2024-12-10, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av What-do-u-meanhi
Jag har varit på botten i livet också. Rädd för människor, arbetslös osv osv. Precis som Rask.

Varje gång han skyller på sin socialafobi så blir jag lite provocerad.
Han ser det som ett argument för att vara hemma hela livet och fortsätta vara rädd för människor/socialasammanhang.

Grejen med livet är ju att man ska möta livet trots sina rädslor för att bli en bättre människa och samtidigt lära sig "Detta var ju inte så farligt".

Tror i många situationer så används rädsla som en undanflykt för att inte göra saker som tex att resa, jobba träffa folk.

Vad jag har sett på Therese vloggar så verkar de uppfostra sina barn till att vara lika rädda som föräldrarna genom att printa in att det är skönt när det är lite folk, resa är jobbigt (vi trivs hemma osv) klart barn tar efter detta.

Om du läser här rask. Första steget för att bättra dig själv: sluta förvänta dig livet att anpassa sig till dina rädslor. Möt dem istället.

Vill du verkligen lära dina barn att leva i rädsla och fly mentalitet istället för att möta rädslor.
Det är ju det man växer som person av.

När du är gammal så kommer du ångra att du levde ett liv av rädsla.

Man ska nog inte heller fästa allt för stor vikt vid anledningen. Baronens ursäkt att han inget kan göra för att han hatar människor, att han inte gillar att resa, etc.

Rask har en alldeles för stor emotionell investering i sin YouTube-karriär. Jag tror ett stort problem hos Baronen är att han har en tydlig bild av hur livet ska falla ut för honom, och gör det inte det på det sättet, då kommer han vara olycklig.

Alternativen är att bli kändis, helst som artist, men vad som helst funkar. Det andra alternativet är att starta ett företag och få det att gå runt. När det inte går att försörja sig på det, då förnekar han verkligheten istället. Han lyckades ju faktiskt bli en "stor YouTuber". Någon månad kom det in hyfsade pengar. Han kan inte se framför sig en tillvaro där han försörjer sin familj genom att göra vanliga, tråkiga saker. Så därför klamrar han sig fast vid YouTube, för det ger honom halva grejen. Han är fortfarande en "kändis", även om han inte betalar hyran genom att vara det. Här kommer förklaringarna som ett brev på posten. Han vet att han borde ta ett jobb för att försörja familjen, men han har social fobi och kan ändå inte träffa folk på en arbetsplats. Han vet att han borde ta ungarna på en resa på sommarlovet. Men han kan inte med sina YouTube-pengar, och då heter det att vi i vår familj inte gillar att resa.

Rask har genom livet tydligt visat att han inte har några problem med att vistas bland folk. Han älskar att åka på YouTube-event där han står i centrum som en kändis. Han har visat att han inte har några problem med att sätta sig på ett flyg och åka någonstans, han har varit på resor runtom i hela världen. Vad det handlar om i slutändan, det är att han inte vill släppa sitt kändisskap. Därför kommer han alltid hitta en förklaring till varför han ändå inte behöver släppa det, trots att det inte genererar några pengar.
Citera
2024-12-10, 12:32
Medlem
Jag saknar Carl Fredriks årliga jul-vlogg. Den gav en inblick i misären. Nu har naturligtvis släkten sagt till Skithögen att dessa inte vill medverka i hans totala dekadens och äckel. Men ett visst, om än sjukligt, underhållningsvärde fanns det absolut i dessa vloggar.
Citera
2024-12-10, 12:37
Medlem
Citat:
Jag har varit på botten i livet också. Rädd för människor, arbetslös osv osv. Precis som Rask.

Han ser det som ett argument för att vara hemma hela livet och fortsätta vara rädd för människor/socialasammanhang.

Grejen med livet är ju att man ska möta livet trots sina rädslor för att bli en bättre människa och samtidigt lära sig "Detta var ju inte så farligt".

Tror i många situationer så används rädsla som en undanflykt för att inte göra saker som tex att resa, jobba träffa folk.

Vad jag har sett på Therese vloggar så verkar de uppfostra sina barn till att vara lika rädda som föräldrarna genom att printa in att det är skönt när det är lite folk, resa är jobbigt (vi trivs hemma osv) klart barn tar efter detta.

Om du läser här rask. Första steget för att bättra dig själv: sluta förvänta dig livet att anpassa sig till dina rädslor. Möt dem istället.

Vill du verkligen lära dina barn att leva i rädsla och fly mentalitet istället för att möta rädslor.

Du har rätt men ändå fel.

Jag har rest hela livet i princip och avskyr det nu. Känner mig liksom klar med det.

Jag tror inte det är så de är rädda utan mer att de inte vill. De vet redan vad de vill göra.

Att jobba är inte för alla, jag ser hellre Rak som inte jobbar än en kollega som roterade mellan vara sjuk, ha ett sjukt barn, eller sambon är sjuk han behöver ha hand om barnet.
Citera
2024-12-10, 12:46
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:

Kloka ord, fast nu har han inte social fobi för fem öre. Han lider av latmask.

Han är allergisk mot kritik och att göra saker som kräver en ansträngning i största allmänhet. Han är även extremt egoistisk och upprepar konstant att hans barn har allt de önskar och då de är så älskade så har de en optimal barndom, förutom på en punkt:

Sedan ungefär fyra månader sedan, så vill barnen bo lite större, för HAN SJÄLV upplever sig trångbodd. Han stör sig sig på att hans fru är ensam i det enda badrummet med toalett, under för långa stunder.

EDIT: Kritik från allmänheten är det absolut enda som gör honom obekväm i folkmassor. Han älskar att stå i centrum. Älskar. Men, inte under omständigheter där någon kan yttra ett negativt ord. Han skulle älska att vara Adele, en kändis alla tycker om och beundrar som blir igenkänd och fotad på gatan oavsett land.
Senast redigerad av Spritnota 2024-12-10 kl. 12:53.
Citera
2024-12-10, 13:07
Medlem
Spritnotas avatar
Att Rask är en liten smula nervös och helvetes inställsam och självmedveten när han möter människor han själv tycker har hög status (Anjo) och andra han vill ge ett gott intryck på (Motvikt och Loa) är inte social fobi.

Det är bara exakt samma sak som de flesta känner och anpassar sig efter på en viktig arbetsintervju, eller första gången man möter svärföräldrarna och liknande.

Ingen slump han inte hostade in i micken under fyra timmar.
Citera
2024-12-10, 13:35
Medlem
Spritnotas avatar
Många missförstår intresset för Rask.

Vad gäller mig själv är han den enda faktor som är utbytbar.

Jag är intresserad av psykologi, gruppdynamik, byfånar, politik, samhälle, antropologi, beteende, moral, ekonomi, kärlek, avundsjuka, hat, svek och sociala medier.

Han är perfekt för han själv dokumenterar och publicerar allt. Han är så extrovert, så lätt att läsa av från vilket perspektiv jag än känner för att se något från. Från hur många han blockat och hur det resulterat i denna tråd, till rubbet då han är något så unikt som "inte galen".

Rask är inte Bumbi, han är inte Magmysmicke, han är inte uppenbart extrem. Det gör honom väldigt unik.
Citera
2024-12-10, 15:00
Medlem
Tortellis avatar
En sak som jag kom och tänka på. När Rask träffade Anjo och co, då hostade inte Rask en enda gång! Eller Ticks Eller vad sjutton det nu är, men märkligt vilket som.
Citera
2024-12-10, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Ligger nära till hands att Rask blir en narkotika becknare. Givetvis bara spekulationer från min sida, men utseende och manipulation har han ju.

Hur skulle det gå? Han som inte vågar gå ut och träffa folk. Han skulle bli rånad direkt eftersom han inte vågar ta för sig.
Citera
2024-12-10, 15:46
Medlem
När och om vad kommer Rasks nästa video handla om? Jag menar han brände nyss alla tidigare ämnen han gjorde content på.
Chrippa, han håller sig just nu lugn så skulle falla platt om han pratade om honom.
Pappan, INGEN uppskattar när han trycker ner en försvarslös familjemedlem.
Familjen, borde passa sig för att nämna dem i något sammanhang i minst ett år.
Nytt boende, få som bryr sig om hans upprepningar.
Reagera på andra kreatörer, går ju inte nu när han själv har gjort bort sig grovt.
Så vad ska han prata om?!
Citera
2024-12-10, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avantgarde19
När och om vad kommer Rasks nästa video handla om? Jag menar han brände nyss alla tidigare ämnen han gjorde content på.
Chrippa, han håller sig just nu lugn så skulle falla platt om han pratade om honom.
Pappan, INGEN uppskattar när han trycker ner en försvarslös familjemedlem.
Familjen, borde passa sig för att nämna dem i något sammanhang i minst ett år.
Nytt boende, få som bryr sig om hans upprepningar.
Reagera på andra kreatörer, går ju inte nu när han själv har gjort bort sig grovt.
Så vad ska han prata om?!

Tror han kör något ämne som förmedlar budskapet "tyck synd om mig" antagligen hur dålig pappa han har eller hur svår uppväxten var
Citera
2024-12-10, 16:37
Medlem
StekplankAmbross avatar
Någon som vet ifall det kommer någon ny video snart? Baronen trodde nog att alla skulle glömma otroheten och vända blicken mot Cluee igen. Ska bli intressant att se vad han ska snacka om. Han kommer inte nämna otroheten en tredje gång. Eller kommer han vara riktigt riskabel och ligga lågt i kanske två veckor och vänta som en gädda i vassen tills Chrippa eller någon annan gör en felsteg? Då sätter han på kameran och börjar gapa i hopp om att alla glömt otroheten, risken där är väl att alla har glömt baronen helt och han är tillbaka på 10k visningar igen

Nu blev det solklart varför han började tända rökelser! , han ville dölja runkdoften när T kommer hem från jobbet. Lite som tonårsgrabbar som tömmer en halv axe flaska efter ett runk
Citera
2024-12-10, 16:57
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StekplankAmbros
Någon som vet ifall det kommer någon ny video snart? Baronen trodde nog att alla skulle glömma otroheten och vända blicken mot Cluee igen. Ska bli intressant att se vad han ska snacka om. Han kommer inte nämna otroheten en tredje gång. Eller kommer han vara riktigt riskabel och ligga lågt i kanske två veckor och vänta som en gädda i vassen tills Chrippa eller någon annan gör en felsteg? Då sätter han på kameran och börjar gapa i hopp om att alla glömt otroheten, risken där är väl att alla har glömt baronen helt och han är tillbaka på 10k visningar igen

Nu blev det solklart varför han började tända rökelser! , han ville dölja runkdoften när T kommer hem från jobbet. Lite som tonårsgrabbar som tömmer en halv axe flaska efter ett runk
Givetvis, tänk när frugan kommer hem och frågar vad du gjort idag och det enda du gjort är att vara hög på ungarnas medicin och maratonrunkat till någon obskyr fetischporr.

Jag gillar rökelser im a spirituell guy..

Har det dykt upp några fler runkbilder från Trosas största runkare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in