Citat:
Jag har varit på botten i livet också. Rädd för människor, arbetslös osv osv. Precis som Rask.
Varje gång han skyller på sin socialafobi så blir jag lite provocerad.
Han ser det som ett argument för att vara hemma hela livet och fortsätta vara rädd för människor/socialasammanhang.
Grejen med livet är ju att man ska möta livet trots sina rädslor för att bli en bättre människa och samtidigt lära sig "Detta var ju inte så farligt".
Tror i många situationer så används rädsla som en undanflykt för att inte göra saker som tex att resa, jobba träffa folk.
Vad jag har sett på Therese vloggar så verkar de uppfostra sina barn till att vara lika rädda som föräldrarna genom att printa in att det är skönt när det är lite folk, resa är jobbigt (vi trivs hemma osv) klart barn tar efter detta.
Om du läser här rask. Första steget för att bättra dig själv: sluta förvänta dig livet att anpassa sig till dina rädslor. Möt dem istället.
Vill du verkligen lära dina barn att leva i rädsla och fly mentalitet istället för att möta rädslor.
Det är ju det man växer som person av.
När du är gammal så kommer du ångra att du levde ett liv av rädsla.
Varje gång han skyller på sin socialafobi så blir jag lite provocerad.
Han ser det som ett argument för att vara hemma hela livet och fortsätta vara rädd för människor/socialasammanhang.
Grejen med livet är ju att man ska möta livet trots sina rädslor för att bli en bättre människa och samtidigt lära sig "Detta var ju inte så farligt".
Tror i många situationer så används rädsla som en undanflykt för att inte göra saker som tex att resa, jobba träffa folk.
Vad jag har sett på Therese vloggar så verkar de uppfostra sina barn till att vara lika rädda som föräldrarna genom att printa in att det är skönt när det är lite folk, resa är jobbigt (vi trivs hemma osv) klart barn tar efter detta.
Om du läser här rask. Första steget för att bättra dig själv: sluta förvänta dig livet att anpassa sig till dina rädslor. Möt dem istället.
Vill du verkligen lära dina barn att leva i rädsla och fly mentalitet istället för att möta rädslor.
Det är ju det man växer som person av.
När du är gammal så kommer du ångra att du levde ett liv av rädsla.
Man ska nog inte heller fästa allt för stor vikt vid anledningen. Baronens ursäkt att han inget kan göra för att han hatar människor, att han inte gillar att resa, etc.
Rask har en alldeles för stor emotionell investering i sin YouTube-karriär. Jag tror ett stort problem hos Baronen är att han har en tydlig bild av hur livet ska falla ut för honom, och gör det inte det på det sättet, då kommer han vara olycklig.
Alternativen är att bli kändis, helst som artist, men vad som helst funkar. Det andra alternativet är att starta ett företag och få det att gå runt. När det inte går att försörja sig på det, då förnekar han verkligheten istället. Han lyckades ju faktiskt bli en "stor YouTuber". Någon månad kom det in hyfsade pengar. Han kan inte se framför sig en tillvaro där han försörjer sin familj genom att göra vanliga, tråkiga saker. Så därför klamrar han sig fast vid YouTube, för det ger honom halva grejen. Han är fortfarande en "kändis", även om han inte betalar hyran genom att vara det. Här kommer förklaringarna som ett brev på posten. Han vet att han borde ta ett jobb för att försörja familjen, men han har social fobi och kan ändå inte träffa folk på en arbetsplats. Han vet att han borde ta ungarna på en resa på sommarlovet. Men han kan inte med sina YouTube-pengar, och då heter det att vi i vår familj inte gillar att resa.
Rask har genom livet tydligt visat att han inte har några problem med att vistas bland folk. Han älskar att åka på YouTube-event där han står i centrum som en kändis. Han har visat att han inte har några problem med att sätta sig på ett flyg och åka någonstans, han har varit på resor runtom i hela världen. Vad det handlar om i slutändan, det är att han inte vill släppa sitt kändisskap. Därför kommer han alltid hitta en förklaring till varför han ändå inte behöver släppa det, trots att det inte genererar några pengar.