2024-12-09, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svedavia
Sorgligt.
Själv tycker jag det är gött , att det äntligen kom fram vilka som låg bakom och lite rädd verkar han ju varit då han hade vapen hemma, det var ju inte så smart
Citera
2024-12-09, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Penispenis27
Själv tycker jag det är gött , att det äntligen kom fram vilka som låg bakom och lite rädd verkar han ju varit då han hade vapen hemma, det var ju inte så smart

Vart har det kommit fram till vilka som låg bakom? Är någon dömd redan?
Citera
2024-12-09, 21:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Penispenis27

Äntligen kom fram?
Det är ju uppenbart att ögon skulle falla på dem!
Men är de verkligen sådana iq befriade idioter och inte gjort det lite snyggare än såhär?
Men vem vet, jag kan ha fel och mitt omdöme till människor har ju varit fel innan!
Citera
2024-12-09, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenroev
Vart har det kommit fram till vilka som låg bakom? Är någon dömd redan?
Förhoppningsvis blir de dömda
Citera
2024-12-09, 22:10
Medlem
Benny Blanco Rumell skulle aldrig skita ner sig med detta.. Om han nu var president så skulle han aldrig riskera en dån här sak.. och har han lite hjärna bakom skallen så skulle nog aldrig en president för en så stor klubb skita ner sina händer för att eventuellt få en Filthy Few Patch
Citera
2024-12-09, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzfunk
Benny Blanco Rumell skulle aldrig skita ner sig med detta.. Om han nu var president så skulle han aldrig riskera en dån här sak.. och har han lite hjärna bakom skallen så skulle nog aldrig en president för en så stor klubb skita ner sina händer för att eventuellt få en Filthy Few Patch

Han är anhållen för anstiftan och det är inte direkt "att skita ned sina händer" väl? Vi vet ju inte hur många personer den anstiftan gått genom. Finns flera ledare som åkt dit för anstiftan av olika brott som gått genom flera led innan det landat hos de "som skitit ned sina händer" tex Mehdi, Bernard K, Naser D. mfl.
Citera
2024-12-10, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grannendarborta
Han är anhållen för anstiftan och det är inte direkt "att skita ned sina händer" väl? Vi vet ju inte hur många personer den anstiftan gått genom. Finns flera ledare som åkt dit för anstiftan av olika brott som gått genom flera led innan det landat hos de "som skitit ned sina händer" tex Mehdi, Bernard K, Naser D. mfl.

Och før grovt vapenbrott .
Citera
2024-12-10, 09:37
Medlem
När blev Benny Blanco Rumell president? Expressen/GT skrev i mars 2022 en artikel om mordet där de skrev ”GT har varit i kontakt med Hells Angels Gothenburgs president som inte vill uttala sig.”

https://www.expressen.se/nyheter/mordade-ex-medlemmens-brev-om-hells-angels-svek/
Senast redigerad av Hammar97 2024-12-10 kl. 09:47.
Citera
2024-12-10, 16:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hammar97
När blev Benny Blanco Rumell president? Expressen/GT skrev i mars 2022 en artikel om mordet där de skrev ”GT har varit i kontakt med Hells Angels Gothenburgs president som inte vill uttala sig.”

https://www.expressen.se/nyheter/mordade-ex-medlemmens-brev-om-hells-angels-svek/

När Linus åkte ut och blev mördad så hade väl Gbg fortfarande tre avd med tre olika presidenter i varje avd?
Benny tillhörde väl WRC eller har jag helt fel?
Hur som så är grovt vapenbrott, minst två år och innebär häktning fram till rättegång och med hans cv blir det nog inte annat än fängelse för den förseelsen om det visar sig vara hans vapen!
Sen anklagelsen om anstiftan tror jag man ska ta med en gnutta socker om anstiftan inte gäller någon annan än Linus fallet!
Citera
2024-12-10, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putteliten2020
När Linus åkte ut och blev mördad så hade väl Gbg fortfarande tre avd med tre olika presidenter i varje avd?
Benny tillhörde väl WRC eller har jag helt fel?
Hur som så är grovt vapenbrott, minst två år och innebär häktning fram till rättegång och med hans cv blir det nog inte annat än fängelse för den förseelsen om det visar sig vara hans vapen!
Sen anklagelsen om anstiftan tror jag man ska ta med en gnutta socker om anstiftan inte gäller någon annan än Linus fallet!
Om medlem i RDMC åkte på 4 år för ett skräpvapen så blir de säkert 4 år även här!
Citera
2024-12-10, 16:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckthapolice
Om medlem i RDMC åkte på 4 år för ett skräpvapen så blir de säkert 4 år även här!

Ja, du har rätt! Lagen har ändrats till lägst 4år för grovt vapen brott så döms han för det så kommer han vara där han är i minst fyra år! Frågan är då hur Gbg avd kommer överleva? Han var en av de bättre människorna!
Citera
2024-12-10, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putteliten2020
Ja, du har rätt! Lagen har ändrats till lägst 4år för grovt vapen brott så döms han för det så kommer han vara där han är i minst fyra år! Frågan är då hur Gbg avd kommer överleva? Han var en av de bättre människorna!
Kan ju komma ut efter 2,5 år beroende på hur internen sköter sig och få villkorligt tom 4 år!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in