2024-12-10, 15:35
Medlem
motyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treesandstuff
Jag kan verkligen inte förstå det här med att inte sätta in embryot dom har i frysen innan de börjar försöka på egen hand? Dom har ju redan skapat ett liv som ligger där och väntar (kunde lika gärna varit Lars liksom..). Om dom blir gravida spontant, ska dom bara kassera det embryot då?? Jag hoppas verkligen dom kommer använda eller donera det embryot annars.

Jag tror att de sparar det till ”nödfall”.
Citera
2024-12-10, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motyl
Jag tror att de sparar det till ”nödfall”.

Ja precis men varför, så hemskt och omoraliskt enligt mig! Dom har ju redan skapat det lilla livet, det är ju liksom ingen tulpanlök som dom struntar i att lägga i jorden utan ett blivande barn som ligger och väntar som lika gärna kunde varit Lars.
Citera
2024-12-10, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Dom måste betala för den insättningen så dom vill nog avvakta med den!

Jag tycker det vore bättre att dom gjorde det här utan att berätta om det, det skapar ju bara en stress som inte är så bra när man försöker bli gravid. Och hur funkar det med hennes medicin och graviditet?
Om man äter antidepressiv medicin vid graviditet ökar risken för för tidig födsel så det känns inte så genomtänkt. Bättre med livsstilsförändringar. Men så långt tänker nog inte HT.
Citera
2024-12-10, 16:23
Medlem
Citat:
Dom måste betala för den insättningen så dom vill nog avvakta med den!

Jag tycker det vore bättre att dom gjorde det här utan att berätta om det, det skapar ju bara en stress som inte är så bra när man försöker bli gravid. Och hur funkar det med hennes medicin och graviditet?
Klart det vore men det här är ju hennes levebröd. Följarna dalar så hon "måste" ta till detta för att kunna fortsätta lata sig hemma och tjäna bra mycket pengar.

Det finns dock tusentals IVF och försöka skaffa barnkonton så hur intressant är det här verkligen nu när de redan har en kan man fråga sig
Citera
2024-12-10, 16:47
Medlem
Kan hon inte börja ta hand om L istället för att fokusera på syskonförsök.
Jag tror att har man maniskt försökt skaffa barn i alla dessa år söker man sig till någon annan form av mani. Och nu är det på syskon. Undra om hon någonsin kommer vara nöjd med tillvaron.
Citera
2024-12-10, 17:05
Medlem
dekadentens avatar
Nu när ni nämnde medicin, hon skrev ju att hon inte kunde amma pga medicin mot skolios(?). Vad tar man ens mot det, och funkar det isåfall att bli gravid på...?
Citera
2024-12-10, 17:16
Medlem
Minns hur otroligt bestämd hon var över att dom absolut inte skulle ha mer än ett levande barn. Hon blev nästan otrevlig om någon ifrågasatte det beslutet. Men ingen är ju sämre än att dom kan ändra sig! 😊
Citera
2024-12-10, 17:21
Medlem
Citat:
Minns hur otroligt bestämd hon var över att dom absolut inte skulle ha mer än ett levande barn. Hon blev nästan otrevlig om någon ifrågasatte det beslutet. Men ingen är ju sämre än att dom kan ändra sig! 😊

Tror precis som andra har skrivit här att hon är beroende av att vara i snurran att försöka få barn. Även fast hon har ett nu så var det roligaste jakten på barnet. Har man gjort det i sju år är det nog tomt att vara utan det. Särskilt för en som Hanna som inte ens uppskattar själva barnet i sig mest.

Hon trodde nog innan att när de fick ett barn skulle all strävan lägga sig. Hon tjatade ju hela tiden om att ETT BARN ÄR NOG, vi kommer aldrig utsätta oss för det här igen för BARNET ÄR MÅLET. Men så låter det inte riktigt nu va.
Citera
2024-12-10, 17:29
Medlem
Citat:

Så gjorde även en annan influencer som förlorade sin son och som nu har två barn😅. De menade att de hade ju två barn
Citera
2024-12-10, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bubbelgum18
Så gjorde även en annan influencer som förlorade sin son och som nu har två barn😅. De menade att de hade ju två barn

Du menar gnäll- carma? Hon gör ju inget annat än gnäller och bölar. Hela första åren med sonen så har de ju bara renoverat hela huset och nu har hon dåligt samvete att hon inte hinner med sonen för dotterns skull. Suck!
Citera
2024-12-10, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treesandstuff
Ja precis men varför, så hemskt och omoraliskt enligt mig! Dom har ju redan skapat det lilla livet, det är ju liksom ingen tulpanlök som dom struntar i att lägga i jorden utan ett blivande barn som ligger och väntar som lika gärna kunde varit Lars.

Jag håller verkligen inte med. Inte det minsta omoraliskt att eventuellt kassera ett embryo, det är inget barn. Det har en potential att bli ett barn men är inget nu. De gör helt rätt som försöker på egen hand först.
Citera
2024-12-10, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.D.
Du menar gnäll- carma? Hon gör ju inget annat än gnäller och bölar. Hela första åren med sonen så har de ju bara renoverat hela huset och nu har hon dåligt samvete att hon inte hinner med sonen för dotterns skull. Suck!

Haha jaa 🤪
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in