2024-12-06, 20:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Mitt är välanvänt, och bubbelfritt.

Kör med en lite längre kabel bara så funkar det prima.

Kan du ge lite exempel på användningsområden? Kopiera teckningar verkar dog väl ut med overheadmaskinerna, eller har ag missat något?
Citera
2024-12-06, 21:07
Medlem
Dranghoffs avatar
Julmjölken med variabel fetthalt på upp till 4,5 % är ett trevligt inslag i mejeridisken. Roligt att någon vågar slå ett slag för feta produkter, känns lite osvenskt. Julmjölken funkar någorlunda i kaffe som ersättning för den försvunna kaffegrädden.
Citera
2024-12-06, 22:29
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krekola
Kan du ge lite exempel på användningsområden? Kopiera teckningar verkar dog väl ut med overheadmaskinerna, eller har ag missat något?

Jag använder den främst för diamantmålning och att kopiera över konturer, tex från skisspapper till akvarellpapper, eller lägga linjer för glasmålning.
Citera
2024-12-06, 23:09
Avstängd
Citat:
Jag använder den främst för diamantmålning och att kopiera över konturer, tex från skisspapper till akvarellpapper, eller lägga linjer för glasmålning.

Ok intressant. Ja det låter ju som ett bra pris på grejerna, kanske man skulle skaffa en ny hobby.
Citera
2024-12-07, 06:39
Medlem
johanponkens avatar
Citat:
Deras köksvågar slukar batterier även om man inte använder dom, så nått är vajj där

Samma för mig. Batteriluckan har skruv, men nu tog jag bort den för att kunna stoppa en liten plastfilmsbit under batteriet. Blev heltokig på att displayen visade "Lo" hela tiden.
Citera
2024-12-07, 06:44
Medlem
johanponkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dranghoff
Julmjölken med variabel fetthalt på upp till 4,5 % är ett trevligt inslag i mejeridisken. Roligt att någon vågar slå ett slag för feta produkter, känns lite osvenskt. Julmjölken funkar någorlunda i kaffe som ersättning för den försvunna kaffegrädden.
Det fanns länge "Gammaldags mjölk" i de vanliga butikerna. Nu när mejeridisken exploderat i utrymme (och 'mångfald') har den väl para trillat av pinn. Men den borde ju kunna ta plats inför jul, kanske bara i kraft av namnet.
Citera
2024-12-09, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krekola
Ok intressant. Ja det låter ju som ett bra pris på grejerna, kanske man skulle skaffa en ny hobby.

Som föregående sa, olika teckningsvarianter där man kan vilja kopiera en förlaga. Göra animerad film på det gamla goda sättet kanske? disney go home! 😉

Man man kan också ha den för fotosyften. T.ex. för att granska negativ. Eller, det jag ska ha den till, fota av gamla neg så jag får in dem i datorn. Eller bara för att genomlysa något tunt. Tänk dig typ höstlöv.
Senast redigerad av filifjonken 2024-12-09 kl. 01:29.
Citera
2024-12-09, 16:05
Medlem
persona.von.gratas avatar
Lidl återkallar chokladkalender på grund av smakavvikelser.
Jag köpte några när dom reades för 9.90kr. Har inte märkt några avvikelser mot tidigare kalendrar.
https://via.tt.se/pressmeddelande/37...265114&lang=sv
Citera
2024-12-10, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Lidl återkallar chokladkalender på grund av smakavvikelser.
Jag köpte några när dom reades för 9.90kr. Har inte märkt några avvikelser mot tidigare kalendrar.
https://via.tt.se/pressmeddelande/37...265114&lang=sv

Billigaste är dem den 25:e.
Citera
2024-12-13, 17:17
Medlem
Vilken Lidl butik är bäst av Rinkeby och Spånga?
Citera
2024-12-13, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanponken
Det fanns länge "Gammaldags mjölk" i de vanliga butikerna. Nu när mejeridisken exploderat i utrymme (och 'mångfald') har den väl para trillat av pinn. Men den borde ju kunna ta plats inför jul, kanske bara i kraft av namnet.

Nejdå, Gammaldags finns kvar. Den har bara bytt namn till Lantmjölk. Lidl har den nog inte, men de andra butikerna.
https://www.arla.se/produkter/arla-k...t-1000ml-9668/
Citera
2024-12-18, 22:20
Medlem
johanponkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filifjonken
Nejdå, Gammaldags finns kvar. Den har bara bytt namn till Lantmjölk. Lidl har den nog inte, men de andra butikerna.
https://www.arla.se/produkter/arla-k...t-1000ml-9668/

Tack så mycket! Jag måste nog pressa min lokala butik att skaffa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in