Citat:
Ursprungligen postat av
Mogna-Meloner
I Aftonbladet har ju rektorn uttalat sig om just reflexvästen. Att de inte förstod det farliga med den. Så det är uppenbart att den har bidragit till skadan.
Och det troliga är strypning. Jag har svårt att se hur en reflexväst kan orsaka att han faller från rutschkanan. Däremot har det genom åren varit ett antal strypolyckor på förskolor. Hakband till hjälmar, huvor med snöre och långa halsdukar. Och pojken hade ju på sig en trafikväst som inte alla lossnar vid tryck på halsen. Alltså inte en lekväst med kardborre.
Det behöver inte vara en ”vanlig” strypning. Det kan också ha varit så att struphuvudet skadats rejält, så han inte kunnat andas även efter att reflexvästen tagits bort. Eller att en artär upp till hjärnan klämts åt eller skadats vid strypningen, så inget blod kom till hjärnan. Alternativt att nacken gått av och ryggmärgen skadats vid strypningen, som vid en hängning.
Det är ju ett litet barn det handlar om. En liten hals som lättare går sönder. ❤️
Jag tror att personalen var snabbt på plats för att de såg honom kvävas. Att de direkt fick av honom västen och gjorde HLR.
Absolut, om man tänker sig att halsen var kvaddad/nacken bruten och att även när dom fått av västen så kom ingen syre till pojken så är uttalandet om att dom var snabbt på plats rimligt, om pojken blev strypt så tar det lång tid i det fallet att han 0% luft, ännu längre om han får lite granna iallafall, vilket totalt motsäger att dom skulle vara snabbt på plats.
Jag har svårt att tro att det finns NÅT i närheten av en rutshkana som man kan fastna i som skulle resultera i att nacken och struphuvudet kvaddas, pga av en väst.