Citat:
Ursprungligen postat av
analfapeten
Du kan ju inte påstå att han håller på och förlorar alla sina pengar när han levt på det i snart fem år och flera av aktierna han äger står inför ljusare tider med bättre konjuktur och räntesänkningar runt hörnet.
1. Han lever på patreon- och Youtube-pengar. Resten har han tagit ut från sin portfölj som idag inte är mer värd än 1 mkr. Om man investerat hela sitt liv och inte ens är god för 1 mkr när man är i 50-årsåldern är man inte en skicklig investera, utan en idiot.
2. Hans aktier kanske står för ljusare tider men eftersom han är belånad upp över öronen spelar det ingen roll om de fortsätter att förlora i värde. Till slut kommer banken tvångssälja det han har kvar och hans portfölj kommer ha ett minusvärde.
Citat:
BHG, Transtema och Hexatronic är ju tre aktier som har potential att fördubblas inom ett-två år bara för att ta några.
Det har du ingen aning om.
Citat:
Vi såg ju hur BHG lyfte sådär 35% på en medioker rapport med bättre guidning.
Hur ska han förlora alla sina pengar menar du? Det är klart att alla aktier inte kommer utvecklas som förväntat men det räcker ju att några stycken gör det om man äger 20 olika aktier. Det blir hit eller miss men det krävs ju bara att man har fler hit än miss för att kapitalet ska öka när man har rejäl belåning.
Det är ju upp till var och en att göra en analys, han säger ju rakt ut, gör inte som jag.
De som väljer att göra som AA och som förlorar pengar, hade förlorat dom på en annan dålig trade ändå eftersom man väljer att lyssna på andra istället för att göra sina egna analyser, det klassiska buy high, sell low.
Ungefär som alla som hoppar på krypto nu, när vi som köpte billigt har sålt av i väntan på nedgången.
Tålamod är vad som gör dig rik, inte några snabba investeringar som folket verkar tro.
Man har ju eget ansvar för sina pengar och det är ju rätt uppenbart att de flesta inte har på börsen att göra eftersom man säljer till förlust många gånger, för att man inte gjort sin analys.
De flesta verkar inte förstå att hur bolaget går och hur aktien går, är två helt skilda saker.
Jag har all förståelse för dom som inte uppskattar AA eller hans investerande, men varför håller man inte bara käften och sköter sitt egna istället för att spy galla på varje front.
Blir man lyckligare av att häckla? Obegripligt.
Jag häcklar inte honom. Jag varnar bara folk från att ta inspiration av honom.