2024-12-04, 22:26
Medlem
pOXEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkoh0list
Jag har gått med i en site som heter doldadress.se och de har lovat att fixa allt, till och med lexbase. alltså inte att jag inte finns med där, för det gör jag, men jag menar google-länken är borta. men som du säger så är jag kvar på upplysning.se- Lexbase tar ju inte bort (än så länge). Det verkar ju som att det blir ändring på det i Europadomstolen, men dte dröjer väl.

Varför betala för nått som går att göra gratis på 15 minuter?

De tar betalt 99 kr per månad. Man har också automatisk prenumeration för ingenting. Se till att avbryta prenumerationen så fort du kan.

Du hade kunnat spara dina 99 kr och bara följa det som står i tråden.

Angående upplysning.se så kommer de säkert skicka en IMY anmälan för att ta bort dig, inte säkert att de försöker att ta bort dig från upplysning.se, om de inte tar bort dig får du göra det själv, skicka IMY anmälan mot upplysning.se för att blir borttagen.

Läs genom tråden så hittar du hur man gör IMY anmälan.
Senast redigerad av pOXE 2024-12-04 kl. 22:36.
Citera
2024-12-05, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a12b3c
Jag fick nog av Lars Save som står bakom upplysning.se och började helt enkelt att fylla i hans egna person- och kontaktuppgifter via dom andra bolagen han också är verksam i vilket resulterade i att jag blev borttagen inom ett par timmar!

Berätta gärna mera!
Citera
2024-12-05, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a12b3c
Jag fick nog av Lars Save som står bakom upplysning.se och började helt enkelt att fylla i hans egna person- och kontaktuppgifter via dom andra bolagen han också är verksam i vilket resulterade i att jag blev borttagen inom ett par timmar!

Om du skulle läst hela tråden, så är det för länge sedan när folk fick veta att det är Lars som är bakom upplysning. Så du nog inte har öppnat amerika här
Citera
2024-12-05, 13:43
Medlem
Någon som blivit borttagen från Krimfup / Lexbase och har blivit dömd för brott under de senaste 10 åren? Ska testa!
Citera
2024-12-05, 14:37
Medlem
För information så vägrar biluppgifter.se att ta bort personuppgifter. De hänvisar till sitt utgivningsbevis.
Citera
2024-12-05, 22:11
Medlem
danne_00s avatar
Någon som lyckats få bort sig själv från lexbase/krimfup? Är med där pga en trafikförseelse, slog om till rött precis när jag körde förbi trafikljuset. Nekade bot och dömdes såklart i rätten, och nu är man med i dessa skit sidor. Inte kul att bli stämplad som kriminell för en sån händelse.. snacka om att dessa sidor förstör liv.
Citera
2024-12-05, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danne_00
Någon som lyckats få bort sig själv från lexbase/krimfup? Är med där pga en trafikförseelse, slog om till rött precis när jag körde förbi trafikljuset. Nekade bot och dömdes såklart i rätten, och nu är man med i dessa skit sidor. Inte kul att bli stämplad som kriminell för en sån händelse.. snacka om att dessa sidor förstör liv.

Förstår frustrationen.
Det är en tidsfråga skulle jag säga innan dom kommer behöva lägga ner. Men din största chans nu är att be om radering, och när dom väl nekar (vilket dom kommer) så gör du en anmälan till IMY. IMY är tyvärr inte jättesnabba, trots allvaret i detta. Men många användare här har fått sina ärenden startade och IMY har inlett tillsyn. Vet inte om dom tagit något beslut i något utav ärendena ännu, eller om dom väntar in beslut från HD, HFD och EUD. Men vänta inte utan gör det så fort som möjligt. Ju fler som anmäler till IMY desto snabbare kommer dom förhoppningsvis agera
Citera
2024-12-06, 12:02
Medlem
Sacredsecretions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkoh0list
Jag har gått med i en site som heter doldadress.se och de har lovat att fixa allt, till och med lexbase. alltså inte att jag inte finns med där, för det gör jag, men jag menar google-länken är borta. men som du säger så är jag kvar på upplysning.se- Lexbase tar ju inte bort (än så länge). Det verkar ju som att det blir ändring på det i Europadomstolen, men dte dröjer väl.

Avbryt prenumerationen hos dom omgående för du kan ta bort dina uppgifter på egen hand.
Citera
2024-12-06, 12:50
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteSun
Någon som blivit borttagen från Krimfup / Lexbase och har blivit dömd för brott under de senaste 10 åren? Ska testa!
Lyckades på krimfup, men de la in mig igen de råttorna.
Citera
2024-12-07, 21:35
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Blir fortfarande inte borttagen från mrkoll. Jag har skickat via deras formulär typ 5 gånger nu och blir inte borttagen och har inte fått nåt svar. Försöker jag använda deras formulär igen dyker detta upp "
What happened?
The owner of this website (mrkoll.se) has banned you temporarily from accessing this website."

Alla andra sidor är jag borttagen ifrån förutom mrkoll. Hur ska man göra i det här fallet?
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2024-12-07 kl. 21:40.
Citera
2024-12-07, 22:01
Medlem
finkelvoltens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Blir fortfarande inte borttagen från mrkoll. Jag har skickat via deras formulär typ 5 gånger nu och blir inte borttagen och har inte fått nåt svar. Försöker jag använda deras formulär igen dyker detta upp "
What happened?
The owner of this website (mrkoll.se) has banned you temporarily from accessing this website."

Alla andra sidor är jag borttagen ifrån förutom mrkoll. Hur ska man göra i det här fallet?

Hur många veckor har du väntat på mrkoll? När tråden skapades i september tog mrkoll bara ett par veckor, men om jag minns rätt har det tagit uppemot en månad för en del nu, då de haft så många som skickat in begäran.

Tror för övrigt knappast det hjälper att skicka in samma begäran flera gånger.
Citera
2024-12-09, 11:07
Medlem
Jag har nu varit helt borttagen från alla söktjänster i fyra månader typ. Här kommer en liten reflektion!

Jag känner mig totalt anonym på något sätt. Det känns jävligt bra, jag fylls av en slags frihetskänsla när jag tänker på det. Vi föds och vi dör, vem fan bryr sig om vad jag håller på med mitt emellan det? Jag har inte blivit uppringd av någon äcklig försäljare eller någon sån där robotröst från nåt indiskt spamföretag öht. Mitt nummer finns ingenstans att skåda, pilutta er.

Vad är det för sjuk naturlag som säger att ett privat företag har rätt att skylta mig vad vi tjänar, vad vi kör för bil, vad vår bostad är värd, mm? Tänk på det. Helt jävla galet. Jag tänker så här: opt in istället för opt out. Fråga folk om de vill visa allmänheten, brottslingar och tredje världen-scammers exakt allting om din person, stjärntecken eller vilken jävla statsminister som styrde när du föddes. Känner du "Ja! Jättegärna!" Så kör i vind! Men det ska va opt in, inte opt out.

Om möjligt så är väl baksidan att någon som söker på en kanske tror att man döljer någonting. Eller en arbetsgivare. Men om man blir nekad jobb av den anledningen så var det nog inget företag man ville jobba på ändå. Men med tiden så kommer fler fler ta bort sig så det kommer att bli mer normaliserat. Det är ingenting jag är nämnvärt orolig över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in