2024-12-09, 10:37
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Du missförstår mig. Jag tycker det är skitkul att ni bestämt er för att inte sälja honom i vinter. Blir spännande att se om han ldn bli lika bra som i somras eller om det var nivån man såg under hösten som är den normala.
Jag bara bidrog med min kommentar

Iom att han bara var 18 år, och det var hans debutsäsong på proffsnivå, så är jag övertygad om att han bara kommer bli bättre med ett års erfarenhet i ryggen nästa år. Det hade varit en annan sak om han varit 34 år, som Vasic eller Besara.
Citera
2024-12-09, 10:49
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Håller inte med. Tyckte han fick alldeles för lite chanser i år men trodde ni skulle se honom som en viktig spelare nästa säsong. Sjukt intressant är han iallafall.
Då har du fel helt enkelt. Jag såg alla Mjällbys matcher och det är inte det minsta konstigt att han inte fick mer speltid. När han spelade så var han antingen briljant eller knappt superettanklass. Han skulle vara riktigt bra i ett bottenlag som slåss om kontraktet, då gör det inte om han är anledningen till att dom förlorar ett antal matcher, för han kommer också vara anledningen till att dom vinner några. Men om man har högre ambitioner än att hänga kvar så är dom där matcherna han vaskar alldeles för många.
Fotmob ger honom näst sämst betyg i Mjällby.
Sofascore ger honom fjärde sämst betyg.
Jag håller helt med dom, det är där han ska vara.

Citat:
Ursprungligen postat av a.Canis.Majoris
Typisk spelare storlagens supportrar ser några bra highlightklipp på och helt plötsligt är han en av de bästa i serien. Typ Magashy, typ Oscar Johansson, typ Daniel Stensson.
Nånting sånt ja. Briljant i en match, knappt superettanklass i nästa. Vinner några matcher på egen hand, men är så usel så man i princip spelar med en man mindre tills han blir utbytt i andra matcher. Bra för ett lag som slåss om kontraktet, då kan dom där extra vinsterna vara guld värda, men om man ska högre upp så har man inte plats för en sån spelare.
Citera
2024-12-09, 10:50
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Då har du fel helt enkelt. Jag såg alla Mjällbys matcher och det är inte det minsta konstigt att han inte fick mer speltid. När han spelade så var han antingen briljant eller knappt superettanklass. Han skulle vara riktigt bra i ett bottenlag som slåss om kontraktet, då gör det inte om han är anledningen till att dom förlorar ett antal matcher, för han kommer också vara anledningen till att dom vinner några. Men om man har högre ambitioner än att hänga kvar så är dom där matcherna han vaskar alldeles för många.
Oj.
Stor skillnad mellan hans highlightsklipp och verkligheten då. Tänkvärt (som du var inne på tidigare).
Citera
2024-12-09, 11:10
Medlem
Steff83s avatar
Citat:

Nånting sånt ja. Briljant i en match, knappt superettanklass i nästa. Vinner några matcher på egen hand, men är så usel så man i princip spelar med en man mindre tills han blir utbytt i andra matcher. Bra för ett lag som slåss om kontraktet, då kan dom där extra vinsterna vara guld värda, men om man ska högre upp så har man inte plats för en sån spelare.
Jag betvivlar inte det du säger men jag tror det är bra värvning ur IFK Göteborgs perspektiv på förhand.
Han är ju ung och kan ännu utvecklas och ändå fått hyggligt med speltid ändå i laget som kom femma och sedan kommer han från Göteborg från början med noll anpassning runt omkring. Mjällby klarar sig säkert fint och är nöjda med pengarna.
Citera
2024-12-09, 11:26
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Jag betvivlar inte det du säger men jag tror det är bra värvning ur IFK Göteborgs perspektiv på förhand.
Han är ju ung och kan ännu utvecklas och ändå fått hyggligt med speltid ändå i laget som kom femma och sedan kommer han från Göteborg från början med noll anpassning runt omkring. Mjällby klarar sig säkert fint och är nöjda med pengarna.
Ja, med tanke på IFK:s placering så skulle han såklart kunna vara till stor hjälp där nere i botten. Dom där extra poängen som han kan hjälpa dom med skulle vara mycket värda, att han är usel i några andra matcher spelar inte så stor roll för dom hade förmodligen förlorat dom ändå.
Och ja. Han är ung och kan bli bättre. Men jag tvivlar starkt. Det är psyket. Humöret. Och jag kan inte direkt påminna mig att unga humörspelare blir så mycket mindre humörspelare när dom blir äldre..
Citera
2024-12-09, 11:45
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ja, med tanke på IFK:s placering så skulle han såklart kunna vara till stor hjälp där nere i botten. Dom där extra poängen som han kan hjälpa dom med skulle vara mycket värda, att han är usel i några andra matcher spelar inte så stor roll för dom hade förmodligen förlorat dom ändå.
Och ja. Han är ung och kan bli bättre. Men jag tvivlar starkt. Det är psyket. Humöret. Och jag kan inte direkt påminna mig att unga humörspelare blir så mycket mindre humörspelare när dom blir äldre..
Humörspelare behöver förtroende från tränaren. Hattande fram och tillbaka är direkt skadligt. Jag utnämner redan nu Jagne till Blåvitt som årets värvning 2025.
Citera
2024-12-09, 11:58
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Humörspelare behöver förtroende från tränaren. Hattande fram och tillbaka är direkt skadligt. Jag utnämner redan nu Jagne till Blåvitt som årets värvning 2025.
Han ju skolad ur Häcken från början.
Jo. Unga spelare framför allt behöver ju förtroende och det avgörs ju mycket med vilken tränare vågar ge det.
Citera
2024-12-09, 12:07
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Ta inte i så du skiter på dig nu, det finns ingenting jag vill mer än att ha Touré kvar och Micke har både bollar och plånbok att lägga på bordet men risken finns väl att någon slänger upp €15 milj och då är det nog svårt att hålla emot.
Bra för svensk fotboll som man säger. Men vafan får ni €15 miljoner så tar ni pengarna och springer. Finns ju alltid risker i fotbollen: skador, sviktande form, förändringar på marknaden osv.
Citera
2024-12-09, 13:49
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Fast brukar det räcka? Det har funnits några humörspelare i Mjällby genom åren, och jag har varit nöjd så länge dom fixar fler poäng än dom förlorar, men jag kan nog inte komma på någon som har slutat vara humörspelare, oavsett hur mycket förtroende dom fått.
Det känns som att jag aldrig har sett en humörspelare sluta vara det..
Citera
2024-12-09, 14:30
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Fast brukar det räcka? Det har funnits några humörspelare i Mjällby genom åren, och jag har varit nöjd så länge dom fixar fler poäng än dom förlorar, men jag kan nog inte komma på någon som har slutat vara humörspelare, oavsett hur mycket förtroende dom fått.
Det känns som att jag aldrig har sett en humörspelare sluta vara det..
Med unga spelare så beror ofta sådan ojämnhet på "valpighet" och det brukar gå över, speciellt med förtroende från tränaren.
Citera
2024-12-09, 14:51
Medlem
Citat:
Imam Jagne känns ju som en otroligt bra värvning för Blåvitt! Rätt oväntad transfer då det känns som att Mjällby borde vilja ha ganska saftigt betalt för honom? Blåvitt har ju pengar nu iofs och det finns potential i Jagne men dom släpper väl honom inte för under 10 milj kr iallafall?
10 miljoner kr känns väl som ett ganska rimligt pris. Det är i alla fall bra att dom mindre klubbarna numera inte rear bort sina spelare för 2-3 milj till dom stora rika klubbarna.

Å andra sidan ser man på vilka försäljningar som gjorts av dom större klubbarna till utlandet på 50-100 milj och över det dom senaste åren så kanske Mjällby borde begära lite mer men då tror jag IFK skulle dra sig ur.
Citera
2024-12-09, 15:12
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Med unga spelare så beror ofta sådan ojämnhet på "valpighet" och det brukar gå över, speciellt med förtroende från tränaren.
Nja. Nu tror jag du pratar om en annan sak. Att unga spelare är ojämna är inget konstigt, så är det i princip alltid. Men Jagne är inte bara valpigt ojämn, han är en humörspelare. Eller ja, det kanske är samma sak fast förstorat 10 gånger. Och när dom växer upp så har dom kanske jämnat ut det till att det bara är förstorat 9 gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in