skulle han aldrig klara sin tidigare roll som klubbdirektör eller den nuvarande som sportchef.
Han har även utbildat sig och arbetat som polis, vilket inte kräver en intelligens som slår i taket men där det åtminstone krävs en normal godtagbar intelligensnivå liksom för uppdragen i en allsvensk storklubb.

Så igen, jag tror det är nåt annat vi ser framför oss än en ointelligent man. Sjukdom, mediciner, stress, ADHD ouppmärksam form, alkohol? Inte vet jag och det är väl också skit samma.
Vi får vara oense i frågan helt enkelt
Bosse är såklart inte korkad men han är en livsnjutare och ser nog detta mer som en kul grej och tar det med en klackspark där han mestadels går omkring med ett vinglas inne på slottet.

Sen igen..Thomas Bodström är också gammal fotbollsspelare men pluggade alltså till jurist vid sidan...

Idrottare är som folk. Olika. Men vissa har lagt mycket fokus på den att skolan försakats. Sarah Sjöström tex framstår ju inte direkt som skärpt utanför bassängen in man säger så efter att ha sett henne i olika sammanhang.
Citera
2024-12-13, 07:06
Medlem
Riktigt vassa föräddare och tröga trogna, men samtidigt det är lätt och sitta framför tv och säga vilka som är förrädare men jävligt svårt när man väl är på plats.

Emilia spelade ju faktiskt uselt hon med, hon var säker på att Kelda var förrädare men vågade inte peka ut henne förens på slutet. Sen lägger hon ändå rösten på Anette när det väl kommer till kritan.

Jävligt värdiga vinnare enligt mig, de spelade verkligen sina kort rätt!
Citera
2024-12-13, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nauhel
Emilia var inte speciellt smart som tidigare ville behålla Kelda och Nadim för att rösta ut dem senare (och hon hade dessutom fel fram tills det bara var fyra andra kvar varav tre var förrädare, då är man inget geni om man lyckas gissa rätt.) Det är en extremt dålig strategi i ett kort spel med få spelare och med dessa reglerna. Det hade blivit svårt att genomföra ens om hon visste i förväg vilka förrädarna var.

De måste röstas ut så snabbt som möjligt annars blir oddsen för förrädarna mycket bättre väldigt snabbt. Det går inte att vänta med att rösta ut förrädare för då blir de trogna väldigt snart för få för att kunna göra det.
Senast redigerad av vod 2024-12-13 kl. 07:35.
Citera
2024-12-13, 07:28
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hottentotteuropa
Ja, det står mellan Bosse och Anette iaf.
Anette såklart. Bosse är ju hur skön som helst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in